zoomit

مناسب‌ترین نرخ کارمزد در تترلند؛ یکی از مؤلفه‌های مهم در خرید و فروش رمز ارز 

مناسب‌ترین نرخ کارمزد در تترلند؛ یکی از مؤلفه‌های مهم در خرید و فروش رمز ارز 

سرمایه‌گذارها و تریدرهای ارزهای دیجیتال هنگام انتخاب بهترین سکوی تبادل علاوه‌بر توجه به پارامترهایی چون امنیت، تنوع کوین، سهولت استفاده، واریز و برداشت سریع و وجود اپلیکیشن موبایلی، کارمزد دریافتی پلتفرم رمزارز را یکی از معیارهای اصلی انتخاب‌شان در نظر می‌گیرند.

تترلند، یکی از مراجع اصلی خرید و فروش تتر در ایران، برای اولین‌بار در کشور شیوه معاملاتی تک‌نرخی را ارائه و اخیراً نیز بخش مبدل رمز ارز های خود با کارمزد صفر را رونمایی کرده است.

در این مقاله، با انواع کارمزدهای دریافتی پلتفرم‌‌های تبادل رمز ارز آشنا خواهیم شد و روش‌های کاهش کارمزد پرداختی با استفاده از سکوی تبادل تترلند که مناسب‌ترین کارمزد را ارائه می ‌کند، بررسی خواهیم کرد.

تترلند

انواع کارمزد پرداختی در صرافی ارز دیجیتال

پلتفرم‌های تبادل رمز ارز در سراسر دنیا در ازای ارائه خدمات به کاربران‌شان، هزینه‌ای به‌عنوان کارمزد انجام کار دریافت می‌کنند. کارمزد پرداختی به تبادل در پلتفرم محدود نیست و کاربران ملزم‌اند در ازای واریز و برداشت و انتقال وجه در شبکه نیز کارمزد پرداخت کنند. در‌ادامه، انواع کارمزدهای پرداختی را معرفی می‌کنیم.

کارمزد شبکه

این نوع کارمزد در شبکه بلاک چین در ازای جابه‌جایی ارز دیجیتال از آدرسی به آدرس دیگر دریافت می‌شود. در این روش، کارمزد دریافتی در میان ماینرها یا استیک‌کننده‌های شبکه تقسیم می‌شود که وظیفه تأمین امنیت و توان محاسباتی را برعهده دارند.

کارمزد واریز و برداشت

بعضی از پلتفرم‌های رمز ارز هنگامی‌که کاربر وجهی به صرافی انتقال می‌دهد، مقداری از آن‌ را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کنند. کاربران این نوع پلتفرم‌ها مجبورند هنگام برداشت دارایی نیز به صرافی کارمزد بپردازند؛ اما سکوی تبادل تترلند با رویکردی متفاوت، از کاربران خود در هنگام واریز یا برداشت دارایی هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند. ناگفته نماند در مبالغی که سیستم بانکی کشور یا شبکه بلاک چین در هنگام واریز و برداشت کسر می‌کنند، مجموعه تترلند ذی‌نفع نیست.

کارمزد معامله و تبادل

این کارمزد زمانی کسر می‌شود که کاربر بخواهد دارایی تومانی را به رمز ارز یا رمز ارز را به رمز ارزی دیگر تبدیل کند. پلتفرم‌های رمز ارزی با‌توجه‌به انواعشان، کارمزدهای متفاوتی دریافت می‌کنند. در‌ادامه، با این نوع کارمزد بیشتر آشنا می‌شویم.

تترلند

تترلند؛ بهترین نوع صرافی رمز ارز از نظر کارمزد و نرخ ارائه‌شده

همان‌طور‌که اشاره کردیم، کارمزدهای دریافتی پلتفرم‌های رمز ارزی ممکن است تفاوت زیادی با‌هم داشته باشند. در بازار رمز ارزها، دو نوع کارمزد وجود دارد: یکی کارمزد آشکار که با آگاهی کاربر پرداخت می‌شود و دیگری کارمزد پنهان که شاید کاربر از آن مطلع نباشد و حاصل شکاف قیمتی بین خریدوفروش است. درادامه مطلب، انواع روش‌های معاملاتی پلتفرم‌های رمزارزی و کارمزد دریافتی آ‌ن‌ها را بررسی می‌کنیم.

بازارهای خرید و فروش رمز ارزی

در این نوع پلتفرم‌های رمز ارزی، کاربران به دو دسته فروشنده و خریدار تقسیم می‌شوند و در سیستمی مشابه بورس، سفارش‌های خرید و فروش را قرار می‌دهند. در‌این‌میان، پلتفرم رمز ارز نقش واسط را ایفا و در ازای وصل‌کردن خریدار و فروشنده کارمزد دریافت می‌کند. کارمزدهای دریافتی از هر دو طرف معامله دریافت می‌شود و مقادیر آن‌ها نیز متفاوت است. این کار باعث ایجاد شکاف قیمتی و کارمزد پنهان می‌شود.

معاملات OTC با نرخ متفاوت

در این شیوه معامله‌، نرخ اعلام‌شده در حالت خریدوفروش با‌هم برابر نیست و این امر باعث ایجاد شکاف قیمتی می‌شود و کاربران مجبورند هزینه بیشتری پرداخت کنند.

معاملات OTC تک‌نرخی

در شیوه معاملات تک‌ نرخی، رمز ارز در حالت خرید و فروش با نرخی یکسان ارائه می‌شود؛ در‌نتیجه به‌دلیل نبود شکاف قیمت خریدوفروش، مناسب‌ترین شیوه برای معامله است. سکوی تبادل تترلند برای اولین‌بار در کشور روش معاملات تک‌نرخی را راه‌اندازی کرده است. در این حالت، کاربر صرفاً کارمزدی را پرداخت خواهد کرد که بر‌مبنای سطح کاربری تعیین شده است. همچنین، هر حجمی از خریدوفروش با نرخ ثابت معامله خواهد شد و کاربر نگران تغییر نرخ در حجم زیاد نخواهد بود.

راه‌های کاهش کارمزد پرداختی

تریدرهای روزانه به‌دلیل معاملات خریدوفروش بسیار زیاد مجبورند به‌طورمداوم کارمزد بپردازند؛ ازاین‌رو، پرداخت کمترین کارمزد برایشان اهمیت زیادی دارد. پلتفرم‌های رمزارزی روش‌های تشویقی مختلفی به کاربران خود ارائه می‌کنند که در‌ادامه، تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

ریفرال پاداش دعوت از دوستان

در این شیوه، کاربران در ازای دعوت دوستان خود به انجام معامله در پلتفرم مدنظر، بخشی از کارمزد کسر‌شده از دوستانشان را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند. در پلتفرم تترلند، کاربران می‌توانند با دعوت دوستان خود، بین ۲۰ تا ۴۰درصدِ کارمزد دریافتی از آنان را به‌‌عنوان درآمد به‌ صورت مادام ‌العمر از آنِ خود کنند.

ارتقای سطح کاربری

یکی دیگر از روش‌های کاهش کارمزد، افزایش خرید و فروش ماهانه با هدف ارتقای سطح کاربری و درنتیجه، کاهش کارمزد پرداختی است. برای مثال، در تترلند کارمزد پرداختی از ۰.۲۸درصد برای کاربران برنزی تا کارمزد صفر برای کاربران VIP-3 می‌تواند کاهش بیابد.

مبدل تترلند

مبدل تترلند یکی از بخش‌های جدید و منحصربه‌فرد این پلتفرم رمز ارزی است. در این بخش، می‌توان تتر را به بیش از ۱۰۰ رمزارز محبوب بازار با کارمزد رایگان تبدیل کرد. سرمایه‌گذاران می‌توانند از این فرصت جذاب برای نوسان‌گیری و کسب سود از بازار ارزهای دیجیتال بهره بگیرند.

جمع‌بندی

در این مقاله، انواع کارمزدهای پلتفرم‌های معاملاتی موجود را از‌نظر نرخ تبادل و کارمزد ارائه‌شده بررسی کردیم. همان‌طور‌که گفتیم، مناسب‌ترین کارمزد به شیوه معاملاتی تک‌نرخی مربوط است که تترلند آن را برای اولین‌بار ارائه داده است. از دیگر ویژگی‌های برتر این پلتفرم، امکان تبدیل تتر به رمز ارزهای مختلف با کارمزد صفر است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا