zoomit

منابع زنجیره‌ تأمین از احتمال افزایش قیمت لپ‌ تاپ‌‌ تا پایان سال ۲۰۲۲ خبر دادند

منابع زنجیره‌ تأمین از احتمال افزایش قیمت لپ‌ تاپ‌‌ تا پایان سال ۲۰۲۲ خبر دادند

تشدید قرنطینه‌های کرونایی در چین و حمله‌ی روسیه به اوکراین منجر به افزایش هزینه‌های تولید، مشکلات زنجیره‌ی تأمین و ایجاد چالش‌هایی سر راه سازندگان لپ‌ تاپ شده است. بدین‌ترتیب، آن‌ها «به فکر افزایش قیمت‌های خود هستند تا بتوانند بالا رفتن هزینه‌های تولید در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ را منعکس کنند».

به گزارش تک‌اسپات، افزایش تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در شنژن چین در ماه مارس منجر به این شد که همه‌ی مشاغل به جز آن‌هایی که غذا، سوخت و سایر ملزومات را تأمین می‌کنند تعطیل شوند یا از خانه کار کنند. فاکسکان، تأمین‌کننده‌ی اپل نیز یکی از این شرکت‌ها بود که مدتی بسته شد اما به کمک مدیریت «حلقه‌ی بسته» توانست کار خود را یک هفته بعد شروع کند. «حلقه‌ی بسته» شرایطی است که در آن کارکنان به صورت گروهی در کارخانه کار کرده و برای مدتی همان‌جا زندگی می‌کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • کو: اپل درحال ساخت سایت‌های زنجیره تأمین در خارج از چین است

ماه آوریل شاهد اعمال محدودیت‌های شدیدتری در شانگهای و کونشان بودیم که بر تولیدکنندگانی مانند اپل، دل و تسلا تأثیر گذاشت. علاوه‌براین، تأثیر بحران اوکراین بر نیمی از تولید نئون مورد استفاده برای ساخت ریزتراشه حس می‌شود. همچنین این مسئله به افزایش قیمت انرژی نیز مرتبط است.

همه این‌ها منجر به هشدار منابع زنجیره‌ی تأمین در مورد افزایش قیمت لپ‌تاپ در نیمه‌ی دوم سال شده است. از قضا، این اتفاق بلافاصله پس از آن رخ می‌دهد که بنا بر گزارش‌ها، قرار بود سازندگان لپ‌تاپ به دلیل کاهش تقاضا، قیمت‌ها را پایین بیاورند، زیرا بسیاری از کارکنان در جهان به محل‌های کار بازگشتند و اکثر قرنطینه‌ها پایان یافته است.

درحالی‌که لپ‌تاپ‌ها به‌زودی گران‌تر می‌شوند، کارت‌های گرافیک در جهت مخالف حرکت می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که قیمت پردازنده‌های گرافیکی طی چهار هفته‌ی گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا