مديريت ICT

موج ادامه‌دار اخراج کارکنان متا

موج ادامه‌دار اخراج کارکنان متا

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش کرد این کاهش مشاغل ممکن است از هفته جاری آغاز شود و به منزله آغاز دور جدیدی از اخراج‌هاست. پیش از این، متا ۱۳ درصد از کارمندانش را در راستای طرح کاهش هزینه که در نوامبر اعلام شد، اخراج کرده بود. بسیاری از کارمندان این شرکت از زمان اعلام نخستین دور اخراج‌ها، نگران بودند که ممکن است اخراج‌های بیشتری صورت بگیرد.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، پیش از این گفته بود این شرکت شبکه اجتماعی، امسال روی تلاش‌ها برای پایین بردن هزینه‌های شرکت متمرکز خواهد شد و ۲۰۲۳، “سال بهینگی” خواهد بود. مدیرعامل متا در فوریه گفته بود متا به کاهش پروژه‌هایی متمرکز شده است که عملکرد خوبی ندارند یا دیگر بااهمیت نیستند و قصد دارد برای سرعت بخشیدن به تصمیم گیری، لایحه‌های مدیران میانی را حذف کند.

اقدام برای کاهش هزینه در مقطع حساسی برای این شرکت انجام می‌شود که هزینه‌ها و مخارجش در سه ماهه چهارم، بر مبنای سالانه ۲۲ درصد افزایش یافت و به ۲۵.۸ میلیارد دلار رسید در حالی که مجموع این فروش این شرکت، چهار درصد کاهش یافت و به ۳۲ میلیارد دلار رسید.

کسب و کار تبلیغات آنلاین متا به دلیل عواملی نیاز رکود بازار تبلیغات دیجیتالی، پیامدهای ادامه‌دار تغییر حریم خصوصی سیستم عامل iOS اپل در سال ۲۰۲۱ و رقابت فزاینده از سوی تیک تاک، با موانعی روبروست. در این بین، این شرکت همچنان به سرمایه گذاری در توسعه متاورس ادامه می‌دهد. واحد رئالیتی لَبز که مامور ساخت فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مورد نیاز برای متاورس است، در سه ماهه چهارم، ۷۲۷ میلیون دلار درآمد داشت اما ۴.۲۸ میلیارد دلار ضرر عملیاتی متحمل شد.

بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، زاکربرگ اعلام کرده است مسئولیت طرحهای کاهش هزینه که پیش از این اعلام شد را برعهده می گیرد زیرا معتقد است اخراج‌ها، گزینه آخر است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا