zoomit

گوگل قابلیت‌های Memory Saver و Energy Saver را به کروم اضافه کرد

گوگل قابلیت‌های Memory Saver و Energy Saver را به کروم اضافه کرد

به‌گزارش ورج، نسخه‌ی دسکتاپ گوگل کروم به دو قابلیت جدید Memory Saver و Energy Saver مجهز شده است که از امروز دردسترس قرار گرفته‌اند. Memory Saver به کاربران امکان می‌دهد حافظه‌ای که کروم اشغال‌ کرده، تا ۳۰ درصد کاهش دهند. در زمانی‌که درصد باتری لپ‌تاپ کم شود، Energy Saver باعث افزایش شارژدهی خواهد شد.

به‌گفته‌ی گوگل، حالت Memory Saver فضای اشغال‌شده‌ی تب‌هایی که از محتوای آن‌ها بازدید نمی‌کنید، خالی می‌کند. با این کار، تجربه‌ی وب‌گردی روان‌تری به کاربر ارائه می‌شود. درصورت تمایل، می‌توانید وب‌سایت‌های مهم را به فهرست سفید قابلیت Memory Saver اضافه کنید تا همچنان در پس‌زمینه به فعالیت ادامه دهند.

قابلیت Memory Saver گوگل کروم

قابلیت Energy Saver با محدودکردن فعالیت پس‌زمینه و جلوه‌های بصری (مثل پیمایش نرم) در وب‌سایت‌های دارای انیمیشن‌های فراوان باعث بهبود شارژدهی می‌شود. این قابلیت وقتی فعال می‌شود که شارژ باتری دستگاه به کمتر از ۲۰ درصد برسد. گوگل دقیقاً اعلام نکرده است که Energy Saver شارژدهی باتری را چقدر افزایش می‌دهد.

قابلیت Battery Saver گوگل کروم

دو قابلیت جدید گوگل کروم به‌تدریج دردسترس قرار می‌گیرند و احتمالاً در هفته‌های آینده آن‌ها را دریافت خواهید کرد. Memory Saver و Energy Saver در منو سه‌نقطه‌ی گوگل کروم دردسترس خواهند بود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا