zoomit

کولر گازی پرتابل گری

کولر گازی پرتابل گری

معمولاً افراد برای یک اتاق از کولر گازی پرتابل استفاده می‌کنند. اما می‌توانند هر زمان که نیاز داشتند کولر را به‌راحتی حمل کنند. علاوه بر این، این نوع کولر گازی به دلیل قابلیت حمل آسان به دیوار و سقف متصل نمی‌شود. همچنین برخی از مدل‌های این نوع کولر دارای چرخ هایی هستند که جا به جایی و حمل آن‌ها به اتاق و مکان های دیگر بسیار آسان و راحت شده است.

ویژگی‌های این محصول

کولر گازی پرتابل در اندازه های مختلف از جمله متوسط، کوچک و بزرگ طراحی و تولید شده است.

به همین منظور از کولر گازی پرتابل کوچک در محیط های کوچک و اتاق ها استفاده می‌کنند. همچنین از کولر گازی متوسط برای اتاق های بزرگ تر از جمله پذیرایی استفاده می‌شود. اما از کولر گازی های پرتابل بزرگ برای مکان های تجاری، بانک ها، دفتر های اداری و…. استفاده می‌کنند. این نوع کولر دارای مدل‌های مختلف و متنوع است. به عبارت دیگر آن را براساس مدل‌های متنوع طراحی و تولید کرده‌اند. همچنین سایزهای کولر را با توجه به نیاز مشتریان در نظر گرفته‌اند.

لذا افراد می‌توانند برای مکان مورد نظر خود کولرهای گازی مناسب و مورد سلیقه را انتخاب کنند. اما یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب کولر گازی پرتابل توجه به قدرت آن و مکان مورد نیاز است. یعنی افراد می بایستی نیاز خود برای استفاده از این کولر ها را در نظر بگیرند. سپس آن‌ها را براساس قدرتی که دارند، انتخاب و خرید کنند.

مزایای کولر گازی پرتابل گری

یکی از مهم‌ ترین مزایا و ویژگی های این نوع کولر گازی، قابل حمل بودن آن است. اما اگر پایه های این کولر دارای چرخ باشند، جا به جایی آن آسان‌تر خواهد بود. نصب این نوع کولر گازی نیاز به مهارت و هیچ‌گونه شرایطی ندارد. چراکه افراد با خارج کردن کولر گازی از کارتن می‌توانند طبق مراحل مختلف راه اندازی، آن را در مکان مد نظرشان نصب کنند.

کولر گازی پرتابل گری پیشنهاد و گزینه مناسبی برای مستاجرها است. چراکه آن‌ها امکان نصب مدل‌های مختلف کولر را ندارند. به همین منظور می‌توانند با نصب این کولر از مزایای آن به خوبی بهره‌مند شوند.

گری ایران

از دیگر مزایای کولر گازی پرتابل گری می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دارای قیمت و هزینه مناسب است: این نوع کولر ها به‌عنوان رایج ترین و ارزان ترین کولرهای گازی به شمار می‌روند. چراکه از قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه برخوردار هستند. علاوه بر این هزینه نصب آن‌ها نیز بسیار ناچیز است. همچنین اگر افراد کمی در کارهای فنی ماهر باشند، می ‌توانند این کولر را نصب کنند. کولر های گازی پرتابل دو لوله مصرف برق بسیار پایینی دارند. به همین منظور این کولر از نظر مصرف برق نیز مقرون‌به‌صرفه است.
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی: این نوع کولر به دلیل برخورداری از موتور قدرتمند می‌تواند بهره وری در مصرف انرژی را بالا ببرد. درنتیجه در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.
  • عملکرد سرمایشی و گرمایشی بسیار خوب در فصل های مختلف سال: این کولرهای گازی به دلیل برخورداری از عملکرد سرمایشی و گرمایشی برای تمام فصل ها مناسب هستند.
  • اشغال فضای بسیار کم و ایجاد طراحی شیک و جذاب: این کولر به دلیل برخورداری از ظاهری جمع و جور و بسیار شیک، فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند.
  • نصب و راه اندازی آسان و راحت

نحوه عملکرد کولر گازی پرتابل

افراد ابتدا می بایستی کولر گازی را از کارتن در بیاورند و به برق متصل کنند. سپس شیلنگ تهویه را تا انتهای خانه هدایت کرده و کولر را روشن کنند. معمولاً نحوه عملکرد کولر گازی پرتابل گری به گونه ای است که دو کار مهم و اصلی را انجام می‌دهد: ۱ فضای محیط را خنک می‌کند. ۲ رطوبت موجود در محیط و اتاق را خارج می‌کند.

از طرف دیگر می‌توان گفت نحوه عملکرد این نوع کولر به شرح زیر است:

  1. کولر گازی هوای گرم و مرطوب محیط را به داخل کولر می کشد. هوای گرم و مرطوب هنگام عبور از کویل های کندانسور رطوبت خود را از دست می‌دهد. با از بین رفتن رطوبت و گرما، ازطریق فن‌های کولر گازی، هوای خنک وارد محیط و اتاق می‌شود.
  2. رطوبتی که به صورت قطره قطره متراکم و جمع شده است، با استفاده از شلنگ تهویه از اتاق و محیط خارج می‌شود.
  3. رطوبت و گرمای گرفته شده از هوای اتاق توسط شیلنگ تهویه به بیرون انتقال داده می‌ شود. سپس فن کولر به شکل مکرر هوای گرم را از اتاق و محیط به داخل کولر گازی می کشد. درنتیجه مراحل به همین شکل تکرار می‌شوند و این چرخه ادامه پیدا می‌کند.

با توجه به قابلیت و مزایایی که این نوع کولر دارد، عملکرد آن نیز بسیار مفید و مناسب است. بنابراین افراد می ‌توانند با انتخاب این کولر گازی از خرید خود رضایت بسیار داشته باشند. همچنین در صورت نیاز به‌راحتی آن را حمل و جا‌به‌جا کنند.

گری ایران

معایب کولر گازی پرتابل

همان‌طور که می‌دانیم هر یک از وسایل، به‌عنوان مثال اگرچه کولرهای گازی دارای مزایای زیادی هستند، اما در عین حال معایبی نیز دارند. اما قبل از بررسی معایب این نوع کولر، بهتر است به مشخصات و قطعات آن بپردازیم. قطعات این مدل کولر عبارت‌اند از: از کمپرسور، فن، مبرد و دیگر قطعات مانند ریموت، کنترل و…

مزایای این کولر نسبت به معایب آن بسیار فراوان و گسترده‌تر است. همچنین امروزه کمپرسور، را بیرون از خانه نصب می‌کنند که سروصدای کمتری داشته باشد. درنتیجه افراد هیچ‌گونه نگرانی جهت استفاده از این کولر گازی و حمل آن ندارند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا