zoomit

پوشیدنی‌های مختلف ازجمله اپل واچ در ردیابی کالری ضعیف هستند

پوشیدنی‌های مختلف ازجمله اپل واچ در ردیابی کالری ضعیف هستند

مقاله‌ی منتشرشده در ژانویه‌ی ۲۰۲۲ نشان داد که محققان با تلاش خود توانستند سودمندی پوشیدنی‌های هوشمند را برای ردیابی مصرف انرژی و ضربان قلب ارزیابی کنند. به‌گزارش Gsmarena، اپل واچ سری ۶ و Polar Vantage V و Fitbit Sense را ۳۰ شرکت‌کننده زن و مرد سالم در تمرینات مقاومتی، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، دویدن و حتی درازکش استفاده کردند. وب‌سایت Stronger by Science دقت و تغییرپذیری و پایداری هر دستگاه را ارزیابی کرده و یافته‌های به‌دست‌آمده را در جدولی ساده دردسترس قرار داده است.

جدول ارزیابی پوشیدنی‌ها هنگام دویدن، پیاده‌روی و غیره

همان‌طور‌که معلوم است، تمام ساعت‌ها تقریباً در ردیابی کالری فعالیت‌های مختلف بسیار ضعیف و متغیر بودند که آن‌ها را در ردیابی کالری بی‌استفاده می‌کرد. به‌نظر می‌رسد که پوشیدنی‌ها با افرادی که مصرف انرژی کمتر از متوسط و بیشتر از حد متوسط دارند، هم‌خوانی بیشتری دارند. افزون‌براین، ظاهراً این تحقیق با تحقیقات قبلی که تلاش می‌کردند قابلیت‌های یکسان را با ساعت‌عای مختلف ارزیابی کنند، مطابقت دارد.

خبر خوش اینکه اپل واچ سری ۶ در ردیابی ضربان قلب در تمام فعالیت‌ها بسیار پایدار و مطمئن بود؛ زیرا پوشیدنی‌های Polar Vantage V و Fitbit Sense بسته به نوع ورزش تغییرپذیر هستند. افزون‌براین، ظاهراً شمارش گام‌ها برای همه‌ی پوشیدنی‌های درگیر در تحقیق درست است.

فیت بیت سنس / Fitbit Sense روی دست راست یک مرد

فیت‌بیت سنس

درنهایت، می‌توان نتیجه گرفت که با وجود محدودیت‌های مختلف مانند حجم نمونه‌ی کوچک دستگاه‌ها و افراد، به‌نظر می‌رسد این تحقیق با تحقیقات قبلی مطابقت دارد که نشان می‌دهد ساعت‌های هوشمند تجاری موجود و مچ‌بندهای تناسب‌اندام، اندازه‌گیری پایداری از مصرف انرژی روزانه شما ارائه نمی‌دهند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • ویژگی سنجش دمای بدن احتمالاً به اپل واچ سری ۸ اضافه خواهد شد

باوجوداین، ردیابی ضربان قلب و شمارش گام‌ها ویژگی‌هایی هستند که معمولاً بسیار مفید و مطمئن هستند. درحقیقت، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که پوشیدنی‌های هوشمند به‌تنهایی شاید تأثیر مثبتی بر تناسب‌اندام فرد در زندگی بگذارد. افرادی که از پوشیدنی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، فعالیت کلی و تعداد قدم‌ها را افزایش می‌دهند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا