zoomit

پس از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، جک دورسی ۹۷۸ میلیون دلار به دست می‌آورد

پس از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، جک دورسی ۹۷۸ میلیون دلار به دست می‌آورد

براساس آنچه TechCrunch می‌نویسد به هنگام بسته شدن قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری بین توییتر و ایلان ماسک، جک دورسی، ‌هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل پیشین این شبکه‌ی اجتماعی، پول زیادی به جیب می‌زند چون سهامی که دورسی در توییتر دارد به پول نقد تبدیل خواهد شد.

جک دورسی که در دوران مدیریتش حقوقی از توییتر دریافت نکرد، هم‌اکنون ۲٫۴ درصد از سهام این شرکت را در مالکیت خود دارد که اندکی بیش از ۱۸ میلیون سهم را شامل می‌شود. ایلان ماسک قرار است هر سهم از سهام توییتر را با مبلغ ۵۴٫۲۰ دلار بخرد، با در نظر گرفتن این موضوع جک دورسی به هنگام بسته شدن قرارداد ۹۷۸ میلیون دلار پول نقد دریافت خواهد کرد.

پاراگ آگراوال، مدیرعامل فعلی توییتر، یکی دیگر از افرادی است که از فروش این شرکت به ایلان ماسک منتفع می‌شود. در صورتی که ایلان ماسک بخواهد مدیریت را تغییر دهد، آگراوال به دلیل بندی که در قراردادش با توییتر آمده، ۳۸٫۷ میلیون دلار دریافت خواهد کرد. کل پاداش آگراوال در سال گذشته‌ی میلادی ۳۰٫۴ میلیون دلار بود و بخش اعظم این پاداش در قالب سهام توییتر به او اعطا شد.

ند سگال، مدیر ارشد مالی توییتر، در صورت نهایی شدن قرارداد و روی کار آمدن تیم مدیریت جدید ۲۵٫۴ میلیون دلار دریافت خواهد کرد. مدیر ارشد حقوقی توییتر یعنی وجایا گاده نیز در صورت بسته شدن قرارداد ۱۲٫۴ میلیون دلار دریافت خواهد کرد. از طرفی مبلغ اعطایی به سارا پرسونت، مدیر ارشد مشتریان، ۱۱٫۲ میلیون دلار اعلام شده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • ایلان ماسک تصاحب ۴۴ میلیارد دلاری توییتر را نهایی کرد؛ فصلی نو برای شبکه اجتماعی متن‌محور
  • استقبال جک دورسی از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک

به‌دنبال رسانه‌ای شدن خبر موافقت اعضای هیئت‌مدیره‌ی توییتر با پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک، جک دورسی از این اتفاق استقبال کرد. دورسی می‌گوید همچنان عقیده دارد که توییتر باید سرویسی عمومی باشد و توسط فرد یا نهاد خاصی اداره نشود، بااین‌حال ایلان ماسک توانایی حل مشکلات فعلی را دارد. دورسی می‌گوید با همه‌ی وجودش به برنامه‌های ایلان ماسک باور دارد.

پاراگ آگراوال در جریان برگزاری جلسه‌ای همگانی اعلام کرد که احتمالاً تا زمان بسته شدن قرارداد به‌عنوان مدیرعامل توییتر به فعالیت ادامه می‌دهد، اما بعد از آن را نمی‌تواند پیش‌بینی کند. مشخص نیست که ایلان ماسک آگراوال را در این سِمت حفظ می‌کند یا خیر. ماسک پیش‌تر گفته که به تیم مدیریتی توییتر اعتماد ندارد و این یعنی احتمالاً پس از نهایی شدن قرارداد تمامی مدیران فعلی توییتر باید با این شرکت خداحافظی کنند.

قرارداد تصاحب توییتر به دست ایلان ماسک فعلاً توسط اعضای هیئت‌مدیره تأیید شده است و پس از موافقت سهام‌داران و نهادهای نظارتی بسته می‌شود. پس از بسته شدن قرارداد، توییتر رسماً به شرکتی خصوصی تبدیل خواهد شد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا