zoomit

شیائومی جایگاه دوم خود را در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند از دست داده است

در پایان سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۱ (جولای)، اخبار بسیار هیجان‌انگیزی شنیدیم. گزارش‌های مختلفی تأیید کردند که اپل جایگاه معمول خود را به‌عنوان دومین تولید‌کننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان از دست داده است.

شرکتی که اپل را شکست داد، شیائومی بود؛ اما در جدید‌ترین گزارش androidauthority، به‌نظر می‌رسد شیائومی سلطه‌ی خود را در جایگاه دوم از دست داده و دوباره اپل این جایگاه را پس گرفته است.

طبق گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC، اپل در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱، تعداد ۵۰٫۴ میلیون گوشی هوشمند فروخته که این رقم حدود ۶٫‍۱ میلیون گوشی بیشتر از شیائومی در مدت مشابه است. با استناد به معیار مذکور، شیائومی اکنون در جایگاه سوم قرار دارد.

بااین‌‌حال، بسیاری از عوامل دیگر وجود دارد که وضعیت پنج تولید‌کننده‌ی برتر گوشی‌‌های هوشمند در جهان را تعیین خواهد کرد. برای مثال، ارسال محموله‌ها در سال احتمال دارد معیاری مهم‌تر از دوره‌ی سه‌ماهه باشد. درآمد و همچنین قیمت‌گذاری گوشی‌های پرچم‌دار، میان‌رده، اقتصادی و… جزو عوامل دیگر محسوب می‌شوند.

ناگفته نماند که سامسونگ با فروش ۶۹ میلیون دستگاه گوشی‌ هوشمند که تقریبا ۱۸٫۶ میلیون بیشتر از اپل و ۲۴٫۷ میلیون بیشتر از شیائومی است، به‌راحتی در جایگاه اول قرار دارد. در جایگاه‌های چهارم و پنجم نیز تساوی بین اوپو و ویوو گزارش شده است.

رتبه‌بندی قبل بسیار متفاوت بود. هواوی بین پنج جایگاه برتر قرار داشت و حتی در یک بازه‌ی زمانی بسیار کوتاه برای کسب جایگاه اول از سامسونگ پیشی گرفت. اما اکنون به‌دلیل مشکلاتی که دست‌وپنجه نرم می‌کند، حتی دیگر در ده جایگاه برتر نیز قرار ندارد و احتمالا برای مدت طولانی هم حضور نخواهد داشت.

دیدگاه شما کاربران نیوزلن درباره‌ی این گزارش چیست؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا