zoomit

فاکسکان با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری در ویتنام به دنبال کاهش وابستگی به چین است

فاکسکان با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری در ویتنام به دنبال کاهش وابستگی به چین است

ظاهراً فاکسکان، یکی از اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان اپل، متعهد شده است که ۳۰۰ میلیون دلار دیگر در بخش شمالی ویتنام سرمایه‌گذاری کند تا حجم تولید افزایش یابد. رویترز می‌نویسد کارخانه‌ی جدید فاکسکان که در زمینی به مساحت ۵۰٫۵ هکتار احداث می‌شود، ۳۰ هزار شغل در ویتنام ایجاد می‌کند.

خبر سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری فاکسکان در ویتنام در حالی منتشر می‌شود که شایعه‌ها می‌گویند این شرکت تولید آزمایشی اپل واچ را در ویتنام آغاز کرده است.

فاکسکان که ۱۵ سال است در شهر باک گیانگ ویتنام فعالیت می‌کند، بخشی از تولید آیپد و ایرپاد اپل را به شهرک صنعتی کوانگ چاو در این شهر منتقل کرده است. فعلاً گفته نشده که کدام نوع از محصولات در کارخانه‌ی جدید فاکسکان تولید می‌شود. ظرفیت تولید نیز اعلام نشده است.

دولت ویتنام سال گذشته گفت فاکسکان ۱٫۵ میلیارد دلار در این کشور سرمایه‌گذاری کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • منابع آگاه: فاکسکان بدون دریافت مجوز در برترین شرکت تراشه‌ساز چین سرمایه‌گذاری کرد
  • رئیس فاکسکان سایر تأمین‌کنندگان اپل را به استخدام غیرقانونی کارگران در ویتنام متهم کرد

گزارش جدید رویترز به‌وضوح نشان می‌دهد فاکسکان به‌دنبال کاهش وابستگی به چین است. کاهش وابستگی فاکسکان به چین باعث می‌شود اپل نیز زنجره‌ی تأمین متنوع‌تری داشته باشد. دنیاگیری ویروس کرونا و تعطیلی‌های ناشی از آن ضربه‌ی بزرگی به بسیاری از شرکت‌ها زد و همین موضوع باعث شده اپل به‌دنبال تنوع‌بخشی به زنجیره‌ی تأمین محصولاتش باشد.

فاکسکان تاکنون به درخواست رویترز برای شفاف‌سازی درباره‌ی سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری در ویتنام پاسخ نداده است.

رسانه‌ی وال‌استریت ژورنال چند ماه پیش گفت اپل برنامه‌های بسیار جدی برای گسترش خطوط تولید محصولاتش در خارج از خاک چین دارد و به‌نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری فاکسکان در ویتنام بخشی از این پروژه است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا