zoomit

گوگل در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ یک میلیارد دلار کمتر از سال قبل درآمد داشت

گوگل در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ یک میلیارد دلار کمتر از سال قبل درآمد داشت

آلفابت در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار به درآمد سالانه‌ای بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار دست پیدا کرد. این شرکت پس از رکوردشکنی در سال گذشته و کسب درآمدی بالغ‌ بر۲۵۷ میلیارد دلار، سال ۲۰۲۲ را با درآمد سه‌ماهه‌‌‌ی ۶۸ میلیارد دلاری آغاز کرد. این مبلغ ۲۳ درصد از درآمد سه‌ماهه‌ی اول سال گذشته بیشتر است، با‌ این‌ حال هزینه‌های شرکت مادر گوگل نیز نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داشته و درنتیجه سود خالص آلفابت از ۱۷٫۹ میلیارد دلار در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱، به ۱۶٫۴ میلیارد دلار برای سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

هزینه‌های تحقیق‌وتوسعه در این سه‌ماهه نسبت به سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱ بیش از یک میلیارد دلار افزایش داشت و از ۷٫۴۸۵ میلیارد دلار به ۹٫۱ میلیارد دلار رسید. به گزارش Verge، آلفابت در سال گذشته ۴٫۸ میلیارد دلار سود‌آوری داشت؛ اما در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ ضرری ۱٫۰۷ میلیارد دلاری را ثبت کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • گوگل در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ بیش از ۷۵ میلیارد دلار درآمد داشت

کسب‌وکار موتور جست‌وجوی گوگل، برای این شرکت ۳۹ میلیارد دلار درآمد به ارمغان آورد که نسبت به درآمد ۳۱ میلیارد دلاری سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱ افزایش قابل‌توجهی محسوب می‌شود. مجموعه‌ی کامل کسب‌‌وکار تبلیغاتی آلفابت نیز، مانند موتور جست‌وجو، یوتیوب و شبکه‌های تبلیغاتی مختلف آن، تنها در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ بالغ بر ۵۴ میلیارد دلار درآمد داشت.

درآمد تبلیغات یوتیوب نیز در این مدت افزایش یافت و به ۶٫۸۶ میلیارد دلار رسید، اما این سرویس نسبت به دوران همه‌گیری در دو سال گذشته، رشد آهسته‌تری را تجربه کرد. یوتیوب در سال گذشته، حدود ۳۰ درصد رشد سالانه داشت، اما امسال با وجود رقیبی مانند تیک‌تاک، این رشد ۱۰ درصد از سال گذشته کمتر بود. یوتیوب برای رقابت با تیک‌تاک، حمایت خود از قابلیت Shorts را افزایش و این سرویس را برای تولید‌کنندگان محتوا و بینندگان توسعه داد، اما همچنان رشدی کمتر از انتظارات داشت و قیمت سهامش حدود ۷ درصد کاهش یافت.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت در بیانیه‌ای درباره‌ی درآمد سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ این شرکت گفت:

درسه‌ماهه‌ی اول شاهد رشدی قوی در موتور جست‌وجو و فضای ابری بودیم؛ این امر هم به مردم و هم به کسب‌وکارها برای ادامه‌ی فعالیت‌های دیجیتالی آن‌ها کمک می‌کند و ما همچنان به سرمایه‌گذاری روی محصولات و خدمات و ایجاد فرصت‌هایی برای شرکا و جوامع محلی در سراسر جهان ادامه خواهیم داد.

پیچای در تماسی با سرمایه‌گذاران با اشاره به سرمایه‌گذاری آلفابت روی قابلیت Shorts یوتیوب، اضافه کرد که بازدیدهای این سرویس به ۳۰ میلیارد در روز رسیده که چهار برابر بیشتر از بازدید‌های روزانه‌ی سال گذشته است. او به‌طور خاص اعلام کرد که آلفابت قصد دارد با بازطراحی پلتفرم یوتیوب، تجربه‌ی کاربری بینندگان را بهبود بخشد، کنترل بیشتر و امکان اظهارنظر در حین تماشای ویدئو‌ها ازطریق تلویزیون را برای آن‌ها فراهم کند و پشتیبانی از سرویس Shorts را افزایش دهد.

نیل موهان، مدیرمحصول یوتیوب، اوایل سال جاری جزئیات بیشتری در مورد تغییرات آتی، ارتقای تجربه‌ی ویرایش و راه‌های کسب درآمد از Shorts با قابلیت Super Chat، محتوای برند‌شده و در نهایت خرید از این پلتفرم توضیحاتی ارائه داد.

توییت درآمد سالانه گوگل

روث پورات، مدیر ارشد مالی آلفابت نیز اظهار داشت که با افزایش زمان صرف‌شده‌ی کاربران در سرویس Shorts یوتیوب و پیش از افزایش درآمدزایی در این پلتفرم، رشدی منفی، اتفاقی طبیعی است؛ امکان دارد که پورات در صحبت‌های خود به پلتفرم تیک‌تاک نیز اشاره‌ای داشته باشد.

معمولاً تشخیص عملکرد محصولات سخت‌افزاری گوگل مانند گوشی‌های پیکسل، اسپیکر هوشمند Nest، کروم‌کست و اندروید غیرممکن است. اندروید، کروم، و تمام ابتکارات سخت‌افزاری گوگل با نام Google other و به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از سرویس‌های کلی گوگل دسته‌بندی شده‌اند؛ این مجموعه ۶٫۸ میلیارد دلار برای آلفابت درآمد به همراه داشت که حدود ۴۰۰ میلیون دلار بیشتر از سال گذشته است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا