zoomit

پیکسل ۶ گوگل تنها سه سال به‌روز‌رسانی اندروید دریافت خواهد کرد

در جریان رویداد معرفی گوشی‌های پرچم‌دار گوگل، پیکسل ۶ و ۶ پرو، گوگل اعلام کرد که برای اولین بار از تراشه اختصاصی خود به نام تنسور در این گوشی‌ها استفاده می‌کند.

تراشه تنسور به گوگل اجازه می‌دهد کنترل بیشتری (مشابه اپل) روی عملکرد داخلی پیکسل داشته باشد. اما متأسفانه به نظر می‌رسد گوگل تنها در همین مورد از اپل الگو گرفته باشد؛ چرا که به گزارش Verge و طبق گفته وب‌سایت پشتیبانی گوگل، این شرکت تنها تا اکتبر ۲۰۲۴ (مهر ۱۴۰۳) برای پیکسل‌های ۶ به‌روزرسانی اندروید ارائه خواهد کرد:

گوشی‌های پیکسل ۶ حداقل تا سه سال به‌روزرسانی سیستم عامل را دریافت می‌کنند. پس از این ۳ سال، گوگل متعهد می‌شود که همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای این دو گوشی ارائه کند؛ تعداد و دسته‌بندی این به‌روزرسانی‌ها به توانایی‌ و نیاز سخت‌افزاری گوشی‌‌ها بستگی دارد.

گوگل در جریان رویداد معرفی پیکسل ۶ و ۶ پرو، اعلام کرد که این دو گوشی تا ۵ سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد؛ اما داستان برای به‌روزرسانی‌های اندروید متفاوت خواهد بود.

google-pixel-6-update-guarantee

گوگل درباره‌ به‌روزرسانی‌های اندروید، لفظ حداقل سه سال را به کار برده است؛ اما با توجه به سابقه این شرکت، بعید به نظر می‌رسد که بعد از اکتبر ۲۰۲۴ (مهر ۱۴۰۳) به‌روزرسانی‌ بیشتری برای سیستم‌عامل این دو گوشی عرضه کند.

شما درباره سری پیکسل ۶ چه دیدگاهی دارید؟ ارائه تنها سه سال به‌روزرسانی برای این گوشی‌ها کافی است؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا