zoomit

پیش‌بینی کاهش سهم سامسونگ از بازار تراشه در سال ۲۰۲۲

پیش‌بینی کاهش سهم سامسونگ از بازار تراشه در سال ۲۰۲۲

مؤسسه‌ی تحقیقاتی TrendForce در گزارشی جدید پیش‌بینی‌های ناامیدکننده‌ای برای بازوی فعال سامسونگ در بازار قطعات نیمه‌هادی انجام داده است. براساس آنچه SamMobile می‌نویسد، پیش‌بینی می‌شود سهم کسب‌و‌کار نیمه‌هادی سامسونگ در سال جاری میلادی با افت اندکی مواجه شود.

احتمالاً کاهش سهم سامسونگ در بازار به دلیل افزایش فعالیت‌های شرکت‌های تایوانی نظیر TSMC است که عملکرد خیره‌کننده‌ای در حوزه‌ی تولید تراشه دارد. شرکت‌های دیگری نظیر UMC و PSMC و VIS نیز در بازار تایوان فعالیت می‌کنند.

پیش بینی سهم بازار سامسونگ و TSMC در سال ۲۰۲۲ از نگاه TrendForce

سال گذشته‌ی میلادی TSMC با ۵۳ درصد از سهم بازار بزرگ‌ترین شرکت تراشه‌ساز دنیا لقب گرفت. دیگر تایوانی‌ها شامل UMC و PSMC و VIS به‌ترتیب هفت درصد، دو درصد و یک درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند. سامسونگ الکترونیکس با سهم ۱۸ درصدی، جایگاه خود را به‌عنوان دومین شرکت تراشه‌ساز بزرگ دنیا حفظ کرد. پیش‌بینی می‌شود امسال فاصله‌ی بین سهم TSMC و سامسونگ در بازار تراشه بیشتر شود.

مقاله‌ی مرتبط:

  • درآمد امسال TSMC از تولید تراشه برای اپل احتمالاً ۱۷ میلیارد دلار خواهد بود

TrendForce می‌گوید سهم TSMC در بازار با رشد سالانه‌ی سه درصدی به ۵۶ درصد خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود در همین بازه‌ی زمانی شاهد کاهش دو درصدی سهم سامسونگ از بازار باشیم تا کره‌ای‌ها ۱۶ درصد از سهم را به خود اختصاص دهند. TrendForce می‌گوید دلیل پیش‌بینی اعداد یادشده این است که TSMC اخیراً توانسته قراردادهای مهمی را با مشتریانی نظیر انویدیا و کوالکام امضا کند. سامسونگ برای جلب توجه مشتریان جدید به مشکل خورده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا