zoomit

فرد خوش‌شانس استرالیایی به‌جای ۶۸ دلار، ۷٫۲ میلیون دلار از صرافی کریپتو‌دا‌ت‌کام دریافت کرد

فرد خوش‌شانس استرالیایی به‌جای ۶۸ دلار، ۷٫۲ میلیون دلار از صرافی کریپتو‌دا‌ت‌کام دریافت کرد

صرافی نسبتاً معروف کریپتو‌دات‌کام در پی اشتباه تایپی بسیار دردسرساز، به‌جای ارسال هزینه‌ای معادل ۱۰۰ دلار استرالیا (تقریباً ۶۸ دلار آمریکا) برای یکی از مشتریان، ۱۰٫۵ میلیون دلار استرالیا (تقریباً ۷٫۲ دلار آمریکا) برای او فرستاد. براساس گزارش ورج به‌نقل از خبرگزاری استرالیایی ۷News، کریپتو‌دات‌کام تا هفت ماه پس از این اتفاق متوجه اشتباه مذکور نشد و تا آن زمان بخشی از پول را کاربر استرالیایی خرج کرده بود.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اصطلاحات ارز دیجیتال؛ مفاهیم رایج و کاربردی

مبلغ ۷٫۲ میلیون دلار در می ۲۰۲۱ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰) به کاربر یادشده پرداخت شد. ورج می‌گوید یکی از کارمندان صرافی کریپتودات‌کام به‌اشتباه شماره‌حساب مقصد را در قسمت مبلغ پرداخت تایپ کرده است. صرافی مذکور در دسامبر ۲۰۲۱ (آذر و دی ۱۴۰۰) و پس از انجام حسابرسی، متوجه این اشتباه عجیب شد.

مشتری استرالیایی کریپتو‌دات‌کام به‌جای مطلع‌کردن این صرافی از اشتباهِ پیش‌آمده، پول را به حسابی مشترک منتقل و ۱٫۳ میلیون دلار استرالیا (تقریباً ۸۹۰٬۵۲۶ دلار آمریکا) از آن را صرف خرید خانه‌ی لوکس پنج‌خوابه برای خواهرش کرد. کریپتو‌دات‌کام در دادگاه عالی ایالت ویکتوریا در استرالیا پرونده‌ای علیه این فرد ثبت کرده و خواهان بازگشت پول شده است.

رسانه‌ی گاردین می‌گوید صرافی کریپتو‌دات‌کام در فوریه‌ی ۲۰۲۲ (بهمن و اسفند ۱۴۰۰) با موفقیت توانست حساب کاربری فرد استرالیایی را تعلیق کند. دادگاه به فرد خاطی دستور داده است خانه را بفروشد و هزینه‌ی آن را به‌همراه بهره‌اش به کریپتو‌دات‌کام برگرداند. این صرافی به درخواست رسانه‌ی ورج برای ارائه‌ی جزئیات بیشتر پاسخ نداده است. این پرونده در اکتبر ۲۰۲۲ (مهر و آبان ۱۴۰۱) در دادگاه ادامه پیدا می‌کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا