zoomit

مؤسس بنیاد ترا و رمزارز لونا، در کره‌ جنوبی تحت تعقیب است

مؤسس بنیاد ترا و رمزارز لونا، در کره‌ جنوبی تحت تعقیب است

در ماه می با کاهش ارزش استیبل کوین‌های TerraUSD، ارزش بازار رمزارز لونا حدود ۴۸ میلیارد دلار سقوط کرد. براساس اعلام نشریه‌ی کره‌ای Chosun Ilbo، اکنون با گذشت حدود چهار ماه از این حادثه، مقامات کره‌ی جنوبی حکم بازداشت دو کوون، بنیان‌گذار آزمایشگاه Terraform را صادر کرده‌اند. این آزمایشگاه وظیفه‌ی توسعه‌ی بلاک چین ترا (Terra)، استیبل کوین TerraUSD (UST) و رمزارز لونا (LUNA) را برعهده داشت.

اگرچه مقر اصلی آزمایشگاه‌ Terraforms در سنگاپور است، اما کوون در کره‌ی جنوبی متولد شده و هنوز هم به‌عنوان شهروند این کشور شناخته می‌شود. به‌گزارش CNET، کوون یکی از چندین کارمند ترا است که حکم بازداشت برای او صادر شده است. او به‌دلیل نقض قانون بازار سرمایه کره‌ی جنوبی، اکنون تحت تعقیب بوده و دادستان‌های این کشور اعلام کرده‌اند UST و LUNA باید به‌عنوان «اوراق‌بهادار قراداد سرمایه‌گذاری» طبقه‌بندی می‌شدند. این موضوع درواقع به‌نوعی منعکس‌کننده‌ی اقدام سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای تعیین چند رمزارز بزرگ به‌عنوان اوراق‌بهادار است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • آیا تراکنش‌های بیت کوین ناشناس و غیرقابل‌ردیابی هستند؟
  • ۴۰ هزارسال زندان درانتظار مدیرعامل صرافی Thodex به‌دلیل کلاه‌برداری ۲ میلیارد دلاری

ترا با رمزارز لونا (LUNA) و استیبل کوین UST شناخته می‌شد. UST مثل سایر استیبل کوین‌هایی که به دلار آمریکا متصل هستند، به‌گونه‌ای طراحی شده است که ارزش آن همیشه معادل یک دلار باقی بماند. ترا مردم را تشویق کرد که پس‌اندازهای خود را در UST سرمایه‌گذاری و درعوض سود سالانه‌ی ۱۹٫۵ درصدی دریافت کنند. بااین‌حال، در ماه می به یک‌باره حدود دو میلیارد دلار از پروتکل این استیبل کوین خارج شد و به‌‌همین دلیل این رمزارز موفق به حفظ ارزش یک دلاری خود نبود و ازآنجاکه ارزش آن به ارزش رمزارز LUNA گره‌ خورده است، هردو آن‌ها به‌طور هم‌زمان سقوط بسیار وحشتناکی را تجربه کردند.

طبق داده‌های ارائه‌شده در پلتفرم کوین‌مارکت‌کپ، ارزش بازار لونا و UST قبل از سقوط ماه می در مجموع حدود ۵۰ میلیارد دلار بود. شرکت‌ سرمایه‌گذاری Crypto Three Arrows Capital بیش از ۲۰۰ میلیون‌دلار در لونا سرمایه‌گذاری کرده بود و درنتیجه‌ی سقوط ارزش بازار آن، اعلام ورشکستگی کرد. پس از آن، Voyager Digital که یک پلتفرم وام‌دهی بود نیز به‌دلیل ناتوانی در بازپرداخت سرمایه‌های طلب‌کاران خود، اعلام ورشکستگی کرد.

بلومبرگ پس از مراجعه‌ی مقامات کره‌ی جنوبی در ماه جولای به‌خانه‌ی یکی از بنیان‌گذاران ترا به‌نام دنیل شین گزارش داد که دادستان‌های این کشور درحال بررسی این موضوع هستند که آیا کوون با انتقال سودهای رمزارزی خود به یک حساب خارج از کشور، از پرداخت مالیات فرار کرده است یا خیر.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا