zoomit

هوآوی Nova 8 در ایران، میان‌رده‌ای با خصوصیات یک پرچم‌دار

هواوی به‌تازگی گوشی میان‌رده جدیدی روانه بازار ایران کرده که در کانون توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته است و می‌تواند انتخاب بعدی هر کاربری باشد. با اینکه هواوی نوا ۸ ازلحاظ قیمت در میان موبایل‌های میان‌رده دسته‌بندی می‌شود، برخی از ویژگی‌های آن توانایی رقابت با پرچم‌داران بازار را هم دارد.

هواوی در بازار گوشی‌های میان‌رده همواره حضور فعالی داشته و سری Nova هواوی از برندهای معتبر بازار گوشی‌های هوشمند بوده است. هواوی Nova 8 نیز با ارائه قابلیت‌های ویژه و بعضا خاص که فقط در گوشی‌‌های پرچم‌دار ارائه می‌شوند، پا در همین مسیر گذاشته است. قابلیت‎‌هایی مانند سوپرشارژر ۶۶ واتی و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و صفحه‌نمایش ۹۰ هرتزی OLED از مهم‌ترین آن‌ها هستند. در‌ادامه با نوا ۸ و ویژگی‌هایش بیشتر آشنا خواهید شد.

سوپرشارژ ۶۶ واتی

ظرفیت باتری این گوشی هواوی ۳۸۰۰ میلی‌آمپری است که شاید کم به‌نظر برسد؛ اما هواوی ادعا می‌کند یک روز کامل می‌تواند در استفاده‌های معمولی برایتان شارژدهی کند. رابط کاربری EMUI 12 گوشی با عملکرد بهینه خود و استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی اختصاصی هواوی از دلایل عملکرد بهینه هواوی Nova 8 در بخش شارژدهی است.

هوآوی

نکته باورنکردنی هواوی نوا ۸ در شارژر آن است؛ جایی که سوپر‌شارژر ۶۶ واتی وظیفه شارژدهی به این موبایل را دارد. این نوع شارژ کمتر در گوشی‌های میان‌رده دیده می‌شود و بیشتر از قابلیت‌های موجود در گوشی‌های پرچم‌دار است. با استفاده از این شارژر، ۶۰ درصد اولیه باتری فقط در ۱۵ دقیقه پر می‌شود و برای پرشدن کامل، تنها به زمان باورنکردنی ۳۵ دقیقه نیاز است.

دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی

دوربین ویژگی مهم گوشی‌های هواوی است. یکی از بخش‌هایی که فراتر از گوشی‌های میان‌رده است، دوربین نوا ۸ است. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی Ultra Wide، دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان، دوربین‌های چهارگانه هواوی Nova 8 را تشکیل می‌دهند.

دوربین نوا ۸ قابلیت فیلم‌برداری ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه با کیفیت ۴K و فیلم‌برداری آهسته (Slow Motion) ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه با کیفیت ۱۰۸۰ و ۲۴۰ فریم‌بر‌ثانیه با کیفیت ۷۲۰ را دارد که در این بازه قیمتی، واقعا فوق‌العاده است.

هوآوی

دوربین سلفی این گوشی نیز از نوع ۳۲ مگاپیکسلی است که عکس‌های بی‌نظیری می‌توان با آن ثبت کرد. همچنین، دوربین سلفی قابلیت فیلم‌برداری ۴K، حالت ویژه شب، حالت ویژه عکاسی پرتره، فیلم‌برداری آهسته، قابلیت Time lapse و پانوراما را نیز دارد.

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش ۶/۵۷ اینچی هواوی نوا ۸ از جنس OLED است و حاشیه‌های بسیار کمی دارد که باعث شده است قسمت زیادی از بخش جلویی دستگاه با صفحه‌نمایش پر شده و نسبت آن به بدنه بسیار زیاد باشد. پوشش درصد زیادی از پنل جلویی با نمایشگر باعث شده است فیلم‌دیدن و بازی‌کردن در این گوشی هواوی بسیار لذت‌بخش باشد. همچنین، حاشیه‌‎های این صفحه‌نمایش در دو طرف خمیده (Curve) است که زیبایی خاصی به آن بخشیده و به بیشتر‌شدن نسبت صفحه‌نمایش به بدنه نیز کمک کرده است.

این صفحه‌نمایش ۹۰ هرتزی رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ است که برای گوشی میان‌رده مشخصات بسیار خوبی محسوب می‌شود. علاوه‌براین، میزان نمونه‌گیری لمس این گوشی ۲۴۰ هرتز و میزان پیکسل‌بر‌اینچ آن ۳۹۲ PPI است و قابلیت نمایش تا ۱/۰۷ میلیارد رنگ را دارد.

طراحی بدنه

بدنه نوا ۸ از شیشه و فریم دور آن از آلومینیوم است. قاب پشتی گوشی نمای جذابی دارد و ترکیبی از چند رنگ را به شما نشان می‌دهد. در قاب پشتی، ۵ لنز دوربین درکنار‌هم قرار گرفتند که چهار لنز به‌شکل مربعی و یک لنز در بالای آن‌ها قرار دارد. بیرون‌زدگی دوربین‌ها هم چندان اذیت‌کننده نیست و جای اثر انگشت روی قاب پشتی نوا ۸ بسیار کم باقی می‌ماند.

وزن ۱۶۹ گرمی گوشی هوشمند هواوی باعث شده است بسیار سبک و خوش‌دست باشد؛ البته این سبک‌بودن ممکن است باعث شود که راحت‌تر از دست لیز بخورد؛ به‌همین‌دلیل، حتما از قاب استفاده کنید. در قسمت پایین گوشی، درگاه تایپ C و در قسمت راست دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا جای گرفته‌اند. هواوی Nova 8 در یکی از رنگ‌های خاص شرکت هواوی، یعنی Blush Gold ارائه شده است که برای استفاده همه افراد جذابیت زیادی دارد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

در بخش سخت‌افزار، هواوی یکی از شرکت‌هایی است که چیپست‌های مخصوص خود را تولید می‌کند و معتقد است این‌گونه عملکرد سخت‌افزار و نرم‌افزار بهینه‌تر می‌شود. تراشه‌ به‌کاررفته در هواوی Nova 8 کایرین ۸۲۰E است که از معماری پیشرفته هفت‌نانومتری استفاده می‌کند. این پردازنده از واحد پردازش گرافیکی Mali-G57 بهره می‌برد که توان اجرای تمامی بازی‌های روز و سنگین را برای هواوی nova 8 مهیا می‌کند.

هواوی Nova 8 به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت حافظه رم مجهز است که فضای کافی و توانایی استفاده بیدغدغه از گوشی را به‌راحتی مهیا می‌کند. در بخش نرم‌افزار، این گوشی با به‌روزترین رابط کاربری هواوی یعنی EMUI 12 ارائه می‌شود که یکی از بهینه‌ترین‌ها در میان رقبا خود در بازار است. همچنین، فروشگاه نرم‌افزاری هواوی، یعنی App Gallery، به‌صورت اختصاصی در این گوشی حضور دارد. شایان توجه است که این فروشگاه با معدل ۴۰۰ میلیون تعداد کاربر در هر ماه یکی از محبوب‌ترین‌ها است.

امنیت و حسگرها

در بخش امنیت هم حسگر اثرانگشت و سیستم تشخیص چهره وجود دارد. حسگر اثرانگشت در قسمت پایین نمایشگر قرار دارد و بسیار سریع عمل می‌کند. این حسگر از نوع نوری است که با قراردادن انگشت روی صفحه‌نمایش فعال خواهد شد.

سیستم تشخیص چهره نیز امکان دیگری است که می‌توانید برای امنیت گوشی خود انتخاب کنید که آن هم ازنظر سرعت در‌مقایسه‌با رقبای هم‌رده‌اش رضایت‌بخش عمل می‌کند. از دیگر حسگرهای موجود در هواوی نوا ۸ می‌توان به حسگر مجاورت، حسگر نور محیطی، قطب‌نما دیجیتال، حسگر جاذبه و ژیروسکوپ اشاره کرد.

سایر قابلیت‌ها

گوشی هواوی نوا ۸ از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و نسخه بلوتوث آن ۵/۱ است و امکان اتصال به وای‌فای روی دو پهنای باند ۲/۴ و ۵ گیگاهرتز را دارد. قابلیت پرطرفدار دیگر آن، امکان ارتباط از‌طریق NFC است که برای ارتباط آسان و نزدیک با دستگاه‌های دیگر کاربرد زیادی دارد.

جمع‌بندی

هواوی نوا ۸ گوشی باکیفیت و خوش‌ساختی است که اگر قصد داشته باشید گوشی‌های میان‌رده بخرید، یکی از گزینه‌های اصلی شما برای خرید خواهد بود. همچنین، به‌دلیل اینکه شرکت هواوی در ایران نمایندگی‌های معتبر و رسمی دارد، امکان خرید مطمئن گوشی و استفاده از پشتیبانی قدرتمند آن نیز فراهم است. نوا ۸ از آن دسته محصولاتی است که با انتخاب آن، از خریدتان پشیمان نخواهید شد. برای خرید می‌توانید ازطریق این لینک اقدام کنید.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا