zoomit

قلم ۴۹ دلاری اپل برای آیفون ۱۴؛ محصولی احتمالی که عرضه آن دقیقه نود متوقف شد

قلم ۴۹ دلاری اپل برای آیفون ۱۴؛ محصولی احتمالی که عرضه آن دقیقه نود متوقف شد

شایعات جسته‌گریخته‌ای منتشر شده که ادعا می‌کند شرکت اپل برای عرضه‌ی نمونه‌ی جدید Apple Pencil در سال جاری میلادی برنامه‌ریزی داشته است.

براساس پست منتشر شده در شبکه اجتماعی ویبو، اپل طرح عرضه‌ی مدل جدید اپل پنسل ۵۰ دلاری خود را در آخرین دقایق لغو کرده است. ظاهراً درهمین حال، مدل جدید قلم اپل وارد چرخه تولید انبوه شده بود.

گفته می‌شود این نسخه از اپل پنسل، با آیفون ۱۴ نیز سازگاری داشته و همچنین یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در آیپد ۱۰ را نیز پوشش داده است.

حساب کاربری Duan Rui نیز در توییتر پستی براساس اطلاعات منتشرشده در ویبو را به‌اشتراک گذاشت که حاوی جزئیات این محصول است. البته، منبع این اطلاعات سابقه چندانی در افشای اطلاعات ندارد؛ بنابراین اعتبارسنجی آن دشوار می‌شود. درهرصورت، ادعاهای مطرح‌شده جالب است و ارزش توجه دارد.

این منبع می‌گوید، اپل درحال کار روی مدل جدید اپل پنسل با نام رمزی «Marker» بوده است و طبق برنامه‌ی قبلی کوپرتینونشین‌ها برنامه داشتند آن را در رویداد ماه سپتامبر سال جاری (شهریور ۱۴۰۱ خورشیدی) رونمایی کنند. علاوه‌براین، قیمتی که برای اپل پنسل جدید مدنظر داشته‌اند ۴۹ دلار بوده است که بسیار ارزان‌تر از نسل اول اپل پنسل و اپل پنسل ۲ خواهد بود.

با توجه به قیمت پایین آن، متعاقباً بعضی از ویژگی‌های اپل پنسل حذف شدند. برای مثال، ظاهراً اپل پنسل جدید از فناوری تشخیص فشار روی نوک، پشتیبانی نمی‌کند یا باتری داخلی ندارد و درعوض باتری قابل شارژ، اپل تراشه‌ای توسعه داده است که قادر است انرژی قلم را ازطریق نمایشگر تأمین کند. درواقع، این فرایند دقیقاً شبیه آن روشی است که سامسونگ در قلم S-Pen انجام داده است.

بخشی از اطلاعات که بسیار جذاب‌تر می‌شود اشاره به سازگاری آن با آیفون است. اولین نسل از اپل پنسل و حتی نسل بعدی آن اپل پنسل ۲ روی آیفون کار نمی‌کردند. اساساً این ایده که اپل پنسل با آیفون سازگار باشد ایده‌ای بود که اپل درگذشته به‌طورکلی تمایلی به آن نشان نداد. اما با‌این‌حال، شایعات پیرامون آن تاکنون چندین‌بار دست‌به‌دست شده‌اند.

همان‌طورکه اعتبار این شایعه مشخص نیست، علت لغو برنامه برای نسخه‌ی Marker اپل پنسل توسط اپل نیز مشخص نیست؛ اما گفته می‌شود که تصمیم لغو رونمایی از این محصول در دقایق پایانی گرفته شده است. براساس، گزارش‌های غیررسمی، اپل بیش‌از یک میلیون نمونه از این لوازم جانبی را تولید کرد که رقم درخور توجهی به‌حساب می‌آید و بیشتراز آن است که بخواهد به‌منظور ارزیابی و نمایش تولید شده باشد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اپل پنسل جدید معرفی شد
  • آیپد نسل ۱۰ درمقابل نسل ۹؛ آیا تبلت جدید اپل ارزش خرید دارد؟

حالا ارتباط این اپل پنسل ارزان با آیپد ۱۰ و رفع مشکل بزرگ آن در جایی است که آیپد ۱۰ اپل درگاه USB-C دارد؛ اما همچنان با اپل پنسل نسل اولی مجهز به لایتنینگ سازگاری دارد. بنابراین، کاربر مجبور است برای جفت‌کردن اپل پنسل با آیپد برای شارژ آن به‌صورت جداگانه تبدیل ۹ دلاری را خریداری کند. درنتیجه، عرضه‌ی اپل پنسل احتمالی با قابلیت‌های مطرح‌شده می‌تواند مشکل بسیاری از کاربران را مرتفع کند.

دیدگاه شما درباره‌ی این شایعه چیست؟ آیا واقعاً اپل قصد ارائه‌ی اپل پنسل ۴۹ دلاری داشته است که با آیفون نیز سازگاری دارد؟

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا