zoomit

قابلیت‌های جدید اینستاگرام؛ ارسال پست با نسخه وب دسکتاپ و ارسال پست‌ مشترک توسط دو کاربر

پس از گذشت سال‌ها، اینستاگرام سرانجام امکان ایجاد پست از طریق نسخه‌ی تحت وبِ دسکتاپ را در دسترس کاربران قرار داد. این شبکه‌ی اجتماعی در حال انتشار مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها است که در ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر ۱۴۰۰) به اوج خود خواهد رسید؛ زمانی که کاربران سراسر جهان می‌توانند عکس‌ها و کلیپ‌های ویدئویی کوتاه (زیر یک دقیقه) را با مرورگر وب روی رایانه ارسال کنند. این ویژگی به مشاغل و کسب‌وکارها اجازه می‌دهد بتوانند تصاویر و ویدئوهای ثبت‌شده با دوربین‌های گران‌قیمت خود را از طریق نسخه‌ی تحت وبِ دسکتاپِ اینستاگرام روی این شبکه‌ی اجتماعی ارسال کنند.

به گزارش انگجت، اینستاگرام به‌روزرسانی‌هایی نیز برای کاربران گوشی‌ هوشمند آماده کرده است. یکی از این قابلیت‌ها Collabs نام دارد که از هم‌اکنون در دسترس قرار گرفته است. ویژگی مورد اشاره این امکان را فراهم می‌کند که دو کاربر با همکاری یکدیگر بتوانند پست و Reel مشترک ایجاد کنند. بدین منظور فقط باید شخص مورد نظر را از صفحه‌ی برچسب، دعوت کنید. دنبال‌کنندگان هر دو کاربر، پست اشتراکی را مشاهده خواهند کرد و حتی نظرات و لایک‌ها نیز بین این دو کاربر مشترک خواهد بود. به‌جرئت می‌توان گفت که این ویژگی جدید نسبت به برخی دیگر از قابلیت‌های اینستاگرام مثل پست‌های حمایت‌شده، ارزش بیشتری دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید اینستاگرام که از امروز فعال خواهد شد، امکان جمع‌آوری کمک‌های غیر انتفاعی را به‌طور مستقیم و از طریق دکمه‌ی پست جدید فراهم می‌کند. بدین ترتیب افرادی که در زمینه‌ی جمع‌آوری کمک‌های مالی برای خیریه‌ها فعالیت دارند، می‌توانند از این ویژگی کاربردی، نهایت بهره را ببرند. در تاریخ ۲۹ مهر نیز جلوه‌های Reels مبتنی بر موسیقی در دسترس قرار خواهد گرفت که دو مورد از بهترین آن‌ها Superbeat (جلوه‌های ویژه هم‌زمان با ضرب‌ آهنگ) و Dynamic Lyrics (متن شعر و آهنگ که به‌صورت سه‌بعدی همراه با آهنگ پخش می‌شود) است. این ویژگی‌ها باعث افزایش تمرکز بر اشتراک‌گذاری محتوا خواهد شد.

نظر شما در مورد قابلیت‌های جدید اینستاگرام چیست؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا