zoomit

متا پلتفرم ZOOM و مایکروسافت Teams را با محیط‌کاری واقعیت مجازی خود ادغام می‌کند

متا پلتفرم ZOOM و مایکروسافت Teams را با محیط‌کاری واقعیت مجازی خود ادغام می‌کند

متا در تلاش است تا شرکت‌ها و کارکنان آن‌ها را به مشتریان Quest Pro تبدیل کند. مارک زاکربرگ در کنفرانس Meta Connect، از ادغام محیط‌کاری واقعیت مجازی متا موسوم به Horizon Workrooms با مایکروسافت Teams و ZOOM خبر داد. او همچنین تعدادی از ویژگی‌های دیگر را به‌نمایش گذاشت که هدف از ارائه‌ی آن‌ها، جذاب‌تر کردن هدست‌های کوئست برای مشاغل است.

انگجت می‌نویسد، ادغام ZOOM و مایکروسافت Teams به افراد کمک می‌کند جلسه‌های خود را در محیط واقعیت مجازی برگزار کنند یا با دیگران تماس صوتی و تصویری برقرار کنند. با تغییرات جدید، کاربران همچنین قادر خواهند بود با روش‌های دیگر مثل نسخه‌ی تحت وب، در جلسات واقعیت مجازی Horizon Workrooms شرکت کنند. متا با انتشار یک پست وبلاگی اعلام کرد که ادغام ZOOM از اوایل سال ۲۰۲۳ در پلتفرم واقعیت مجازی این شرکت ارائه خواهد شد و گزینه‌های بیشتری برای نحوه‌ی استفاده از آن را دراختیار کاربران قرار خواهد داد.

اتاق کاری مجازی متا

به‌همین ترتیب، ادغام محیط‌کاری واقعیت مجازی متا با مایکروسافت Teams، به افراد اجازه می‌دهد جلسات همه‌جانبه‌تری را برگزار کنند. متا اعلام نکرده است که Teams چه زمانی دردسترس قرار خواهد گرفت اما این ویژگی، بخشی از همکاری گسترده‌تر این شرکت با مایکروسافت است تا برنامه‌های بهره‌وری بیشتری را در Quest ارائه دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • متا می‌گوید کارمندان این شرکت باید عاشق پروژه متاورس شوند
  • ویدئو فاش‌شده از هدست واقعیت مجازی متا کوئست پرو طراحی جدید آن را نشان می‌دهد

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت به زاکربرگ پیوست تا اعلام کند این شرکت همچنین درحال‌کار روی ویندوز ۳۶۵ برای Quest Pro و Quest 2 است و کاربران می‌توانند با استفاده از آن‌ ازطریق هدست‌های واقعیت مجازی متا، به برنامه‌هایی مثل پاورپویت، اکسل، ورد و اوت‌لوک دسترسی داشته باشند. علاوه‌براین، آواتارهای بهبودیافته‌ی متا در پلتفرم Teams نیز ارائه خواهد شد.

علاوه‌براین، متا بهبودهای دیگری را در محیط‌کاری مجازی خود اعمال کرده است که ازجمله می‌توان به قابلیت اضافه‌کردن یادداشت‌ به تخته‌سفید واقعیت مجازی و امکان مشاهده‌ی مشترک مدل‌های سه‌بعدی اشاره کرد. این شرکت همچنین با بهره گرفتن از ویژگی محبوب ZOOM، امکان ایجاد گروه‌های کوچک‌تر در جلسه‌های بزرگ‌تر را ارائه خواهد کرد. کارکنان اداره‌ها می‌توانند برای انجام کارهای انفرادی از حداکثر سه صفحه‌ی مجازی در Workrooms استفاده کنند و همچنین چهار محیط شخصی با قابلیت سفارشی‌سازی دراختیار خواهند داشت.

زاکربرگ ویژگی جدیدی به نام اتاق‌های جادویی (Magic Rooms) را معرفی کرد که به تیم‌ها اجازه می‌دهد علاوه‌بر Workrooms در فضای واقعیت ترکیبی نیز با یکدیگر کار کنند. مدیرعامل متا اظهارداشت که این قابلیت برای تیم‌های ترکیبی مناسب خواهد بود؛ جایی‌که کارکنان به‌صورت راه‌دور و درقالب گروه‌هایی از افرادی که در یک فضای فیزیکی حضور دارند با یکدیگر کار می‌کنند. او توضیح داد:

با این تغییرات، همه‌ی کارکنان در یک‌مکان حضور خواهند داشت و از ابزارهای یکسانی بهره خواهند برد.

متا می‌گوید اتاق‌های جادویی درمرحله‌ی آزمایش‌ داخلی قرار دارند و امکان دارد درسال ۲۰۲۳ شاهد ارائه‌ی گسترده‌تر این ویژگی باشیم.

علاوه‌براین، متا در سال ۲۰۲۳ بسته‌ی اشتراکی جدیدی موسوم به Quest for Business ارائه خواهد داد که شامل امکان کنترل و مدیریت دستگاه و ویژگی‌های امنیتی اضافه‌ خواهد بود و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بتوانند هدست‌های Quest 2 و Quest Pro را درست مثل لپ‌تاپ‌ها یا گوشی‌های هوشمند، مدیریت کنند. این بسته همچنین شامل دسترسی به قابلیت‌هایی مثل پشتیبانی از بیمه است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا