zoomit

سیاست شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌های iOS باعث افزایش ۴۰ درصدی هزینه خریدهای درون‌برنامه‌ای شده است

سیاست شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌های iOS باعث افزایش ۴۰ درصدی هزینه خریدهای درون‌برنامه‌ای شده است

طبق گزارشی جدید، میانگین هزینه‌ای که کاربران برای خریدهای درون‌برنامه‌ای iOS صرف می‌کنند، درمقایسه‌با سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است. یکی از دلایل اصلی این موضوع، سیاست‌های اخیر اپل درباره‌ی شفافیت ردیابی اپلیکیشن عنوان شده است که باعث می‌شود هزینه‌ی دسترسی به کاربران خاص برای ارائه‌ی تبلیغات مختص آن‌ها افزایش یابد.

افزایش هزینه‌های خریدهای درون‌برنامه‌ای iOS به تورم در اقتصاد جهانی مربوط نیست؛‌ زیرا طبق گزارش Apptopia، افزایش قیمت خریدهای درون‌برنامه‌ای در iOS مدت‌ها قبل از شروع تورم ۲۰۲۲ آغاز شده است. این شرایط درباره‌ی فروشگاه گوگل‌پلی نیز صدق می‌کند؛ به‌همین‌دلیل، این نوع هزینه‌ها در ماه جولای، رشد ۹ درصدی تجربه کرده است.

گزارش مذکور همچنین نشان می‌دهد افزایش هزینه‌های خریدهای درون‌برنامه‌ای iOS می‌تواند به واکنش ناشران از افزایش هزینه‌ی مؤثر هرنصب (eCPI) مرتبط باشد که دلیل آن سیاست‌ شفاف‌سازی ردیابی اپلیکیشن اپل است؛ زیرا این قوانین هزینه‌ی جذب کاربران جدید را افزایش داده است. درادامه، بخشی از این گزارش را مرور می‌کنیم:

قیمت‌ها در اپ‌استور درمقایسه‌با گوگل‌پلی افزایش درخورتوجهی یافته است؛ بنابراین، هدف ما این بود که تعیین کنیم آیا همه‌ی خریدهای درون‌برنامه‌ای اپلیکیشن‌ها به‌طور‌یکسان تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند یا خیر. به‌نظر می‌رسد که هزینه‌ها برای خرید‌های تکی (مثلاً خرید پوسته‌ای جدید برای شخصیت‌ مدنظر در یک بازی) بسیار بیشتر از خریدهای درون‌برنامه‌ای ماهانه یا سالانه افزایش یافته‌ است.

میانگین هزینه‌های کاربران هنگام خریدهای درون‌برنامه‌ای تکی در iOS در ماه جولای ۳۶ درصد افزایش یافته؛ درحالی‌که این رقم به‌طور‌سالانه و ماهانه فقط به ۱۹ درصد رسیده است. ناشران سعی می‌کنند ارزشی را ارائه دهند و مشتریان را برای مدتی طولانی‌تر جذب کنند تا بدین‌ترتیب، هزینه‌های خریدشان را کاهش دهند.

افزایش هزینه خرید درون برنامه ای اپ استور درمقایسه با پلی استور

مقاله‌ی مرتبط:

  • گوگل و فیسبوک؛ مخالفان سرسخت سیاست حریم خصوصی اپل
  • رشد درآمد تبلیغاتی اپل؛ کوپرتینویی‌ها به دورزدن قوانین متهم شدند

جالب است بدانید سیاست‌های شفافیت ردیابی اپلیکیشن اپل چگونه روی توسعه‌دهنگان و سایر شرکت‌ها تأثیر گذاشته است. فیسبوک چند ماه قبل اولین کاهش درآمد سه‌ماهه‌ی خود را گزارش کرد. این شرکت در ماه جولای، مشکلات پیش‌ روی شرکت‌های آمریکایی و نگرانی‌های مربوط به رکود را به‌عنوان دلایل مهم کاهش درآمدش اعلام کرد، بااین‌حال، تحلیلگران وال‌استریت معتقد بودند که درواقع نگرانی اصلی غول رسانه‌های اجتماعی در آینده‌ی نزدیک، رقابت تیک‌تاک و تغییرات سیاست‌های حریم‌ خصوصی اپل است.

ماه آوریل نیز، گزارش دیگری از ۹to5Mac منتشر شد که نشان می‌داد درآمد پلتفرم‌های بزرگ فناوری به‌دلیل شفافیت ردیابی اپلیکیشن اپل تقریباً ۱۶ میلیارد دلار کاهش پیدا خواهد کرد. شفافیت ردیابی اپلیکیشن برنامه‌ها را وادار می‌کند قبل از ردیابی کاربر در سایر برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها، از آن‌ها اجازه بگیرند.

به‌عنوان مثال، هنگامی‌که برنامه‌ی فیسبوک را باز می‌کنید، با پیغامی مواجه خواهید شد که می‌گوید این اپلیکیشن فعالیت شما را در سایر برنامه‌ها و سرویس‌ها ردیابی کند و سپس دو گزینه ارائه خواهد داد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، اجازه‌ی ردیابی فعالیت را صادر یا آن را رد کنید.

درحالی‌که مشخص نیست آیا هزینه‌های خرید‌های درون‌برنامه‌ای در iOS در آینده همچنان افزایش خواهد یافت یا خیر، توسعه‌دهندگان مطمئناً باید روش دیگری را برای ادامه‌ی رشد کسب‌وکار خود و درعین‌حال ارائه‌ی ویژگی‌های فریبنده‌ برای کاربران آیفون امتحان کنند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا