zoomit

پیکسل واچ گوگل حداقل ۳ سال به‌روزرسانی‌ سیستم‌عاملی دریافت می‌کند

پیکسل واچ گوگل حداقل ۳ سال به‌روزرسانی‌ سیستم‌عاملی دریافت می‌کند

گوگل در رویداد پاییزه ۲۰۲۲ خود سری جدیدی از محصولات پیکسل را معرفی کرد که در میان آن‌ها، پیکسل واچ جالب‌ترین نقش را بر عهده داشت، چراکه این ساعت هوشمند اولین حضور گوگل در این بازار بود. حال شرکت سازنده اعلام کرده است که سیستم‌عامل Wear OS ساعت هوشمند آن «حداقل» سه سال به‌روزرسانی دریافت خواهد کرد.

به گزارش ۹to5google، دوره‌ی سه‌ ساله‌ی به‌روزرسانی از زمانی شروع می‌شود که پیکسل واچ برای اولین بار در فروشگاه گوگل در ایالات متحده دردسترس قرار گرفت. نسل اول ساعت هوشمند مذکور «به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری تضمینی» را حداقل تا اکتبر ۲۰۲۵ دریافت می‌کند. گوگل می‌گوید:

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار شامل آپدیت‌های امنیتی Google Pixel Watch خواهد بود و ممکن است ویژگی‌ها و سایر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری نیز همراه آن‌ها باشد.

به‌روزرسانی سه ساله Wear OS شامل موارد مختلفی از جمله پچ‌های امنیتی، ویژگی‌های جدید و نسخه‌های به‌روز سیستم‌عامل می‌شود. در مقایسه، گوشی‌های پیکسل سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و پنج سال پچ امنیتی دریافت می‌کنند. مشخص نیست چرا گوگل مانند گوشی‌های هوشمند خود از پیکسل واچ نیز پنج سال پشتیبانی نمی‌کند. همچنین اشاره‌ای به این موضوع نشده که این شرکت هر چند وقت یک‌بار ساعت هوشمند خود را به روز می‌کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • پیکسل واچ گوگل درمقابل رقبا؛ کدام ساعت هوشمند پیروز میدان می‌شود؟

سیاست به‌روزرسانی نرم‌افزار گوگل برای پیکسل واچ، آن را پشت سر سامسونگ قرار می‌دهد. غول کره‌ای مانند گوشی‌های هوشمند خود وعده چهار سال به‌روزرسانی One UI و Wear OS را برای سری گلکسی واچ ۴ و واچ ۵ داده است. این یعنی با وجود اینکه گلکسی واچ ۵ چند ماه زودتر از ساعت گوگل عرضه شد، تا سال ۲۰۲۶ به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت خواهد کرد.

بااین‌حال، اپل با سیاست پشتیبانی نرم‌افزاری برای اپل واچ، هم گوگل و هم سامسونگ را شکست می‌دهد. غول کوپرتینویی تمایل دارد ساعت هوشمند خود را با آخرین نسخه Watch OS برای حداقل پنج سال پس از عرضه به‌روز کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا