zoomit

پوکو M5 و پوکو M5s با باتری حجیم و تراشه مدیاتک معرفی شدند

پوکو M5 و پوکو M5s با باتری حجیم و تراشه مدیاتک معرفی شدند

سرانجام گوشی‌های هوشمند Poco M5 و Poco M5s به‌طور‌رسمی معرفی شدند. این دو به تراشه‌های Helio G-series مدیاتک و باتری‌های حجیم ۵,۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی مجهز شده‌اند.

پوکو M5

به‌گزارش GSMArena، پوکو M5 به نمایشگر ۶٫۵۸ اینچی LCD با وضوح Full HD+ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز است. همچنین، محافظ گوریلا گلس از صفحه‌نمایش دستگاه محافظت می‌کند و حفره‌ای وظیفه‌ی میزبانی دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی آن را برعهده دارد. در پنل پشتی پوکو M5 سه دوربین دیده می‌شود. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی f/1.8 با دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود.

می‌توان ویژگی برجسته‌ی مشخصات Poco M5 را تراشه‌ی Helio G99 دانست که با ۴ یا ۶ گیگابایت رم LPDDR4X و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی UFS 2.2 و باتری‌ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ ۱۸ واتی همراهی می‌شود. پردازنده‌ی مذکور اولین تراشه در این سری محسوب می‌شود که براساس فناوری پردازش ۶ نانومتری TSMC ساخته شده است. درضمن، می‌توان از microSD برای افزایش فضای ذخیره‌سازی دستگاه کمک گرفت. Poco M5 با رابط کاربری MIUI 13 و اندروید ۱۲ عرضه می‌شود و وزنش ۲۰۱ گرم است.

پنل پشتی گوشی هوشمند جدید پوکو از جنس پلاستیک با روکش چرمی است که در هر سه رنگ مشکی و سبز و زرد دردسترس خریداران قرار می‌گیرد. قیمت اولیه‌ی نسخه‌ی مجهز به ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن ۱۸۹ یورو و قیمت نسخه‌ی مجهز به ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن ۲۰۹ یورو و قیمت نسخه‌ی مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن ۲۲۹ یورو است. افرادی که فردا ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) Poco M5 را می‌خرند، از تخفیف ۲۰ یورویی برخوردار خواهند شد.

پوکو M5s

پوکو M5s به صفحه‌نمایش ۶٫۴۳ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز‌ی و تراشه‌ی ۱۲ نانومتری Helio G95 مجهز است. M5s درمقایسه‌با M5 از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی f/1.8 و دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی f/2.2 با زاویه دید ۱۱۸ درجه و دو حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق استفاده می‌کند. در حفره‌ی درون نمایشگر نیز دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی و تماس تصویری دیده می‌شود.

M5s سرعت شارژ سریع را به ۳۳ وات افزایش می‌دهد و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی خود را در کمتر از یک ساعت شارژ می‌کند. همچنین Poco M5s از NFC، اسکنر اثر‌انگشت‌، جک ۳٫۵ میلی متری صدا و گواهی IP53 برخوردار است.

همه‌ی این مشخصات ممکن است آشنا به‌نظر برسند؛ زیرا این تلفن در‌حال‌حاضر با دو نام دیگر Redmi Note 10S و Redmi Note 11 SE در هند دردسترس قرار دارد. یکی از تفاوت‌های اصلی بخش نرم‌افزار است؛ جایی که Poco M5s با جدیدترین MIUI 13 و اندروید ۱۲ عرضه می‌شود.

مقاله‌ی مرتبط:

  • نسخه بین‌المللی پوکو M4 5G با دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و مشخصات مشابه مدل اصلی معرفی شد

Poco M5s در رنگ‌های خاکستری و سفید و آبی در فروشگاه‌های آنلاین بزرگ فروخته می‌شود. قیمت نسخه‌ی مجهز به ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن ۲۰۹ یورو و قیمت نسخه‌ی مجهز به ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن ۲۲۹ یورو و قیمت نسخه‌ی مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی‌اش ۲۴۹ یورو است. افرادی که فردا این محصول را می‌خرند، از تخفیف ۲۰ یورویی برخوردار خواهند شد.

***

دیدگاه شما کاربران newslan درباره‌ی دو گوشی هوشمند جدید پوکو M5 و M5s چیست؟

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا