zoomit

معاملات NFT تقریباً تمام جذابیت خود را از دست داده است

معاملات NFT تقریباً تمام جذابیت خود را از دست داده است

طبق داده‌های تحلیل رمزنگاری، افراد فعال در بازار رمزارزها برای دریافت پول درازای فروش NFTهای خود با مشکلات بیشتری مواجه شده‌اند. بلومبرگ برای اولین‌بار براساس داده‌های Dune Analytics گزارش داد که حجم معاملات برای توکن‌های غیرقابل‌تعویض از ماه ژانویه تا سپتامبر سال جاری از ۱۷ میلیارد دلار به ۴۶۶ میلیون دلار رسیده است که نشان‌دهنده‌ی افت شدید ۹۷ درصدی فقط در ۹ ماه است. داده‌ها از پلتفرم‌های معاملاتی NFT ازجمله OpenSea، Rarible، SuperRare، LooksRare، LarvaLabs، NFTX و Foundation جمع‌آوری شده است.

این رقم باعث می‌شود معاملات فعلی حتی از جولای سال گذشته، یعنی قبل‌از این‌که اشتیاق به NFT واقعاً آغاز شود نیز درسطح پایین‌تری قرار بگیرد. این داده‌ها درحالی منتشر می‌شود که میزان معاملات در OpenSea به‌عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم معاملاتی NFT ازنظر حجم، درمقایسه با دوماه قبل ۷۵ درصد کاهش یافته است.

نکته‌ی جالب درمورد داده‌های Hildobby از تعداد کاربران Dune Analytics این است که با وجود کاهش تعداد معاملات NFT، تعداد کل معامله‌گران تقریباً کاهش زیادی نداشته است. تعداد معامله‌گران در سپتامبر امسال بیش‌از ۴۲ هزار نفر بود درحالی‌که این تعداد در اوج خود در ماه مارس بیش‌از ۶۶ هزار نفر اعلام شد.

البته داده‌های DappRadar نشان می‌دهد که تعداد کاربران OpenSea در این ماه حدود پنج درصد کاهش یافته است. بخش بزرگی از این رکورد احتمالاً به‌ کاهش محبوبیت Bored Ape Yacht Club ارتباط دارد، اگرچه این مجموعه‌ها همچنان ذهن افراد مشهوری مثل پاریس هیلتون و جیمی فالون را اشغال کرده‌اند. دنیای این توکن‌ها اکنون در زیرمجموعه‌هایی مثل Terrafoms و CryptoPunks قرار دارد. طبق داده‌های Hildobby، حجم معاملاتی مجموعه NFTهای Bored Apes طی یک هفته ۳۶۳۴ اتر (ETH) بود درحالی‌که مجموعه‌های Terraforms به حجم معاملاتی ۱۲۲۰۲ اتر دست یافت. به گفته‌ی NFT Price Floor، ارزش بازار توکن‌های BAYC بیش‌از هشت درصد کاهش یافته است و البته در روزهای اخیر شاهد افزایش بسیار جزئی در ارزش این توکن‌ها بوده‌ایم.

مقاله‌ی مرتبط:

  • ال جی NFT را به پنل‌های LED‌ و OLED‌ خود می‌آورد
  • قوانین مالکیت معنوی NFT همچنان بسیار گمراه‌کننده و آشفته است

به گزارش Gizmodo، از زمان سقوط شدید بازار رمزارزها در ماه می گذشته و ورود به زمستان ارزهای دیجیتال، تقریباً دو تریلیون دلار از حجم بازار کم شده است. این مورد کاملاً صحیح است زیرا داده‌های CoinMarketCap درمورد شرکت‌هایی مثل ApeCoin و Tezos نشان می‌دهد که هردو درمقایسه با اوج قیمتی خود در بهار ۲۰۲۲، با افت نسبتاً پایین ثابت مانده‌اند.

علاوه‌براین کاربران همچنان شاهد هک‌های عمده‌ی حساب‌های رمزارزی خود هستند. جیسون فالوویچ، مدیر ورزشی سابق شیل کریپتو که پروژه‌های NFT را به نمایندگی از مارک کوبان می‌فروشد گفت که روز یکشنبه چهار NFT از کیف‌پول دیجیتال وی به‌سرقت رفته است که ظاهراً ارزش آن‌ها ۱۵۰ هزار دلار بوده است. او بعداً در حساب توییتر خود اعلام کرد که بیش‌از یک میلیون‌دلار ETH و NFT از حساب وی هک شده است.

OpenSea همچنان تلاش می‌کند تا افراد بیشتری را به کسب‌وکار NFT ترغیب کند. این پلتفرم با اضافه کردن شبکه‌ی بلاک چین Optimism به فهرست شبکه‌های تحت پشتیبانی خود سعی دارد افراد بیشتری را به خریدوفروش توکن‌های غیرقابل‌معاوضه تشویق کند. البته پلتفرم‌های معاملاتی جدید مثل NFT GameStop با هجوم کاربران جدید در ماه جولای، از نسخه‌ی آزمایشی خارج شد اما این رونق به‌سرعت روند کاهشی به‌خود گرفت. درآمد روزانه‌ی پلتفرم NFT این شرکت در اواخر ماه اوت به کم‌تر از ۴۰۰۰ دلار رسیده است.

این خبر باعث می‌شود که تلاش‌های دیرهنگام بسیاری از شرکت‌ها برای کسب درآمد از بازار دیوانه‌وار NFT، اکنون مضحک‌تر به‌نظر برسد. موضوع این است که شرکت‌های بیشتری سعی می‌کنند NFTها را روی پلتفرم‌های خود پیاده‌سازی کنند و آن‌ها را NFT نمی‌نامند. استارباکس اخیراً‌درمورد پلتفرم NFT خود توضیحاتی داده است اما آن‌ها را مُهر (Stamps) نامید. ردیت نیز در ماه جولای آواتارهای قابل جمع‌آوری را معرفی کرد اما مدیران این شرکت در مطالب تبلیغاتی خود حتی از ارجاع به نام NFT خودداری کردند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا