zoomit

شرکای تجاری گوگل درباره هدف بلندپروازانه این شرکت برای فروش پیکسل ۶ خوش‌بین نیستند

پرچم‌داران ۲۰۲۱ گوگل رسما معرفی شده‌اند. این گوشی‌ها امسال برای اولین‌بار به تراشه اختصاصی گوگل موسوم به تنسور و سیستم دوربین بهبودیافته‌ای مجهز شده‌اند. با‌‌توجه‌‌به امکانات ارائه‌شده در پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو‌، به‌نظر می‌رسد این دو گوشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

علاوه‌بر‌این، قیمت درنظرگرفته‌شده برای پرچم‌داران جدید گوگل ممکن است افراد بیشتری را به خرید آن‌ها ترغیب کند. این شرکت کاملا مطمئن است که پیکسل‌های امسال فروش چشمگیری تجربه خواهد کرد. هدف اهالی مانتین‌ویو این است که میزان فروش پیکسل ۶ درمقایسه‌با فروش گوشی‌های ۲۰۲۰ این شرکت دو برابر شود.

به‌گزارش فون آرنا و به‌گفته شرکت تحلیلی IDC، گوگل در سال گذشته فقط ۳/۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار عرضه کرده است. بر‌‌اساس گزارش‌های اخیر، این شرکت در ابتدا جاه‌طلبی زیادی برای افزایش میزان فروش محصولاتش نداشت؛ اما امسال شرایط فرق کرده و گوگل به‌دنبال افزایش سهمش از بازار گوشی‌های هوشمند است.

شرکای تجاری گوگل به‌اندازه این شرکت درباره هدف فروش پیکسل ۶ خوش‌بین نیستند

تراشه تنسور به‌طور خاص برای گوشی‌های پیکسل تولید شده و ظاهرا امکان ادغام سخت‌افزاری‌نرم‌افزاری بهتری فراهم کرده است. این مزیتی است که اپل از سال‌ها قبل از آن بهره می‌برد؛ زیرا این شرکت از تراشه‌های اختصاصی‌اش در‌کنار سیستم‌عامل آی‌اواس در گوشی‌های هوشمندش استفاده می‌کند.

گوگل قصد دارد در سال ۲۰۲۱ هفت‌میلیون دستگاه پیکسل ۶ تولید کند

همان‌طورکه احتمالا می‌دانید، گوگل شرکتی است که وظیفه توسعه سیستم‌عامل اندروید را به‌عهده دارد. جدیدترین نسخه این سیستم‌عامل اندروید ۱۲ است که شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین تغییرات در طراحی آن اعمال شده است. به‌گزارش Nikkei Asia، گوگل قصد دارد در سال جاری هفت‌میلیون دستگاه پیکسل ۶ تولید کند. این در حالی است که تا ماه اوت نیز پنج‌میلیون دستگاه پیکسل ۵a به بازار عرضه کرده است. در مقام مقایسه، باید اشاره کنیم سامسونگ در سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۵۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند و اپل حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار عرضه کرده است.

هدف فروش گوگل برای پیکسل ۶

ظاهرا گوگل می‌خواهد از این واقعیت استفاده کند که تنها سازنده آمریکاییِ گوشی‌های هوشمند اندروید است. این شرکت به‌ویژه به بازارهای آمریکا و اروپا و ژاپن چشم‌ دوخته است. جوئی ین از IDC در‌این‌باره گفت:

بازارهای غربی مثل اروپا و ایالات متحده به حریم‌ خصوصی داده‌ها و پیامدهای امنیت ملی مرتبط با دستگاه‌های الکترونیکی بسیار حساس‌‌‌اند؛ به‌همین‌دلیل، می‌توان گفت گوگل فرصت بسیار مناسبی برای عرضه محصولاتش در این بازارها دارد. این شرکت به سخت‌افزار جدیدش امید زیادی بسته است و قصد دارد کاربران بیشتری را در پلتفرم خود نگه‌ دارد و با آن‌ها مستقیما در تعامل باشد؛ زیرا می‌تواند به‌منطور ارائه سرویس‌های آینده‌اش تجزیه‌‌و‌تحلیل بهتری روی داده‌ها انجام دهد.

هدف گوگل این است که بخشی از سهم اپل و سامسونگ و شیائومی را از‌آنِ خود کند. این سه شرکت همگی از حضور ضعیف هواوی نهایت بهره را برده‌اند. هواوی تا چند وقت قبل یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند جهان محسوب می‌شد؛ اما به‌دلیل اعمال تحریم‌های سنگین آمریکا، فعالیتش در بازار گوشی‌های هوشمند به‌شدت کاهش یافته است. محدودیت‌های آمریکا مانع از این شده است که هواوی بتواند فناوری‌های اصلی مورد‌نیاز برای ساخت گوشی‌های هوشمندش را تأمین کند.

درحال‌حاضر، گوگل از مسئله کمبود جهانی تراشه‌ها در امان است؛ اما برخی از مسائل فنی روی کارایی فرایند تولید محصولات این شرکت تأثیر گذاشته است. همچنین، این گزارش حاکی از آن است که تأمین‌کنندگان به‌انداز‌ه گوگل درباره میزان فروش گوشی‌های سری پیکسل ۶ خوش‌بین نیستند. بسیاری از این شرکت‌ها هنوز نمی‌دانند که آیا گوگل واقعا موفق خواهد شد به هدف فروشش دست یابد یا خیر.

باید به این نکته نیز توجه کرد که تبلیغات مربوط به گوشی‌های سری پیکسل ۶ سروصدای زیادی در بازار گوشی‌های هوشمند به‌پا کرده است؛ اما با وجود این شرایط نیز نمی‌توان با قاطعیت درباره میزان فروش پرچم‌داران ۲۰۲۱ گوگل صحبت کرد. ناگفته نماند ظاهرا این شرکت مشغول کار روی لپ‌تاپ جدیدی از سری پیکسل‌بوک است که از سیستم‌عامل کروم بهره خواهد برد. همچنین، گفته می‌شود گوگل قصد دارد تراشه‌ای اختصاصی برای کروم‌بوک‌های بعدی‌‌اش تولید کند.

دیدگاه شما کاربران نیوزلن درباره این خبر چیست؟ آیا گوگل می‌تواند به هدف فروشش دست یابد؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا