zoomit

متا می‌گوید کارمندان این شرکت باید عاشق پروژه متاورس شوند

متا می‌گوید کارمندان این شرکت باید عاشق پروژه متاورس شوند

بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری تمایل دارند هر چند وقت یک‌ بار از اصطلاح متاورس استفاده کنند. این واژه آن‌قدر اهمیت پیدا کرده که فیسبوک حتی نام خود را به متا تغییر داده است. البته تا این‌ لحظه هیچ‌کس نتوانسته است توضیح دهد که این مفهوم چه تفاوت‌های مهمی با سایر جهان‌های دیجیتالی دارد و چه ارزشی به زندگی ما اضافه خواهد کرد.

متا با انتشار یادداشتی جدید توضیح می‌دهد که پروژه‌ی متاورس Horizon Worlds در فضای داخلی این شرکت چندان موفق پیش نمی‌رود. به‌نظر می‌رسد مدیران غول رسانه‌های اجتماعی جهان در تلاش‌‌اند تا تعامل و علاقه‌ی افراد به متاورس را به هر طریقی افزایش دهند.

به‌گزارش Neowin، ویشال شاه، معاون متا، از مشکلات کیفیتی که Horizon Worlds با آن مواجه شده، ابراز ناامیدی کرده است. وی در یادداشتی که ۱۵ سپتامبر منتشر شد، به این موضوع اشاره کرد که به‌دلیل مشکلات فراوان در این عنوان، بازخورد بازیکنان و سازندگان و کاربران مثبت نبوده است. وی در‌ادامه تأکید کرد که پروژه‌ی مذکور حتی میان کارکنان داخلی این شرکت با استقبال چشمگیری مواجه نشده است. او در بخشی از توضیحاتش گفت:

بسیاری از ما زمان زیادی را در Horizon نمی‌گذارنیم و داشبوردهای آزمایشی به‌وضوح این مسئله را تأیید می‌کنند؛ اما دلیل استقبال‌نکردن از این پروژه چیست؟ چرا آن‌قدر به این محصول علاقه نداریم که همیشه از آن استفاده کنیم؟ حقیقت بسیار ساده است: اگر علاقه‌ای به فعالیت در Horizon Worlds نداشته باشیم، چگونه می‌توانیم از کاربران انتظار داشته باشیم به آن علاقه نشان دهند؟

به‌نظر می‌رسد تنش‌ها درباره‌ی استقبال‌نکردن از Horizon Worlds تا ۳۰ سپتامبر روبه‌افزایش بود. ویشال شاه در یادداشت دیگری اعلام کرد که معیارهای تعاملی داخلی این پروژه هنوز بهبود نیافته‌اند؛ به‌همین‌دلیل، متا در حال آماده‌سازی طرحی است تا مدیران را پاسخ‌گو نگه دارد و تیم‌های آن‌ را به کاوش در این جهان دیجیتالی وادار کند. وی اظهار کرد:

همه‌ی کارکنان مأموریت دارند تا علاقه‌ی خود را به Horizon Worlds افزایش دهند. شما نمی‌توانید بدون استفاده از این عنوان به چنین هدفی دست یابید. با دوستان و همکاران خود زمان‌هایی را برای حضور در Horizon Worlds در نظر بگیرید تا بتوانید با جامعه‌ی آن تعامل کنید.

مقاله‌ی مرتبط:

  • ویدئو فاش‌شده از هدست واقعیت مجازی متا کوئست پرو طراحی جدید آن را نشان می‌دهد
  • آواتار دیجیتالی مارک زاکربرگ، واکنش منفی علاقه‌مندان به متاورس را در پی داشت

معاون متا به موضوعات دیگری مثل تجربه‌ی ناامیدکننده و نامشخص برای ورود به Horizon Worlds، فقدان انعطاف‌پذیری و مشکلات مرتبط با یافتن بازار محصول مناسب نیز اشاره کرد. البته این شرکت با انتشار بیانیه‌ای، موارد ارائه‌شده در یادداشت‌های مذکور را کم‌اهمیت جلوه داد:

متا اطمینان دارد که متاورس آینده‌ی فناوری خواهد بود و این فضا باید حول افرادی که در آن حضور دارند، ساخته شود. ما همیشه با‌‌‌‌توجه‌‌‌به بازخوردی که از سازندگان انجمن خود دریافت می‌کنیم، به‌دنبال بهبود کیفیت هستیم. این سفری چندساله است و سعی می‌کنیم به بهترشدن در ساخت این جهان دیجیتال ادامه دهیم.

درحال‌حاضر، Horizon Worlds ازطریق هدست‌های واقعیت مجازی سری متاکوئست دردسترس است؛ اما نسخه‌ی تحت‌وب آن نیز به‌زودی ارائه خواهد شد. طبق گزارش متا، این شرکت در حوزه‌ی متاورس میلیاردها دلار ضرر کرده است و باید دید با‌‌‌‌توجه‌‌‌به کشش داخلی و عمومی نه‌چندان امیدوارکننده به این پروژه، توسعه‌ی آن چقدر پایدار خواهد ماند. در روزهای آینده، این شرکت رویداد Meta Connect را برگزار خواهد کرد که انتظار می‌رود در آن، جزئیات بیشتری از پروژه‌های متاورسی آن دردسترس قرار گیرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا