zoomit

عملکرد مثال‌زدنی پردازنده AMD 7950X در بنچمارک Cinebnech R23

عملکرد مثال‌زدنی پردازنده AMD 7950X در بنچمارک Cinebnech R23

پردازنده‌ی پرچم‌دار کلاس دسکتاپ AMD Ryzen 9 7950X که به‌تازگی معرفی شده، توانسته است در بنچمارک Cinebnech R23 به امتیاز نزدیک به ۳۹٬۰۰۰ دست پیدا کند که عملکردی بسیار عالی محسوب می‌شود. این امتیاز بسیار بیشتر از گزارش‌های اولیه و حتی بیشتر از امتیازی است که روز گذشته منتشر شد.

به‌گزارش ویدئوکاردز، امتیاز ۳۸٬۹۸۴ پردازند‌ه‌ی پرچم‌دار سری Ryzen 7000 به‌لطف استفاده از خنک‌کننده‌ی مایع به‌دست آمده است. به‌گفته‌ی فردی که امتیاز را فاش کرده، امتیاز یادشده به نمونه‌ی مهندسی پردازنده‌ی ای‌‌‌‌ام‌‌‌‌‌دی ارتباط دارد. فعلاً جزئیات دیگری از قدرت پردازشی Ryzen 9 7950X اعلام نشده است.

امتیاز پردازنده AMD 7950X در بنچمارک R23

مقاله‌ی مرتبط:

  • در رویداد معرفی پردازنده‌های Ryzen 7000 چه گذشت؛‌ سریع‌ترین CPU دنیا در دستان AMD

روز گذشته، پردازنده‌ی Ryzen 9 7950X توانست در بنچمارک Cinebench R23 به امتیاز ۳۶٬۰۰۰ تا ۳۷٬۰۰۰ دست پیدا کند. امتیاز جدیدی که امروز ثبت شده است، باعث می‌شود Ryzen 9 7950X درحدود ۹٫۲ درصد سریع‌تر از تراشه‌ی پرچم‌دار نسل‌سیزدهمی اینتل، یعنی Core i9-13900K باشد. این امتیازات براساس عملکرد چند‌هسته‌ای ثبت شده‌اند.

AMD Ryzen 9 7950X پردازنده‌ای با ۱۶ هسته و ۳۲ ترد است که برپایه‌ی معماری Zen 4 تولید شده و می‌تواند به سرعت کلاک بوست ۵٫۷ گیگاهرتز دست پیدا کند. این CPU توان طراحی حرارتی ۱۷۰ وات دارد و در سیستم مجهز به خنک‌کننده‌ی پرقدرت می‌تواند عملکرد بسیار قدرتمندی از خود نشان دهد. AMD گفته است نسل جدید پردازنده‌های کلاس دسکتاپ را در ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) عرضه می‌کند. ناگفته نماند در همان روز، رویداد جدید اینتل نیز برای رونمایی پردازنده‌های سری رپتور لیک برگزار می‌شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا