zoomit

قابلیت جزیره پویا آیفون ۱۴ احتمالاً به‌طور غیررسمی برای اندروید ارائه خواهد شد

قابلیت جزیره پویا آیفون ۱۴ احتمالاً به‌طور غیررسمی برای اندروید ارائه خواهد شد

اپل هفته‌ی گذشته از سری جدید آیفون ۱۴ رونمایی کرد و حتی اگر طرفدار این برند نباشید، احتمالاً از کمپین تبلیغاتی اخیر سامسونگ برای تمسخر نسل جدید گوشی‌های هوشمند غول فناوری مستقر در کوپرتینو اطلاع دارید.

درهرصورت، یکی از ویژگی‌های نوآورانه‌ای که اپل در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس ارائه کرده، جزیره‌ی پویا (Dynamic Island) نام دارد. این قابلیت، درواقع یک ناحیه‌ی اعلان در نزدیکی بریدگی جدید دوربین سلفی است که کاربر می‌تواند با آن تعامل داشته باشد. اگرچه گوشی‌های اندرویدی از چنین قابلیتی بی‌بهره هستند اما زیبایی پلتفرم متن‌باز گوگل این است که توسعه‌دهندگان آن، آزادی عمل بسیار زیادی برای ساخت برنامه‌های شخصی‌ثالث دارند.

همان‌طور که احتمالاً حدس زده‌اید، اکنون یک توسعه‌دهنده‌ی اندروید، قابلیتی شبیه به جزیره‌ی پویا را برای گوشی‌های مجهز به این سیستم‌عامل ایجاد کرده است.

متأسفانه، توسعه‌‌دهنده‌ی قابلیت جزیره‌ی پویا برای اندروید، از گوشی‌های سامسونگ استفاده نکرده و درعوض این ویژگی را به‌ سبک اپل و با استفاده از Mi Theme Developers برای رابط کاربری MIUI شیائومی توسعه داده است. این ویژگی برای دانلود ارائه نشده و فعلاً درانتظار تأیید است، اما با مشاهده‌ی ویدئو کوتاه زیر می‌توانید روش کارکرد آن را مشاهده کنید.

اعلان‌های شبیه جزیره‌ی پویا سری آیفون ۱۴ برای طیف گسترده‌تری از گوشی‌های اندروید ارائه خواهد شد

خوشبختانه به‌نظر می‌رسد تلاش‌های توسعه‌دهنده‌ی قابلیت جزیره‌ی پویا برای اندروید، فعلاً آغاز کار باشد و انتظار می‌رود به‌زودی سایر توسعه‌دهندگان رابط‌های کاربری اختصاصی اندروید، این ویژگی جذاب را برای سایر دستگاه‌ها و لانچرها، ایجاد کنند. علاوه‌براین احتمال دارد در دستگاه‌های سامسونگ مجهز به رابط کاربری One UI نیز به‌طور غیررسمی، شاهد ارائه‌ی قابلیت ناحیه‌ی اعلان شبیه جزیره‌ی پویا آیفون ۱۴ پرو باشیم.

مقاله‌ی مرتبط:

  • عملکرد جزایر پویا آیفون ۱۴ پرو روی آیپد چگونه خواهد بود؟

درحال‌حاضر نمی‌توان به‌راحتی درمورد تآثیر اضافه شدن قابلیت جزیره‌ی پویا به اندروید و به‌خصوص رابط کاربری One UI سامسونگ نظر داد. اکنون این قابلیت میان کاربران بحث‌های فراوانی ایجاد کرده است ولی درهرصورت می‌تواند به ایجاد انواع ایده‌های مشابه روی اندروید منجر شود و باید گفت انتشار آن برای MIUI می‌تواند به‌عنوان اولین گام در این مسیر درنظر گرفته شود.

سؤال این است که آیا سامسونگ باید خود دست‌به‌کار شده و قابلیت مشابه جزیره‌ی پویا را برای محصولاتش ارائه دهد؟ این شرکت قبلاً سعی کرد تا ناحیه‌ی دوربین سلفی گوشی‌های گلکسی S10 و گلکسی نوت ۱۰ خود را که با نام Infinity-O شناخته می‌شود، با ارائه‌ی اعلان‌های موسوم به EdgeLighting Plus تعاملی‌تر کند، اما این برند درمقایسه با اپل، زمان و انرژی زیادی برای توسعه‌ی قابلیت اشاره‌شده صرف نکرده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا