zoomit

اپل ظاهرا روی قابلیت مدیریت پنجره در آیپد کار می‌کند

اپل ظاهرا روی قابلیت مدیریت پنجره در آیپد کار می‌کند

ظاهراً اپل روی قابلیتی کار می‌کند که به‌موجب آن، iPadOS به‌محض آنکه متوجه اتصال کیبورد اکسترنال به آیپد می‌شود، اپ‌های در حال اجرا را به‌شکل پنجره درمی‌آورد تا بدین‌ترتیب، مدیریت آن‌ها ساده‌تر باشد. گزارش اخیر در حساب توئیتر Majin Bu، یکی از پژوهشگرهای فعال در حوزه‌ی اخبار نرم‌افزاری اپل، منتشر شده است. او درباره‌ی قابلیت جدید iPadOS‌ چنین می‌گوید:

اپل سیستم هوشمندی برای iPadOS‌ توسعه می‌دهد. [به‌موجب این سیستم] اپ‌ها مانند همیشه تمام‌صفحه اجرا می‌شوند؛ اما به‌محض اتصال کیبورد و ترک‌پد، ابعادشان کوچک می‌شود (به‌شکل پنجره در می‌آیند). در‌حال‌حاضر، [داخل تیم توسعه‌ی اپل] از این قابلیت با نام Apple Mixer یاد می‌شود. مشخص نیست که آیا قابلیت جدید را با iPadOS 16 تجربه خواهیم کرد یا خیر؛ اما احتمالاً آن را منحصراً در آیپد‌های M1 خواهیم دید.

همان‌طور‌که در متن توئیت Majin Bu نیز آمده است، احتمالاً قابلیت مدیریت پنجره، به‌موجب به‌روزرسانی iPadOS 16 به آیپد پرو M1 و آیپد ایر اضافه خواهد شد. انتظار می‌رود که اپل در رویداد WWDC درباره‌ی آن صحبت کند.

Apple Mixer

توجه کنید که کار‌کردن اپل روی یک قابلیت نرم‌افزاری، لزوماً به‌مفهوم انتشار عمومی آن نیست؛ اما چنانچه گزارش منتشرشده‌ درباره‌ی Apple Mixer صحت داشته باشد، می‌توان متوجه شد که اپل تمرکز ویژه‌ای روی بهبود تجربه‌ی آیپد هنگام اتصال کیبورد و ماوس دارد. اضافه‌شدن قابلیت مدیریت پنجره در کنار قابلیت‌هایی همچون Split View و Slide Over می‌تواند به‌میزان چشمگیری بهره‌وری را هنگام استفاده از آیپد افزایش دهد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا