zoomit

گوگل کروم‌بوک‌های گیمینگ مبتنی‌بر فضای ابری خود را رونمایی کرد

گوگل کروم‌بوک‌های گیمینگ مبتنی‌بر فضای ابری خود را رونمایی کرد

بازی‌های ابری در حال افزایش هستند. ازآن‌‌جاکه سرویس‌هایی مانند Xbox Cloud Gaming و NVIDIA GeForce NOW در سال‌های گذشته به بلوغ رسیده‌اند، استریم بازی به جایگزین محبوب و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای بازی‌های بومی روی کنسول‌های گران‌قیمت یا کامپیوترهای شخصی بازی تبدیل شده است.

ماه‌ها است که می‌دانیم چگونه می‌توان روی کروم‌بوک بازی اجرا کرد؛ استریم بازی‌ها از ارائه‌دهندگان بزرگی مانند سرویس ابری ایکس‌باکس مایکروسافت و لونا آمازون و سرویس GeForce Now انویدیا. اکنون گوگل و شرکای آن، ایسر و ایسوس و لنوو، همین رویکرد را اتخاذ کرده‌اند. به‌گزارش ویندوز سنترال، آنچه گوگل دوست دارد در‌نهایت ارائه کند، کروم‌بوکی نسبتاً ارزان بدون نیاز به مدیریت درایورها و به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل یا نصب بازی است.

کروم‌بوک‌های گیمینگ

گوگل و شرکای آن سه کروم‌بوک گیمینگ جدید را وعده می‌دهند:

  • ایسر Chromebook 516GE (با قیمت ۶۴۹ دلار)
  • ایسوس Chromebook Vibe CX55 Flip
  • لنوو IdeaPad Gaming Chromebook (با قیمت ۵۹۹ دلار)

ایسر Chromebook 516GE

نمای روبه روی ایسر Chromebook 516GE

Acer Chromebook 516GE به صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی با وضوح ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پردازنده Intel Core i7-1260P مجهز است. به‌گفته‌ی ایسر، باتری ۶۵ وات ساعتی این دستگاه می‌تواند حداکثر ۹ ساعت دوام بیاورد. در این کروم‌بوک، وب‌کم ۱۰۸۰p نیز تعبیه شده است تا از این دستگاه برای کنفرانس ویدئویی به‌راحتی استفاده کنید. Acer Chromebook 516GE با قیمت ۶۴۹ دلار در ماه اکتبر به‌دست مشتریان خواهد رسید.

ایسوس Chromebook Vibe CX55 Flip

از قیمت Asus Chromebook Vibe CX55 Flip اطلاعی نداریم؛ اما می‌دانیم که محصول مذکور مانند دستگاه ایسر در ماه اکتبر عرضه خواهد شد. Vibe CX55 Flip از صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی Full HD (1080p) با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، پردازنده‌های Core i3-1115G4 یا Core i5-1135G7 یا Core i7-1165G7، هشت یا شانزده گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X و ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD برخوردار است.

ایسوس Chromebook Vibe CX55 Flip

ایسوس Chromebook Vibe CX55 Flip

ایسوس Chromebook Vibe CX55 Flip

ایسوس می‌گوید که Vibe CX55 Flip با کلیدهای WASD نارنجی عرضه می‌شود تا بازی (راست دست) را آسان‌تر کند. همچنین، صفحه شماره باریکی در سمت راست کیبورد برای گیمرهای چپ دست وجود دارد.

لنوو IdeaPad Gaming Chromebook

لنوو رسماً Lenovo IdeaPad Gaming Chromebook، دستگاهی منحصر‌به‌فرد برای طرفداران بازی‌های ابری را رونمایی کرد. این لپ‌تاپ ۱۶ اینچی از Xbox Cloud Gaming و NVIDIA GeForce NOW و Amazon Luna پشتیبانی می‌کند.

از‌نظر سخت‌افزاری، خریداران می‌توانند بین پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل یعنی Core i3-1215U یا Core i5-1235U یکی را انتخاب کنند. لنوو کروم‌بوک خود را با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم استاندارد از نوع LPDDR4X و ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD عرضه خواهد کرد. این شرکت ادعا می‌کند که باتری ۷۱ وات ساعتی IdeaPad Gaming Chromebook می‌تواند تا ۱۱ ساعت دوام بیاورد. این کروم‌بوک به Wi-Fi 6E پیشرفته و بلوتوث ۵.۰ نیز مجهز است.

لنوو IdeaPad Gaming Chromebook

مقاله‌ی مرتبط:

  • کروم بوک Vero 514 ایسر با تراشه‌های نسل دوازدهم اینتل و حداکثر ۱۶ گیگابایت رم معرفی شد

طراحی IdeaPad Gaming Chromebook بسیار نازک و سبک است و این محصول از صفحه‌نمایشی ۳۵۰ نیتی با طیف رنگ ۱۰۰% sRGB و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به دو پورت USB-C و USB-A (مناسب برای اتصال کنترلرها)، اسلات microSD، جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و وب‌کم ۱۰۸۰p FHD با شاتر حریم خصوصی اشاره کرد.

لنوو IdeaPad Gaming Chromebook

قیمت مدل پایه‌ی کروم‌بوک گیمینگ Lenovo IdeaPad نزدیک به ۵۹۹ دلار خواهد بود و انتظار می‌رود در‌صورتی‌که پردازنده‌ی Core i5 را به‌جای Core i3 انتخاب کنید، قیمتش کمی افزایش یابد. این محصول قرار است اکتبر ۲۰۲۲ در ایالات متحده‌ی آمریکا عرضه شود. در‌حال‌حاضر، مشخص نیست که آیا لنوو برنامه‌هایی برای عرضه این لپ‌تاپ به بازارهای دیگر دارد یا خیر.

ایسر و ایسوس و لنوو می‌گویند که سرویس بازی ابری Luna+ آمازون و Nvidia GeForce Now را به مدت سه‌ماه به‌صورت آزمایشی عرضه می‌کنند. ناگفته نماند نسخه‌ی آزمایشی Xbox Game Pass Ultimate ارائه نمی‌شود و گیمرها می‌توانند ازطریق وب‌اپلیکیشن سازگار با کروم‌بوک به آن دسترسی داشته باشند.

جزئیات برنامه سیستم گیمینگ ابری گوگل

از ژانویه‌ی امسال از برنامه‌های گوگل برای ساخت کروم‌بوک‌های گیمینگ مطلع هستیم؛ زمانی‌که بخش ویژه‌ای در سیستم‌عامل کروم برای پشتیبانی از صفحه‌کلیدهای RGB کشف شد. این شرکت با ایسر، Corsair ،HyperX، لنوو و SteelSeries برای اطمینان از سازگاری وسایل جانبی مانند ماوس و کنترلر‌های بازی و هدست با کروم‌بوک‌ها نیز همکاری کرده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا