zoomit

پردازنده معرفی‌نشده ۱۰ نانومتری خانواده Intel Cannon Lake برای اولین بار دیده شد

پردازنده معرفی‌نشده ۱۰ نانومتری خانواده Intel Cannon Lake برای اولین بار دیده شد

یکی از افشاگران برای اولین بار تصویر «نمونه‌ای ویژه» از پردازنده‌های سری Cannon Lake را که به بازار عرضه نشده، فاش کرده است. به‌نظر می‌رسد این پردازنده متعلق‌ به خانواده‌ی Cannon Lake-Y است و در مقایسه‌ با Core i3-8121U پردازنده‌ی کوچک‌تری محسوب می‌شود. Core i3-8121U تنها پردازنده‌ی عرضه‌شده از خانواده‌ی Cannon Lake است.

اینتل Cannon Lake را در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد و دو سال بعد شاهد پایان فعالیت آن بودیم. تاکنون عمر هیچ‌یک از معماری‌های اینتل تا این حد کوتاه نبوده است.

نمونه ویژه پردازنده Intel Cannon Lake از نمای نزدیک

نکته‌ی جالب‌توجه این است که پردازنده‌ی موردبحث سری Cannon Lake از طراحی MCM استفاده می‌کند و سه چیپلت مجزا دارد. این در حالی است که پردازنده‌ی Core i3-8121U از دو چیپلت استفاده می‌کند. براساس اطلاعات فاش‌شده، چیپلت سوم McIVR نام دارد و مساحتش به ۱۳٫۷۲ میلی‌مترمربع می‌رسد.

مشخصات فنی پردازنده Intel Cannon Lake

به گزارش ویدیوکاردز، با وجود استفاده از عبارت «نمونه‌ی ویژه»، مشخص نیست که چه نکته‌ی ویژه‌ای درباره‌ی پردازنده‌ی مذکور وجود دارد. ظاهراً این CPU با هدف آزمودن توان و گرما مجهز به ترموکوپل بوده است.

پردازنده‌های سری Cannon Lake مجهز به تنها دو هسته‌ی Palm Cove بودند و به‌صورت انحصاری برای کامپیوتر Crimson Canyon NUC معرفی شدند. مدتی بعد شاهد حضور این پردازنده‌ها در لپ تاپ های پایین‌رده بودیم.

بورد مهندسی اینتل Intel

پشتیبانی از پردازنده‌های سری Cannon Lake به پایان رسیده است. سال گذشته حتی شاهد پایان پشتیبانی درایور گرافیکی اینتل از Cannon Lake بودیم.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا