zoomit

گوگل قصد دارد بخشی از تولیدات گوشی‌های هوشمند سری پیکسل خود را به هند انتقال دهد

گوگل قصد دارد بخشی از تولیدات گوشی‌های هوشمند سری پیکسل خود را به هند انتقال دهد

The Information می‌گوید گوگل از سازندگان خود درخواست کرده بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون دستگاه گوشی هوشمند سری پیکسل تولید کنند. طبق این گزارش، این میزان، درواقع ۱۰ تا ۲۰ درصد از تولید سالانه‌ی گوشی‌های غول جست‌وجوی اینترنت را تشکیل می‌دهد. اگر این شرکت با طرح مذکور پیش برود، نشان‌دهنده‌ی تعهد فزآینده‌ی آن در کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند است.

گوگل در سه‌سال گذشته از عرضه‌ی نسخه‌های پرچم‌دار گوشی‌های خود در هند صرف‌نظر کرده و درعوض در این بازار بر ارائه‌ی سری میان‌رده‌ی A تمرکز کرده است. با تولید داخلی گوشی‌ها در این کشور، می‌تواند از عوارض سنگین وارداتی که دهلی نو درحال‌حاضر روی گوشی‌های هوشمند خود اعمال می‌کند اجتناب کند. علاوه‌براین، دولت هند نیز طیف وسیعی از مشوق‌ها را به شرکت‌هایی که به‌صورت محلی در این کشور سخت‌افزار تولید می‌کنند ارائه می‌دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • جزئیات احتمالی دوربین اولین گوشی تاشدنی گوگل فاش شد
  • گوگل رنگ‌بندی کامل پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو را به‌نمایش گذاشت

گوگل نیز مثل اپل، برخی از تلاش‌های تولیدی خود را به خارج از چین منتقل کرده است. نیکی آسیا قبلاً گزارش داده بود که گوگل درحال برنامه‌ریزی برای انتقال بخشی از تولید گوشی‌های پیکسل به ویتنام است.

اپل به‌عنوان رقیب گوگل، پنج‌سال قبل، مونتاژ آیفون‌های خود را در هند آغاز کرد و انتظار می‌رود تا اواخر سال جاری میلادی، تولید آیفون ۱۴ را در این کشور آغاز کند. شیائومی، سامسونگ، اوپو و ویوو، به‌عنوان شرکت‌های سازنده‌ی گوشی که درحال‌حاضر بازار هند را رهبری می‌کنند، چندین سال است که گوشی‌های هوشمند و همچنین گجت‌های دیگری را در این کشور تولید می‌کنند.

هند درحال‌حاضر دومین تولید‌کننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند است. به‌گفته‌ی شرکت تحقیقاتی Counterpoint، سالانه بیش‌ از ۱۲۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در این کشور به‌فروش می‌رسد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا