zoomit

آیپد نسل ۱۰ با طراحی جدید، تراشه قدرتمند A14 Bionic و چهار رنگ زیبا رونمایی شد

آیپد نسل ۱۰ با طراحی جدید، تراشه قدرتمند A14 Bionic و چهار رنگ زیبا رونمایی شد

اپل امروز آیپد جدید را با نمایشگر بزرگ ۱۰٫۹ اینچی Liquid Retina معرفی کرد. آیپد جدید از تراشه A14 Bionic بهره می‌برد که عملکردی سریع‌تر با راندمان انرژی باورنکردنی برای کارهای سخت ارائه می‌کند و در عین حال عمر باتری تمام روز را ارائه می‌دهد.

سیستم تصویربرداری به‌روزرسانی‌شده شامل دوربین جلویی ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید می‌شود که در امتداد لبه‌ی آیپد قرار دارد. به کمک آن اکنون ‌تجربه‌ی تماس ویدیویی حتی بهتر شده است. همچنین در پنل پشتی دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به‌روز‌شده‌ای دیده می‌‎شود که می‌توان عکس‌های واضح و زنده‌ای ثبت و ویدیوی ۴K ضبط کند.

Magic Keyboard Folio که به‌طور اختصاصی برای آیپد جدید طراحی شده است، تجربه‌ی تایپ باورنکردنی ارائه می‌دهد. آیپد جدید اپل با iPadOS 16 و پشتیبانی از Apple Pencil (نسل اول)، راه‌های بیشتری را برای خلاقیت و بهره‌وری به کاربران ارائه می‌دهد. این محصول از امروز برای سفارش دردسترس است و از چهارشنبه، ۲۶ اکتبر در فروشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

گرگ جوسویاک، معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل می‌گوید:

بسیار هیجان‌زده هستیم که آیپد کاملاً بازطراحی‌شده را به پیشرفته‌ترین خط تولید تبلت خود تاکنون اضافه کنیم. آیپد جدید با صفحه‌نمایش بزرگ ۱۰٫۹ اینچی Liquid Retina، تراشه قدرتمند A14 Bionic، اولین دوربین جلویی افقی، اتصال سریع بی‌سیم، USB-C و توانایی پشتیبانی از لوازم جانبی باورنکردنی مانند Magic Keyboard Folio، تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌کند.

طراحی جدید تمام صفحه در چهار رنگ زیبا

آیپد جدید دارای طراحی تمام صفحه است و در چهار رنگ زیبا (آبی، صورتی، زرد و نقره‌ای) به فروش می‌رسد. صفحه‌نمایش خیره‌کننده Liquid Retina تا لبه‌ها گسترش می‌یابد، بنابراین کاربران فضای بیشتری برای اجرای اپ‌ها و بازی‌ها دراختیار دارند. نمایشگر جدید Liquid Retina با رزولوشن ۲۳۶۰ در ۱۶۴۰، نزدیک به ۴ میلیون پیکسل، ۵۰۰ نیت روشنایی و فناوری True Tone، تجربه‌ی بصری جذابی را ارائه می‌کند. Touch ID به دکمه بالای آیپد منتقل شده و باز کردن قفل، ورود به برنامه‌ها یا استفاده از Apple Pay توسط آن بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود.

عملکرد بیشتر با A14 Bionic

تراشه قدرتمند A14 Bionic به آیپد آمده تا ۲۰ درصد افزایش قدرت CPU و ۱۰ درصد بهبود گرافیک را نسبت به نسل قبلی ارائه کند. این امر باعث می‌شود آیپد جدید تا ۵ برابر سریع‌تر از پرفروش‌ترین تبلت اندرویدی باشد. عملکردهای پیشرفته یادگیری ماشینی توسط موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای در A14 Bionic ارائه می‌شود که قابلیت‌های مرتبط با آن را تا ۸۰ درصد افزایش می‌دهد.

A14 Bionic برای کارهای روزمره مانند انجام پروژه‌ی مدرسه، ویرایش ویدیو، یا اجرای بازی گرافیکی فشرده، عملکرد و کارایی قابل توجهی را ارائه می‌دهد.

دوربین‌ها و صدای پیشرفته

برای اولین بار، دوربین سلفی اکنون در امتداد لبه افقی قرار گرفته است. به همین دلیل فرقی نمی‌کند کاربران در حال تماس تصویری باشند یا ضبط ویدیو برای شبکه‌های اجتماعی، زیرا با طراحی جدید اکنون آن‌ها مستقیماً به دوربین نگاه می‌کنند.

دوربین جلویی دارای لنز اولترا وایدی با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و میدان دید ۱۲۲ درجه است و از Center Stage پشتیبانی می‌کند. در پنل پشتی نیز دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی قرار داده شده که عکس‌هایی با وضوح بالا، ویدیوهای ۴K و حالت اسلوموشن (۱۲۰ فریم بر ثانیه‌) را ارائه می‌دهد.

میکروفون‌های دوگانه نیز برای به حداقل رساندن صدای مزاحم پس‌زمینه در آیپد نسل دهم تعبیه شده‌اند. بلندگوهای استریوی افقی جدید، همراه با نمایشگر بزرگتر در آیپد، تجربه تماشای ویدیویی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند.

وای‌فای ۶، ۵G و USB-C برای اتصال سریع‌تر

کاربران می‌توانند با قابلیت‌های نسل جدید آیپد به اتصال بی‌سیم سریع‌تری دسترسی داشته باشند. با توانایی پشتیبانی از وای‌فای ۶، اتصالات در آیپد نسل دهم ۳۰ درصد سریع‌تر از Wi-Fi 802.11ac پشتیبانی‌شده در نسل قبلی است. از سوی دیگر، مدل‌های سلولی این محصول با اتصال ۵G خود به کاربران اجازه می‌دهند در شرایط ایده‌آل به حداکثر سرعت ۳٫۵ گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند.

همچنین با Gigabit LTE، سیم‌کارت‌های فیزیکی و eSIM، نسل دهم آیپد انعطاف‌پذیری شگفت‌انگیزی را در زمینه اتصالات ارائه می‌دهد. درضمن، درگاه USB-C از طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی و زمان شارژ سریع‌تر (در صورت استفاده با آداپتورهای شارژ بالاتر) پشتیبانی می‌کند.

لوازم جانبی

لوازم جانبی تطبیق‌پذیری آیپد را افزایش می‌دهند و به کمک آن‌ها فرصت‌های بیشتری برای خلاقیت و بهره‌وری دراختیار کاربران قرار داده می‌شود.

Magic Keyboard Folio جدید که برای آیپد نسل ۱۰ طراحی شده، تجربه تایپ باورنکردنی را ارائه می‌دهد. اکنون آیپد دارای صفحه‌کلیدی با ترک‌پد بزرگ و توانایی پشتیبانی از حرکات چند لمسی است.

طراحی دوتکه‌ی بسیار قابل تنظیم و همه‌کاره‌ی Magic Keyboard Folio شامل صفحه‌کلیدی قابل جداشدن و پوشش محافظ پشتی است که به صورت مغناطیسی به آیپد متصل می‌شود. این محصول به صورت مغناطیسی به رابط هوشمند در لبه دستگاه متصل شده و از این طریق به برق و اطلاعات لازم دسترسی پیدا می‌کند. این یعنی کیبورد مذکور هرگز نیازی به شارژ یا جفت شدن ندارد. همچنین قاب پشتی پایه‌ی قابل تنظیمی دارد که انعطاف‌پذیری بیشتر در هنگام بازی، تماشای ویدیو و … ارائه می‌دهد.

iPadOS 16 و ویژگی‌های جدید آن

iPadOS 16 ویژگی‌های بهره‌وری جدیدی را معرفی می‌کند. درنتیجه کاربران می‌توانند نسبت به گذشته کارهای بیشتری با آیپد‌های خود انجام دهند.

ویژگی‌ جدید «Messages» به کاربران امکان می‌دهد پیام‌های اخیراً ارسال‌شده را ویرایش یا لغو ارسال کنند، حتی می‌توان پیام‌های اخیراً حذف‌شده را بازیابی و مکالمات را به‌عنوان خوانده‌نشده علامت‌گذاری کرد. درضمن، قابلیتی به آن اضافه شده که می‌تواند شروع و مدیریت پروژه‌های مشترک را سریع‌تر کند.

از سوی دیگر، iCloud Shared Photo Library به کاربران این امکان را می‌دهد تا عکس‌ها را به صورت یکپارچه و خودکار در میان حداکثر شش عضو خانواده به اشتراک بگذارند.

در Mail، اکنون زمان‌بندی ارسال ایمیل‌ها زودتر از موعد امکان‌پذیر است. حتی به آن‌ها فرصت داده می‌شود تا تحویل پیام را قبل از رسیدن به صندوق ورودی گیرنده لغو کنند. اپلیکیشن Weather نیز با انیمیشن‌های زیبا به آیپد می‌آید. اکنون کاربران تنها با یک ضربه می‌توانند مهم‌ترین اطلاعات آب‌وهوا را ببینند.

مقاله در حال به‌روزرسانی است

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا