zoomit

مدیران شهرداری از حمله سایبری به سیستم‌های این نهاد خبر داشته‌اند؟

مدیران شهرداری از حمله سایبری به سیستم‌های این نهاد خبر داشته‌اند؟

دوازدهم خرداد بود که از حمله سایبری به برخی سامانه‌های خدماتی این نهاد خبر داد و پس از آن تا روزها دسترسی به این سامانه‌ها مختل شده بود. حالا بعد از گذشت بیش از دو ماه از این اتفاق، نامه‌ای منتشر شده که در آن آمده است یک ماه قبل از هک سیستم در شهرداری تهران، مدیران شهرداری از آن مطلع بودند.

اول شهریور، شبکه شرق خبر دسترسی به نامه‌ای را منتشر کرد که در ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ نوشته شده است. در این نامه که به امضای محمدرضا زارعلی، مدیر‌کل سابق امور مالی شهرداری تهران، رسیده است به حراست شهرداری اطلاع داده شده که به برخی از نیروهای شهرداری پیام «سیستم شما توسط فرد دیگری در‌دسترس است» اعلام شده است.

در این نامه که زارعلی خطاب به مدیر حراست اداره‌کل امور مالی و اموال نوشته، چنین آمده است:

دستور دهید با‌‌توجه‌‌به اهمیت موضوع و به‌حداقل‌رساندن هرگونه تهدید، سوءاستفاده احتمالی و آسیب‌پذیری خارجی و داخلی، این موضوع بررسی شود.

نکته جالب درباره این اتفاق آن است که محمدرضا زارعلی در ۹ خرداد ۱۴۰۱ از سِمَت مدیر‌کل امور مالی شهرداری تهران کنار گذاشته شد و سه روز بعد، در ۱۲ خرداد خبر حمله سایبری به سیستم‌های شهرداری تهران منتشر شد. هنوز خبری درباره واکنش حراست شهرداری تهران به این نامه منتشر نشده و مشخص نیست که آیا واقعا مسئولان شهرداری از این اتفاق اطلاع داشته‌اند یا خیر.

علاوه‌بر‌این، شهرداری پس از انتشار محتوای این نامه در خبرگزاری‌ها و فضای مجازی هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده است. شورای شهر تهران نیز اعلام کرده است که در‌خصوص این اخبار و نامه مذکور در‌انتظار پاسخ شهرداری است و از این موضوع اطلاع بیشتری ندارد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا