zoomit

پتنت جدید سامسونگ علاقه این شرکت برای ساخت گوشی‌ با نمایشگر شفاف را نشان می‌دهد

پتنت جدید سامسونگ علاقه این شرکت برای ساخت گوشی‌ با نمایشگر شفاف را نشان می‌دهد

شاید باور اینکه اولین گوشی تاشو سری زدفولد سامسونگ سه‌ سال قبل عرضه شده است، کمی سخت باشد. پیش‌ از سال ۲۰۱۹، دستگاهی با نمایشگر تاشو، چیزی بود که فقط در نمونه‌های آزمایشی یا فیلم‌های علمی-تخیلی مشاهده می‌کردیم. اکنون با گذشت مدتی کوتاه، تقریباً همه‌ی شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند، محصولات تاشو تولید می‌کنند و درواقع این‌ نوع محصولات میان کاربران بسیار رایج‌ شده‌اند. بنابراین شاید از خود بپرسید گام بعدی در مسیر پیشرفت فناوری‌های مرتبط با گوشی‌های هوشمند چه خواهد بود؟ غول فناوری کره‌ی جنوبی اخیراً درخواستی برای ثبت اختراع جدید خود در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ثبت کرده که نشان‌دهنده‌ی نمایشگری با ظاهر شفاف است و می‌تواند نگاهی بالقوه از گوشی‌های هوشمند آینده به ما ارائه دهد.

پتنت سامسونگ برای نمایشگر شفاف

مقاله‌ی مرتبط:

  • سامسونگ سرمایه‌گذاری درخورتوجهی روی فناوری‌‌های جدید پنل‌های OLED انجام می‌دهد
  • سامسونگ با وجود کاهش سهم در بازار تلویزیون، همچنان در این حوزه پیشرو است

درحالی‌که نام پتنت جدید سامسونگ کمی پیچیده به‌نظر می‌رسد، اما XDA، توضیحات کامل‌تری ارائه داده است تا ایده‌ی بهتری از این فناوری به‌دست آوریم. با نگاه به تصاویر پتنت‌های سامسونگ، گوشی هوشمندی را مشاهده می‌کنیم که چیزی شبیه نمایشگر ثانویه در پشت آن وجود دارد. درحالی‌که این نوع فناوری قبلاً دیده شده، نسخه‌ی این شرکت در برنامه‌ی حق‌ اختراع آن کمی متفاوت به‌نظر می‌رسد. پنل صفحه‌نمایش پشتی سامسونگ، ظاهراً شفاف است و می‌تواند مثل یک نمایشگر استاندارد یا به‌عنوان صفحه‌نمایش همیشه‌روشن کار کند. می‌توان این پنل را برای نمایش طرح‌های مختلف، اطلاعات دستگاه و موارد دیگر سفارشی‌سازی کرد. علاوه‌براین، هنگامی‌که نمایشگر با دوربین جفت شود، می‌توان از آن برای ثبت فیلم و عکس بهتر بهره برد.

اگرچه سامسونگ پتنت نمایشگر شفاف خود را به ثبت رسانده، اما درحال‌حاضر نمی‌توان با اطمینان گفت که این شرکت در ساخت آن تا چه‌ حد پیش رفته است. البته وقتی صحبت از این برند و نمایشگرها به میان آید، همه می‌دانیم سامسونگ تخصص بسیار زیادی در انجام کارهای شگفت‌انگیز در این حوزه دارد. غول فناوری کره‌ای اخیراً تعدادی از فناوری‌های آینده‌نگرانه‌ی خود را به‌نمایش گذاشته که ازجمله می‌توان به صفحه‌نمایش‌های تاشو، رول‌شونده و حتی نمونه‌های قابل ارتقا اشاره کرد. برخی از این تکنولوژی‌ها در ویدئو زیر آورده شده که می‌توانید آن‌ را در ادامه تماشا کنید.

تماشا در آپارات

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا