zoomit

مخترع آیپاد، اپل را به استفاده از درگاه USB-C در آیفون دعوت کرد

مخترع آیپاد، اپل را به استفاده از درگاه USB-C در آیفون دعوت کرد

اپل به درگاه لایتنینگ اختصاصی خود برای شارژ و انتقال داده در خانواده‌ی آیفون ۱۴ پایبند ماند؛ درحالی‌که اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی و حتی آیپدهای این شرکت از درگاه USB-C استفاده می‌کنند. AndroidAuthority می‌نویسد، اتحادیه‌ی اروپا اخیراً قانونی را تصویب کرده است که براساس آن، همه‌ی گوشی‌های هوشمند تا پایان سال ۲۰۲۴ باید از درگاه USB-C استفاده کنند.

به‌نظر می‌رسد مخترع آیپاد، تونی فادل نیز از قانون اتحادیه‌ی اروپا حمایت می‌کند. وی با انتشار چند توییت، حمایت خود را از این اقدام نشان داد. او می‌گوید قانون جدید اتحادیه‌ی اروپا، اپل را مجبور می‌کند که کار درست را انجام دهد. فادل همچنین اظهارداشت:

این‌که سازنده‌ی آیفون تاکنون از درگاه USB C استفاده نکرده، به فناوری ارتباط ندارد و درواقع این مورد به انحصارطلبی این شرکت مرتبط است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • آیا آیفون ۱۵ صرفاً در اروپا به درگاه USB-C مجهز می‌شود؟
  • رکورد درآمد ماهانه فاکسکان به‌لطف «تقاضای طوفانی» برای آیفون ۱۴ پرو شکسته شد

این‌که یکی از افراد مؤثر در موفقیت شرکت اپل، به پذیرش USB-C در آیفون‌های این شرکت کمک کند، جالب به‌نظر می‌رسد. فادل در بخش دیگری از توضیحات خود اعلام کرد که او قبلاً در اپل تیم MFi را برای ارائه‌ی مجوز لوازم‌جانبی مجهز به درگاه لایتنینگ رهبری کرده است.

شایعات حاکی از آن است که سال آینده شاهد معرفی سری آیفون ۱۵ با درگاه USB-C خواهیم بود. بدین‌ترتیب امکان دارد غول فناوری مستقر در کوپرتینو نیز سرانجام در سال ۲۰۲۳ به استفاده از این استاندارد در آیفون‌های خود روی بیاورد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا