zoomit

کنسول دستی ریزر اج ۵G با پردازنده کوالکام رونمایی شد

کنسول دستی ریزر اج ۵G با پردازنده کوالکام رونمایی شد

حدوداً یک هفته پس از رونمایی رسمی کنسول دستی لاجیتک، ریزر نیز وارد میدان شده است. Razer Edge 5G که در همکاری با اپراتور آمریکایی ورایزن رونمایی شده، قرار است «بازی‌های دانلودشده یا بازی‌های استریم‌شده از کنسول» را اجرا کند. این دستگاه گیمینگ همچنین توانایی اجرای مستقیم بازی ازطریق فضای ابری را دارد.

براساس گزارش Ars Technica، ریزر و ورایزن به هنگام رونمایی ریزر اج تا حد زیادی روی پشتیبانی این کنسول از شبکه‌ی ۵G مانور دادند. ورایزن اعتقاد دارد ریزر اج «اولین کنسول گیمینگ دستی قابل‌حمل ۵G در دنیا» است.

سونی یک دهه پیش شبکه‌ی ۳G را به شماری از مدل‌های پلی استیشن ویتا اضافه کرد و اکنون پس از سال‌ها، شاهد پیشرفت مناسبی در کنسول‌های دستی هستیم. کنسول‌های دستی مجهز به شبکه‌ی موبایل در آن زمان چندان محبوب نبودند. سونی چند ماه پس از عرضه‌ی پلی استیشن ویتا قیمت این کنسول را پایین آورد و مدت زیادی نگذشته بود که شاهد توقف تولید پلی استیشن ویتا بودیم. بااین‌حال به نظر می‌رسد طی ماه‌های اخیر هیجان برای کنسول‌های دستی افزایش پیدا کرده است.

کنسول دستی ریزر اج ۵G از پردازنده‌ی Snapdragon G3x Gen 1 کوالکام استفاده می‌کند. این تراشه اواخر سال گذشته‌ی میلادی به‌عنوان مدلی مرجع رونمایی شده بود. در آن زمان کوالکام یک کیت توسعه‌ی ساخته‌شده توسط ریزر را نیز به نمایش گذاشت که احتمالاً همین کنسول ریزر اج ۵G بوده است.

کیت توسعه‌ی موردبحث از نمایشگر ۶٫۶۵ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کرد و دوربینی سلفی با وضوح ۱۰۸۰p داشت. همچنین این کنسول از چهار اسپیکر تقویت‌شده توسط کوالکام بهره می‌گرفت و از لحاظ تئوری می‌توانست ازطریق درگاه DisplayPort خروجی ۴K با نرخ ۱۴۴ فریم‌برثانیه و عمق رنگ ۱۰ بیت و استاندارد HDR ارائه دهد.

نمایشگر کنسول دستی ریزر اج 5G

ریزر گفته است تا دو هفته‌ی دیگر جزئیات بیشتری درباره‌ی کنسول اج ۵G ارائه می‌دهد. این شرکت هنوز تصاویر رسمی کنسول خود را منتشر نکرده است و تصاویری که در این مقاله می‌بینید اسکرین‌شات ویدیوی رونمایی محصول هستند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا