zoomit

نماینده مجلس: امروز مردم پول بیشتری برای اینترنت پرداخت کرده اما خدمات بی‌کیفیتی دریافت می‌کنند

نماینده مجلس: امروز مردم پول بیشتری برای اینترنت پرداخت کرده اما خدمات بی‌کیفیتی دریافت می‌کنند

کیفیت و سرعت اینترنت این روزها آنقدر کاهش پیدا کرده که غیر از مردم و کارشناسان، مسئولان هم بارها انتقاد خود را در این باره مطرح کرده‌اند. روز ۱۳ شهریور هم یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در گفت‌وگویی با ایسنا وضعیت خدمات اینترنت را در کشور به صنعت خودرو شبیه دانست و گفت: «به نوعی می‌توان گفت مردم پول تویوتا کمری را پرداخت کرده اما سمند تحویل می‌گیرند.» به گفته‌ی احمد علیرضا بیگی وقتی عرضه‌کننده انحصاری است به خود حق می‌دهد هر طوری دلش خواست با مشتری برخورد کند و مشتری هم جای دیگری ندارد که به آن مراجعه و از آن اینترنت تهیه کند:

مردم پول زیادی پرداخت کرده اما خدماتی بی‌کیفیت دریافت می‌کنند. مردم سایر کشورهای دنیا حتی در همسایگی ما خدمات اینترنت را بدون محدودیت و مشکلی با کیفیت به مراتب بهتر دریافت کرده اما در کشور ما چون دولت در این حوزه نیز بازیگر اصلی است در حق مردم ظلم می‌شود.

نماینده مردم تبریز همچنین از ضرورت افزایش پهنای باند اینترنت کشور و تأثیر ارتقای کیفیت اینترنت در گسترده‌تر شدن کسب‌وکارها گفت. به گفته‌ی او دیگر زندگی بدون اینترنت را نمی‌شود تصور کرد و حتی در مبتدی‌ترین کشورها هم دسترسی به اینترنت به‌راحتی میسر است.

احمد علیرضا بیگی در بخشی از این گفت‌وگو مجراهای ورود اینترنت به کشور را برشمرد و گفت بخش عمده آن از سمت بوشهر و جنوب و بخشی هم از سمت ارمنستان وارد می‌شود و شرکت زیرساخت عهده‌دار این مسئولیت است: «به عبارت دیگر مجاری انتقال اینترنت از مرزهای مختلف را شرکت زیرساخت فراهم می‌کند. ما بخشی از این اینترنت را در داخل کشور مصرف کرده و برای بخشی دیگر حق ترانزیت گرفته و از کشور ما عبور کرده و به سایر کشورها می‌رود.»

او تنها نماینده‌ای نیست که در چند ماه گذشته نسبت به وضعیت اینترنت انتقاد کرده است. غلامرضا نوری، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس هم مرداد امسال درباره‌ی قطعی و کندی اینترنت به دنیای اقتصاد گفته بود: «درحالی‌که دنیا در مباحث فضای مجازی و علوم و فناوری‌های اطلاعات هر روز پیشرفت می‌کند و دسترسی‌ها بیشتر، آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر می‌شود، اما در کشور ما برعکس است و دسترسی‌ها سخت‌تر شده و کشور گران‌تر اداره می‌شود.»

همچنین جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها هم درباره‌ی کاهش کیفیت و در عین حال گران‌ شدن اینترنت انتقاد کرده و آن را ناعادلانه دانست: «زمانی که قیمت اینترنت به‌خصوص اینترنت همراه گران شد وزیر ارتباطات اعلام کرد که این افزایش قیمت به این منظور اتفاق افتاده تا اپراتورها درآمدی برای ارتقای کیفیت اینترنت داشته باشند. بنده در همان موقع اعلام کردم که اقدامی در حال رخ دادن است که آینده آن مشخص نیست. امروز شاهد هستیم که نه‌تنها کیفیت اینترنت افزایشی نداشته بلکه کاهش نیز پیدا کرده است.»

ایسنا از قول نماینده مردم مرودشت نوشته است: «مردم امروز پول بیشتری برای اینترنت پرداخت کرده اما خدمات با کیفیت پایین‌تری دریافت می‌کنند. بنده به یاد دارم در زمان افزایش قیمت اینترنت وزیر یک بازه زمانی شش ماهه را مشخص کردند که امروز از آن ۶ ماه، ۶ ماه دیگر نیز گذشته است. یعنی قریب به یک سال است که وعده وزیر به جایی نرسیده و متأسفانه این وضعیت باعث نارضایتی مردم شده است. گاه و بی‌گاه هم به دلیل فرسوده بودن شبکه و یکسری اقدامات ان‌شاءالله غیرعمد شاهد هستیم که کاهش سرعت اینترنت در برخی از پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی محسوس‌تر است.»

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا