zoomit

وعده وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی و تسهیلات برای کسب‌وکارهایی که به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کنند

وعده وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی و تسهیلات برای کسب‌وکارهایی که به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کنند

طبق اعلام زارع‌پور، کسب‌وکارهایی که به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کنند، بسته حمایتی، شامل تسهیلات و معافیت مالیاتی دریافت می‌کنند. این وعده‌ای است که وزیر ارتباطات به کسب‌وکارها داده است.

پس از اعلام آمار و ارقام گوناگون و اعتراض کسب‌وکارها و همچنین نهادهای مربوط به آن‌ها درباره قطعی اینترنت و فیلتر شدن برخی پلتفرم‌های خارجی، مسئله ضرر و زیان مالی کسب‌وکارها در رسانه‌های مختلف مطرح شده است. زارع‌پور درباره برنامه وزارتخانه برای جبران این خسارت‌های مالی چنین توضیح داد:

تعامل خوبی با وزارت امور اقتصادی و دارایی در این خصوص صورت گرفته است. ما یک برنامه برای کسب‌و‌کارهایی که به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کنند، در نظر گرفته‌ایم و با کمک وزارت اقتصاد یک بسته حمایتی مانند معافیت مالیاتی و تسهیلاتی از این قبیل برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

وزیر ارتباطات در تازه‌ترین اظهار نظر خود بار دیگر بر این نکته تأکید کرد که پلتفرم‌هایی که قوانین جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت نشناسند جای مناسبی برای کسب‌‌وکارها نیستند. بنابراین، به نظر می‌رسد صرفاً در صورت تغییر رفتار این پلتفرم‌ها می‌توان به رفع فیلتر آن‌ها امید داشت.

البته مقصود وزیر ارتباطات از این پلتفرم‌های فیلترشده شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام‌رسان واتساپ است، چراکه او اعلام کرده است تمام محدودیت‌های اینترنتی از دو روز پیش برداشته شده و به جز دو پلتفرم آمریکایی نام‌برده، پلتفرم دیگری فیلتر نیست. این در حالی است که کاربران با IP ایران همچنان به پلتفرم‌هایی از جمله لینکدین، اسکایپ، اپ‌استور، گوگل‌پلی و… دسترسی ندارند.

با وجود گذشت ۱۸ روز از فیلتر شدن دسته‌جمعی تعدادی از پلتفرم‌های خارجی هنوز هیچ اظهار نظر قطعی درباره احتمال رفع فیلتر آن‌ها، به‌ویژه واتساپ و اینستاگرام، مطرح نشده و وزیر ارتباطات همان‌طور که پیش از این، تصمیم‌گیری را به مراجع ذی‌‍صلاح ارجاع داده و از خبرنگاران خواسته بود زمان رفع محدودیت را از وزیر کشور جویا شوند، در صحبت‌های اخیر خود نیز پاسخ مشخصی به این دغدغه نداده است.

با وجود این، مشروط دانستن رفع محدودیت به تغییر رفتار این پلتفرم‌ها احتمال فیلترینگ دائمی این دو پلتفرم را قوت بخشید و خیال برداشته شدن محدودیت‌ها را نقش بر آب می‌کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا