zoomit

۹۹ درصد مشترکان نتفلیکس هنوز بازی‌های این پلتفرم را تجربه نکرده‌اند

۹۹ درصد مشترکان نتفلیکس هنوز بازی‌های این پلتفرم را تجربه نکرده‌اند

نتفلیکس، غول صنعت استریم فیلم و سریال، تلاش کرده است در صنعت بازی نیز توجه مخاطبان را به خود جلب کند؛ بااین‌حال، آمار نشان می‌دهد کمتر از ۱ درصد کاربران اشتراکی نتفلیکس روزانه بازی‌های این پلتفرم را تجربه می‌کنند. CNBC می‌نویسد نتفلیکس قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی تعداد بازی‌ها را دو برابر کند.

از نوامبر سال گذشته‌ی میلادی (آبان و آذر ۱۴۰۰)، نتفلیکس میزبان بازی‌هایی سرگرم‌کننده شده است تا کاربران را بیش‌ازپیش در پلتفرم خود نگه دارد. بازی‌های نتفلیکس صرفاً برای کاربران اشتراکی دردسترس هستند؛ ولی باید جداگانه دانلود و تجربه شوند و امکان تجربه‌ی آن‌ها در داخل اپلیکیشن نتفلیکس وجود ندارد.

مؤسسه‌ی Apptopia که روی بازار اپلیکیشن نظارت می‌کند، می‌گوید بازی‌های نتفلیکس مجموعا ۲۳٫۳ میلیون بار دانلود شده‌اند و به‌طورمیانگین ۱٫۷ میلیون کاربر روزانه دارند. درحال‌حاضر، نتفلیکس از ۲۲۱ میلیون کاربر اشتراکی میزبانی می‌کند و این یعنی کمتر از ۱ درصد آنان روزانه سراغ بازی‌های پلتفرم نتفلیکس می‌روند.

در ماه‌های اخیر، اهمیت بازی‌ها برای استراتژی کلی نتفلیکس بیشتر شده است؛ چون سایر سرویس‌های استریم رقابت را شدیدتر کرده‌اند و نتفلیکس برای افزایش تعداد کاربران و نگه‌داشتن کاربران فعلی به ارائه‌ی خدمات جدید نیاز دارد. در فصل دوم سال جاری میلادی، نتفلیکس تقریباً یک‌میلیون نفر از مشترکان خود را از دست داد. تعداد مشترکان این سرویس در فصل اول ۲۰۲۲ افت ۲۰۰ هزار نفری تجربه کرده بود. اتفاقی که در فصل اول رخ داد، بسیار خبرساز شد؛ زیرا برای اولین‌بار در بیش از یک دهه‌ی اخیر، نتفلیکس با افت تعداد کاربر اشتراکی مواجه شده بود.

سال گذشته، نتفلیکس نامه‌ای برای سهام‌داران نوشت و در آن گفت اپیک‌گیمز و تیک‌تاک را در بین بزرگ‌ترین رقبای خود برای سرگرم‌کردن مردم می‌بیند. سال گذشته، مدیر ارشد عملیاتی نتفلیکس گفت این شرکت ماه‌ها و شاید سال‌ها با زمانی‌ فاصله دارد که بتواند بفهمد بازی‌ها چگونه کاربران را در پلتفرم نگه می‌دارند. در آن زمان، مدیر ارشد عملیاتی نتفلیکس گفت که غول بزرگ صنعت استریم قصد دارد روش‌های مختلفی را آزمایش کند؛ اما احتمالاً تمرکز اصلی خود را روی ساخت بازی‌هایی می‌گذارد که به فیلم‌ها و سریال‌ها ارتباط داشته باشند.

هم‌اکنون، نتفلیکس از ۲۴ بازی در ژانرهای مختلف میزبانی می‌کند که شماری از آن‌ها به فیلم‌ها و سریال‌های این پلتفرم ارتباط دارند. برای نمونه، مشترکان نتفلیکس هم‌اکنون می‌توانند بازی Stranger Things: 1984 را تجربه کنند. برخی از بازی‌ها مثل Mahjong Solitaire و Exploding Kittens هم از روی بازی‌های کارتی محبوب ساخته شده‌اند. فردی به‌نمایندگی از نتفلیکس گفته است که این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۲ تعداد بازی‌های پلتفرمش را به ۵۰ عنوان می‌رساند و یکی از بازی‌های جدید به سریال The Queen’s Gambit ارتباط خواهد داشت.

مقاله‌های مرتبط:

  • نتفلیکس با بازی موبایل وارد صنعت بازی‌های ویدئویی خواهد شد
  • نتفلیکس با از دست دادن ۹۷۰ هزار مشترک، بزرگ‌ترین ضرر سه‌ماهه خود را تجربه کرد

نتفلیکس همواره سعی کرده است درباره‌ی جای‌دادن بازی‌ها در استراتژی شرکتی‌اش محتاطانه عمل کند. مدیر بازی‌های خارجی در نتفلیکس می‌گوید این شرکت سعی کرده است پروژه‌هایش را در سکوت خبری پیش ببرد؛ چون همچنان در حال آزمایش راه‌های مختلف است تا بفهمد مردم بیشتر به چه بازی‌هایی علاقه‌مند‌‌ند. او همچنین گفت که نتفلیکس قصد دارد مجوز IPهای بزرگ دنیای بازی را بخرد.

نتفلیکس برای توسعه‌ی ۲۴ بازی فعلی‌اش سراغ توسعه‌دهندگان خارجی رفته است؛ اما سه شرکت سازنده‌ی بازی‌های ویدئویی را نیز در یک سال اخیر خریده است. نتفلیکس هنوز نگفته است که چه بودجه‌ای برای توسعه‌ی بازی در نظر گرفته است. این شرکت برای خرید Next Games قراردادی به ارزش ۷۲ میلیون دلار امضا کرد.

درحال‌حاضر، آمار دانلود بازی‌های نتفلیکس بسیار کمتر از بازی‌های موبایلی محبوب نظیر Subway Surfers و Roblox و Among Us است که هریک از آن‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود دارند. البته آمار Apptopia نشان می‌دهد میزان استقبال کاربران از بازی‌های نتفلیکس در چند ماه اخیر روندی روبه‌رشد داشته است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا