zoomit

گانت چارت میزیتو، تحول در مدیریت پروژه

گانت چارت میزیتو، تحول در مدیریت پروژه

نمودار گانت از خط سیر زمانی برای نمایش هر وظیفه در پروژه استفاده می‌کند. این خط سیرهای زمانی نحوۀ ارتباط بین وظایف و کارها با یکدیگر را هم نشان می‌دهند. نمودارهای گانت دید کلی از پیشرفت و فعالیت‌های پروژه ارائه می‌کنند که بسیار جذاب و کاربردی است.

نمودارهای گانت امکان تعریف وابستگی بین وظایف را نیز دارند. چنین اطلاعاتی به مدیران کمک می‌کند تا موانع پروژه را درک کنند و تصمیمات صحیح را اتخاذ کنند.

مزایای نمودارهای گانت

فایدۀ مهم نمودار گانت چارت فارسی، توانایی‌ آن در نمایش بهترین چشم انداز از پروژه است. نمودار گانت به کارمندان برای پیگیری کارها و به مدیران برای تخصیص اصولی منابع تا انتهای پروژه کمک شایانی می‌کند.

برخی از فواید اصلی نمودار گانت در ذیل آمده‌اند:

میزیتو

  • تسلط کامل ایجاد می‌کند
    • نمودار گانت چشم‌انداز کلی از پروژه و سیر زمانی آن را ارائه می‌کند، این تسلط کامل هم برای آنهایی که نقش مهمی در پروژه دارند و هم آنهایی که مشارکت کمتری دارند همچون مدیران اجرایی و سایر ذینفعان بسیار کارا و مؤثر است.
    • نمودار گانت به صورت بصری است و درک آن بسیار آسان است.
    • اطلاعات فوری قابل‌تاملی درمورد کارها ارائه می‌کند، ازجمله ترتیب زمانی که کارها شروع می‌شوند و مدت زمان انجام آن‌ها.
    • با استفاده از گانت چارت در نرم افزار کنترل پروژه هم کارآمدی بهبود می‌یابد و هم به بهبود مدیریت منابع کمک می‌کند.
    • نمودار گانت می‌تواند به اطمینان رهبران و کارمندان از مدیریت مؤثر زمان و منابع کمک کند.
    • رهبران پروژه می‌توانند از آن برای تنظیم زمان‌بندی‌های واقعی و تخصیص منابع مبتنی بر آن زمان‌بندی‌ها استفاده کنند.
    • همچنین می‌تواند به مدیران برای یافتن راه‌حل‌های جایگزین برای مشکلات بالقوه قبل از شروع پروژه کمک کند.
  • امکان پیگیری بهتر را فراهم می‌کند

نمودار گانت به رهبران و اعضای پروژه برای پیگیری کارها کمک می‌کند. نمودار می‌تواند موضوعات یا محدودیت‌های محتمل را مشخص کند و به رهبران و اعضای پروژه امکان می‌دهد مطابق با آن تنظیم شوند.

  • همپوشانی‌ها و ارتباطات به کمک این نمودار مصور می‌شود

نمودار گانت آشکارا مشخص می‌کند چگونه کارهای پروژه همپوشانی دارند. همچنین نشان می‌دهد چگونه شروع یک کار می‌تواند تابع تکمیل کار دیگر باشد. این نوع اطلاعات به رهبران پروژه امکان می‌دهد امور را با دقت بالا زمان‌بندی کنند و منابع را به ترتیبی فراهم کنند که مانع پیشرفت پروژه نشود.

  • بهره‌وری را افزایش می‌دهد

دید بصری نمودار گانت به افراد کمک می‌کند روی کارهایی که باید تکمیل شوند متمرکز بمانند. این دید بصری همچنین مسئولیت همۀ اعضای تیم درخصوص کارهایشان را تضمین می‌کند.

  • امکان برقراری توازن بین پروژه‌های متعدد فراهم می‌شود

نمودار گانت به مدیران امکان می‌دهد براحتی چندین پروژه را پیگیری کنند زیرا نمودار، نحوۀ تأمین منابع مناسب در زمان مناسب را نشان می‌دهد.

  • اطلاعات پیچیده را قابل مدیریت می‌کند

وضوح بصری که نمودار گانت ارائه می‌کند می‌تواند به ساده‌سازی مجموعه کارهای پیچیده کمک کند. نمودار وظایف را به وضوح و سادگی برای افرادی که باید کار کنند نشان می‌دهد. چنین شفافیتی به اعضای تیم امکان می‌دهد متمرکز بمانند و از سراسیمه شدن بواسطۀ کارهای بسیار زیاد اجتناب کنند.

  • این نمودار به تنظیم انتظارات و مهلت‌های زمانی واقعی کمک می‌کند

نمودار گانت همۀ کارهایی را ارائه می‌کند که تیم باید بمنظور تکمیل پروژه انجام دهد. نمودار همچنین روابط و ارتباطات میان آن کارها را مصور می‌سازد. این ارتباط بصری و منسجم امکان پیش بینی مدت زمان انجام کار را افزایش می‌دهد. بنابراین، دسترسی داشتن به چنین اطلاعات واقعی به شما امکان می‌دهد مهلت‌های زمانی واقعی را برای هر کار و کل پروژه تنظیم کنید.

  • نمودار به هماهنگی همه از جمله کارمندان دورکار کمک می‌کند

وقتی افراد در تیم پروژه (ازجمله کارمندان دورکار و کارمندان سایر اداره‌ها) به اطلاعات یکسان دسترسی داشته باشند، همه امور پروژه هماهنگ می‌ماند. نمودار ارتباطات و هماهنگی بین افراد را بهبود می‌دهد.

  • به اعضای تیم انگیزه می‌دهد

نمودار گانت به اعضای تیم امکان می‌دهد کارهای خود را تصویرسازی کنند که بموجب آن به آن‌ها برای انجام کارهای پروژه انگیزه می‌دهد. اعضای تیم می‌توانند پیشروی پروژه را بنگرند و تکمیل وظایف اعضای دیگری را هم رصد کنند. نمودار همچنین نشان می‌دهد چگونه برخی کارها نمی‌توانند قبل از تکمیل کار دیگری شروع شوند. این تصویر دقیق کمک می‌کند تا افراد کارهای خود را بخوبی و بموقع کامل کنند.

چه زمانی باید از نمودار گانت استفاده کرد؟

زمانی که تیم شما پروژه‌ای را آغاز می‌کند که شامل وظایف مختلفی است و چندین نفر باید انجام دهند، باید از نمودار گانت استفاده کنید. نمودار گانت می‌تواند به شما کمک کند تا یک پروژه بزرگ را با کارایی بیشتری به جلو ببرید.

بااین‌حال، مواقعی وجود دارد که ممکن است بخواهید از ابزار ساده‌تری برای نشان دادن نمای کلی پروژه استفاده کنید. این ابزارها شامل بورد پروژه و تقویم پروژه است.

میزیتو

میزیتو و گانت چارت در پروژه

نرم افزار مدریت پروژه آنلاین میزیتو امکانات جذابی دراختیار شما قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها گانت چارت فارسی در پروژه است. می‌توانید استفاده از گانت چارت میزیتو رو از همین امروز شروع کنید و ابزارهای مدیریت پروژه خود را کاملتر کنید.

برای ثبت‌نام رایگان و استفاده از امکانات یک ابزار مدیریت پروژه مناسب و کارآمد و همچنین دریافت مشاوره رایگان از همکاران ما به وب‌سایت میزیتو به آدرس https://www.mizito.ir سر بزنید.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا