zoomit

محدودیت دانلود از گوگل‌پلی برای کاربران ایرانی همچنان ادامه دارد

محدودیت دانلود از گوگل‌پلی برای کاربران ایرانی همچنان ادامه دارد

این روزها شاهد انواع محدودیت‌های داخلی و خارجی در اینترنت کشور هستیم که بهره‌مندی از یکی از پایه‌ای‌ترین حقوق افراد یعنی دسترسی به اینترنت و فضای مجازی را تقریباً سلب و حلقه را برای کاربران ایرانی تنگ‌تر کرده است.

چند روزی است که کاربران ایرانی با مشکل تازه‌ای رو‌به‌رو شده‌اند؛ گزارش‌های تازه‌ای حاکی از آن است که بسیاری از کاربران اندروید هنگام دانلود اپلیکیشن‌ها از گوگل‌پلی با خطای دردسترس نبودن اپلیکیشن در منطقه مواجه می‌شوند. این خطا زمانی نمایش داده می‌شود که کاربر روی گزینه نصب اپلیکیشن کلیک می‌کند اما نصب شروع نمی‌شود و کاربر با خطای “That item isn’t available for purchase in your region” یا «این مورد برای خرید در منطقه‌تان دردسترس نیست» مواجه می‌شود.

محدودیت گوگل‌پلی

این خطا در حالی رخ می‌دهد که تا پیش از این کاربران در استفاده از گوگل‌پلی با IP ایران به تعداد محدودی از اپلیکیشن‌ها دسترسی داشتند و بسیاری از برنامه‌ها با نمایش پیام “This item isn’t available in your region” اجازه دانلود شدن برنامه را به کاربر نمی‌دادند. در واقع، گوگل‌پلی براساس کشور و منطقه، محتوای متفاوتی را نمایش می‌دهد و صفحه مخصوص کاربران ایرانی در سال ۱۳۹۲ در گوگل‌پلی فعال شد و بدین‌ترتیب، کاربران توانستند به تعداد محدودی از برنامه‌ها دسترسی داشته باشند.

این موضوع ‌که کاربر به چه برنامه‌هایی می‌تواند دسترسی پیدا کند، به توسعه‌دهنده اپلیکیشن بستگی دارد؛ یعنی توسعه‌دهنده در کنسول شخصی خود در گوگل‌پلی تعیین می‌کند که اپلیکیشن برای چه مناطقی قابل دانلود باشد. این در حالی است که اکنون بسیاری از کاربران گزارش کرده‌اند که حتی امکان دانلود برنامه‌های ایرانی از گوگل‌پلی را ندارند. محدودیت تازه‌ای که به نظر می‌رسد از سمت گوگل اعمال شده است.

افزون بر کاربران ایرانی، این مشکل توسط کاربران کشورهای کوبا و روسیه نیز گزارش شده و گفته می‌شود که این مشکل با روش‌هایی چون تغییر دادن منطقه جغرافیایی گوشی و استفاده از نرم‌افزارهای تغییر IP رفع شده است.

بعضی از کاربران نیز با اضافه کردن مشخصات کارت‌های اعتباری خارجی،‌ این محدودیت را دور زده‌اند. گرچه این روش‌ها به‌صورت دائم و همیشگی نمی‌تواند از بروز مجدد این محدودیت جلوگیری کند و به علت سخت‌گیری‌های شدید گوگل و راهکار‌های پیشرفته این شرکت در تشخیص ورودی‌های غیرمعتبر، ملیت و موقعیت کاربر،‌ احتمالاً روش‌های مذکور در آینده کارایی نخواهند داشت.

درحال‌حاضر تیم newslan در حال آزمایش روش‌های مختلف برای یافتن راهکارهای رفع این مشکل است. همچنین باید مدتی منتظر بمانیم تا مشخص شود که آیا این مشکل به‌طور موقت رخ داده یا گوگل در حال اعمال سخت‌گیری‌های بیشتر برای کاربران ایرانی است.

برای ما بنویسید که آیا هنگام دانلود از گوگل‌پلی با چنین خطایی مواجه شده‌اید؟

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا