zoomit

آیفون ۱۴ در آمریکا صرفا از سیم کارت الکترونیکی پشتیبانی می‌کند

آیفون ۱۴ در آمریکا صرفا از سیم کارت الکترونیکی پشتیبانی می‌کند

اپل در جریان برگزاری رویداد Far Out اعلام کرد گوشی‌های سری آیفون ۱۴ در بازار ایالات متحده بدون پشتیبانی از سیم‌کارت فیزیکی عرضه می‌شوند. کاربران آمریکایی می‌توانند هم‌زمان از چندین سیم‌کارت الکترونیکی استفاده کنند. حذف شکاف سیم‌کارت اتفاق بسیار مهمی برای آیفون است.

سیم‌کارت‌های الکترونیکی هنوز به‌صورت گسترده در سراسر دنیا استفاده نمی‌شوند، اما مزایای مناسبی به همراه می‌آورند. استفاده از سیم‌کارت الکترونیکی نیاز به مراجعه‌ی حضوری به دفاتر خدماتی را از بین می‌برد و به کاربران امکان می‌دهد راحت‌تر در بین اپراتورهای مختلف جابه‌جا شوند. تی-موبایل یکی از نخستین اپراتورهای موبایلی است که از فناوری سیم‌کارت الکترونیکی پشتیبانی می‌کند. اپل می‌گوید در iOS 16 کاربران می‌توانند سیم‌کارت الکترونیکی خود را به‌راحتی ازطریق بلوتوث در بین آیفون‌ها جابه‌جا کنند.

اکثر اپراتورهای آمریکایی و تعداد زیادی از اپراتورهای خارج از آمریکا، سیم‌کارت الکترونیکی را به رسمیت می‌شناسند. آیفون‌های اپل از سال ۲۰۱۷ به پشتیبانی از این نوع سیم‌کارت‌ها مجهز شده‌اند. تا پیش از رونمایی آیفون ۱۳،‌ کاربران می‌توانستند از یک سیم‌کارت فیزیکی و یک سیم‌کارت الکترونیکی استفاده کنند، اما در خانواده‌ی آیفون ۱۳ استفاده‌ی هم‌زمان از دو سیم‌کارت الکترونیکی امکان‌پذیر شد.

قدم بعدی برای اپل، حذف کامل شکاف سیم‌کارت فیزیکی است. در نظر داشته باشید این تغییر صرفاً در بازار آمریکا اعمال شده است و آیفون ۱۴ در تمامی مناطق دیگر دنیا همچنان شکافی برای سیم‌کارت فیزیکی نانو دارد.

براساس گزارش ورج، اپل اعلام کرده است که آیفون ۱۴ می‌تواند از حداکثر ۶ سیم‌کارت الکترونیکی پشتیبانی کند. البته در حالت هم‌زمان تنها دو مورد از آن‌ها فعال خواهند بود. فردی به نمایندگی از شرکت Airolo می‌گوید آیفون‌های پیشین اپل (بسته به مدل‌) توانایی ذخیره‌ی پنج تا ۱۰ سیم‌کارت الکترونیکی را داشتند.

مقاله‌های مرتبط:

  • سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM) چیست و چه مزایایی دربرابر سیم‌کارت سنتی دارد؟
  • آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس رونمایی شدند؛ دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، ارتباط ماهواره‌ای و خداحافظی با ناچ
  • آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس با طراحی آشنا و پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای رونمایی شدند

افشاگران می‌گویند اپل به سمت دوران آیفون‌های بدون درگاه حرکت می‌کند. احتمالاً در آینده‌ای نزدیک درگاه شارژ آیفون نیز حذف می‌شود.

شرکت کوپرتینویی در رویدادی که شب گذشته برگزار شد،‌ چهار گوشی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس و آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را معرفی کرد. در مدل‌های عادی همچنان از بریدگی نمایشگر و پردازنده‌ی A15 استفاده می‌شود، اما مدل‌های پرو افزون‌بر خداحافظی با بریدگی، سراغ دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و پردازنده‌ی A16 رفته‌اند.

پیش‌فروش هر چهار مدل از گوشی‌های سری آیفون ۱۴ از ۹ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۸ شهریور ۱۴۰۱) شروع می‌شود. آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۵ شهریور ۱۴۰۱) از راه می‌رسند، اما تاریخ عرضه‌ی آیفون ۱۴ پلاس برای ۷ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۵ مهر ۱۴۰۱) تعیین شده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا