zoomit

عملکرد جزایر پویا آیفون ۱۴ پرو روی آیپد چگونه خواهد بود؟

عملکرد جزایر پویا آیفون ۱۴ پرو روی آیپد چگونه خواهد بود؟

اپل اخیراً سری آیفون ۱۴ پرو را با بریدگی جدید موسوم به جزیره‌ی پویا (Dynamic Island) رونمایی کرده است. درحالی‌که برخی مشتریان باید حداقل یک‌ هفته‌ منتظر بمانند تا این ویژگی را بهتر درک کنند، یکی از طراحان گرافیک تصور خود از نحوه‌ی ارائه‌ی این ویژگی روی آیپد پرو بعدی را ارائه داده است. طیق شایعات، این شرکت ماه آینده نسل جدید آیپد پرو را رونمایی خواهد کرد.

پارکر اورتولانی، طراح گرافیک، دیدگاهش درباره‌ی روش کار جزیره‌ی پویا روی آیپد پرو بعدی اپل را با انتشار چند تصویر به‌نمایش گذاشته است. او بریدگی قرصی‌شکل بلند را به نمای افقی دستگاه اضافه کرده است؛ قابلیتی که مشتریان آیپد از مدتی قبل خواهان اضافه‌شدن آن هستند. از‌آن‌‌جا‌‌که بیشتر کاربران از آیپد در حالت افقی استفاده می‌کنند، اینکه افراد در تماس‌های ویدئویی چگونه به‌نظر برسند، کمی عجیب است؛ زیرا دوربین در بالای صفحه‌ی تبلت قرار دارد و حتی اضافه‌شدن قابلیت Center Stage نتوانست این مشکل را برطرف کند.

در ادامه، توضیحاتی درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد جزیره‌ی پویا مرور می‌کنیم:

جزیره‌ی پویا با طراحی خاص خود که مرز بین سخت‌افزار و نرم‌افزار را باهم ترکیب می‌کند، راه‌های جدیدی برای تعامل با آیفون دراختیار کاربر قرار می‌دهد و برای نمایش هشدارها، اعلان‌ها و… به‌طور‌لحظه‌ای شکل ظاهری خود را تغییر می‌دهد. دوربین TrueDepth با معرفی جزیره‌ی پویا دوباره طراحی شد تا فضای کمتری در بالای نمایشگر اشغال کند.

این ویژگی بدون ایجاد مانع در محتوای صفحه حالت فعال را حفظ می‌کند تا کاربران با یک ضربه و نگه‌داشتن انگشت خود روی آن، به‌راحتی به کنترل‌های مدنظرشان دسترسی داشته باشند.

فعالیت‌های پس‌زمینه‌ مثل نقشه‌ها یا موسیقی یا زمان‌سنج که به‌طور‌دائمی در حال اجرا هستند، ازطریق این ناحیه مشاهده‌پذیر باقی خواهند ماند و کاربر می‌تواند با آن‌ها تعامل برقرار کند. علاوه‌براین، اپلیکیشن‌های دیگر در iOS 16 می‌توانند از این ناحیه برای نمایش اطلاعاتی مثل امتیازهای ورزشی یا جزئیات فعالیت‌های زنده و… بهره ببرند.

جزیره پویا روی آیپد پرو

مقاله‌ی مرتبط:

  • ایده اپل برای جلوگیری از دفرمه شدن پنل منعطف OLED در آیپد: استفاده از «نمایشگر ترکیبی»
  • اپل تأیید کرد که iPadOS 16 با تأخیر منتشر می‌شود

با درنظرگرفتن این موضوع، اورتولانی این مفهوم را تصور کرد که عملکرد جزیره‌ی پویا روی آیپد پرو جدید چگونه خواهد بود. وی به‌جای بزرگ‌ترکردن این ناحیه، چندین جزیره‌ی کوچک در سرتاسر آیپد اضافه و آن‌ها را با نام منوهای جزیره توصیف کرد. او توضیح می‌دهد که می‌توانید مکان‌نمای خود را روی مناطقی از جزیره‌ی پویا نگه دارید تا به ویژگی‌های قدرتمند برنامه‌های دلخواه خود روی آیپد دسترسی پیدا کنید.

به‌نوشته‌ی ۹to5Mac، جزیره‌ی پویا می‌تواند قابلیت‌های چندوظیفه‌ای را نیز بهبود ببخشد؛ زیرا این ویژگی به برنامه‌ها اجازه می‌دهد در بالای نمایشگر اجرا شوند و هم‌زمان منوهای میان‌بر را برای دسترسی سریع‌تر به ویژگی‌های مختلف ارائه دهند. با‌‌‌توجه‌‌‌‌به اینکه اپل اخیراً کنترل‌های یونیورسال را به آیپد و مک اضافه کرده است و اکنون نیز روی Stage Manager کار می‌کند، اضافه‌شدن بریدگی جزیره‌ی پویا می‌تواند به یکی از امکانات جذاب مدل‌های بعدی آیپد پرو تبدیل شود.

جزیره پویا روی آیپد پرو

آیپد پرو بعدی چه زمانی معرفی خواهد شد؟

اگر شایعات منتشرشده درباره‌ی نسل بعدی آیپدهای پرچم‌دار اپل واقعیت داشته باشند، این شرکت در ماه اکتبر رویدادی برگزار خواهد کرد که تمرکز آن بیشتر روی مک و آیپد خواهد بود. بدین‌ترتیب، انتظار می‌رود نسل جدید این تبلت ستاره‌ی رویداد بعدی غول فناوری مستقر در کوپرتینو باشد.

جزیره پویا روی آیپد پرو

برخی منابع ادعا می‌کنند که آیپد پرو بعدی اپل با تراشه‌ی جدید M2 روانه‌ی بازار خواهد شد. علاوه‌براین، اپل مشغول‌ کار روی بهبود عمر باتری و اضافه‌کردن کانکتور MagSafe به مدل بعدی آیپد پرو است. تحلیلگران معتقد‌‌‌‌ند که این شرکت مدل ۱۱ اینچی تبلت پرچم‌دار آینده‌ی خود را با نمایشگر LCD و مدل ۱۲٫۹ اینچی را با صفحه‌نمایش miniLED عرصه خواهد کرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا