zoomit

فیسبوک به فعالیت اپلیکیشن بازی‌های موبایلی خود پایان می‌دهد

فیسبوک به فعالیت اپلیکیشن بازی‌های موبایلی خود پایان می‌دهد

فیسبوک دو سال قبل اپلیکیشن اختصاصی خود برای بازی‌های موبایلی خود را رونمایی کرد. اکنون این شرکت قصد دارد در ۲۸ اکتبر (۶ آبان)، به فعالیت این برنامه پایان دهد. گفتنی است پس از توقف فعالیت این اپلیکیشن، کاربران دیگر نمی‌توانند آن از فروشگاه گوگل‌پلی یا اپ‌استور اپل دانلود کنند.

فیسبوک برنامه‌ی اختصاصی بازی پلتفرم خود را ابتدا برای کاربران اندروید راه‌اندازی کرد تا گیمرهای موبایلی بتوانند با روشی آسان، بازی‌های مدنظر خود را استریم کنند و آن‌ها را با دوستانشان به‌اشتراک بگذارند. این برنامه حتی امکان تماشای استریمرهای دیگر را روی گوشی‌های هوشمند فراهم می‌کرد.

اپلیکیشن بازی فیسبوک از بازی‌های بدون نیاز به نصب نیز پشتیبانی می‌کند؛ قابلیتی که به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به دانلود بازی، از اجرای آن روی دستگاه خود لذت ببرند. درحالی‌که غول شبکه‌های اجتماعی جهان تصمیم گرفته است به فعالیت این برنامه خاتمه دهد، برخی از قابلیت‌های آن در اپلیکیشن اصلی فیسبوک همچنان دردسترس گیمرها خواهد بود.

فیسبوک درباره‌ی پایان‌دادن به فعالیت اپلیکیشن بازی خود گفت:

با وجود این‌ خبر و تعطیلی اپلیکیشن بازی، مأموریت ما برای برقراری ارتباط میان گیمرها و طرفدارها و سازنده‌ها با بازی‌هایی که به آن‌ها علاقه‌ دارند، تغییر نکرده است و شما همچنان می‌توانید عناوین مدنظر و استریمرها و گروه‌های خود را با بازدید از بخش Gaming در اپلیکیشن اصلی فیسبوک پیدا کنید.

مقاله‌ی مرتبط:

  • هدست واقعیت مجازی پرچم‌دار متا با قابلیت ردیابی چهره احتمالاً ماه اکتبر معرفی خواهد شد
  • تولیدکنندگان محتوای ویدیویی سرانجام می‌توانند با نشر موسیقی‌های مجاز در فیسبوک کسب درآمد کنند

به‌نوشته‌ی WccfTech، اگرچه کاربران می‌توانند در بخش Gaming فیسبوک همچنان به برخی از قابلیت‌های اپلیکیشن بازی این پلتفرم دسترسی داشته باشند، به‌نظر نمی‌رسد این بخش از ویژگی پخش زنده‌ی بازی‌های موبایلی پشتیبانی کند و ازآن‌‌جاکه این قابلیت مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی برنامه‌ی مذکور بود، دسترسی‌نداشتن به آن در برنامه‌ی اصلی فیسبوک می‌تواند کاربران را به‌طورکلی از آن دور کند.

متأسفانه فیسبوک تا این لحظه جزئیاتی از پایان‌دادن به فعالیت اپلیکیشن بازی خود ارائه نداده است، اما انتظار می‌رود با نزدیک‌شدن به تاریخ رسمی توقف کار این برنامه، اطلاعات بیشتری درباره‌ی آن به‌دست آوریم.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا