zoomit

ظاهرا ال جی در حال کار روی اولین کروم‌ بوک خود است

امسال بازار کروم‌بوک‌ها به لطف بهبود وضعیت همه‌گیری بیماری کرونا در حال رشد است و به نظر می‌رسد که فروشندگان رایانه‌های شخصی بیشتری علاقه‌مند به عرضه دستگاه‌های Chrome OS هستند. ممکن است شرکت بعدی که کروم‌بوک خود را به نمایش می‌گذارد، ال‌جی باشد.

به گزارش آرس تکنیکا، در ۱۸ اکتبر، پرونده‌ای در Bluetooth SIG، گروهی که گواهی‌های بلوتوث را اعطا می‌کند، برای «LG Chromebook» ثبت شد. این فهرست که توسط Chrome Unboxed کشف شده، اطلاعات زیادی در اختیار ما قرار نمی‌دهد. شماره مدل دستگاه «۱۱TC50Q» است و باید نسخه‌ای از بلوتوث ۵ را پشتیبانی کند.

بدون هیچ توضیح رسمی از طرف ال‌جی، نمی‌توانیم از وجود این محصول مطمئن باشیم. اما از آنجایی که این شرکت تلاش کرده گواهی بلوتوث را از Bluetooth SIG دریافت کند، عرضه کروم‌بوکی با برند ال‌جی دور از انتظار نیست. از سوی دیگر، منطقی است که ال‌جی یک کروم‌بوک عرضه کند و با دیگر شرکت‌ها وارد رقابت شود.

ال‌جی محصولات متنوع بسیاری دارد؛ از لوازم آشپزخانه گرفته تا تلویزیون‌های پیشرفته، گجت‌های صوتی و حتی پنل‌های خورشیدی، همگی از کالاهایی هستند که این شرکت طراحی و تولید می‌کند. سری فعلی رایانه‌های شخصی ال‌جی روی لپ‌تاپ‌های فوق سبک سری Gram متمرکز است. از آنجایی که کروم‌بوک‌ها از قطعات کم‌مصرف استفاده می‌کنند، گرما می‌تواند قابل کنترل‌تر باشد و امکان طراحی‌های نازک و بدون فن را فراهم کند. این امر همچنین آن‌ها را به گزینه خوبی برای سفر تبدیل می‌کند.

همان‌طور که توسط Chrome Unboxed اشاره شد، ال‌جی در سال ۲۰۱۴ یک کامپیوتر همه کاره مبتنی‌بر سیستم‌عامل کروم، با نام مستعار کروم بیس (Chromebase) ساخت، اما نتوانست با رقبای ویندوز و macOS رقابت کند.

اگر ال‌جی یک کروم بوک عرضه کند، جالب است که ببینیم آیا این دستگاه تحت برند Gram ال‌جی به فروش می‌رسد یا این شرکت خط تولید جدیدی آماده کرده است. در حال حاضر، تمام لپ‌تاپ‌های Gram ال‌جی نازک و سبک هستند و با تراشه‌های اینتل عرضه می‌شوند. این برند همچنین چند دستگاه مجهز به AMD Ryzen با برند LG Ultra PC می‌سازد. LG Gram Chromebook می‌تواند از تراشه‌های اینتل استفاده کند.

از طرف دیگر، ال‌جی می‌تواند به این ایده که لپ‌تاپ‌های Gram باید بخشی از برنامه صدور گواهی Evo اینتل برای اولترابوک‌ها باشند پایان داده و اجازه دهد کروم‌بوک به تنهایی پرچم نام‌های «ال‌جی» و «کروم‌بوک» را بالا ببرد. این شرکت حتی می‌تواند یک نام تجاری جدید را فقط برای دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل کروم معرفی کند. قیمت خرده‌فروشی پیشنهادی ال‌جی برای رایانه‌های شخصی AMD از ۸۰۰ دلار شروع می‌شود، درحالی‌که ارزان‌ترین رایانه‌های شخصی با برند Gram از ۱۰۰۰ دلار به بالا قیمت‌گذاری شده‌اند.

ریزر، ام‌اس‌آی و مایکروسافت، کروم‌بوک‌ نمی‌فروشند، اما ال‌جی می‌تواند با تولید این دستگاه، سیستم‌عامل گوگل را در جایگاه‌ بهتری نسبت به دیگر برندهای بزرگ رایانه‌های شخصی ایالات متحده آمریکا قرار دهد.

به نظر شما آیا ال‌جی واقعا در حال کار کردن روی یک کروم‌بوک جدید است؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا