zoomit

سونی ۱۳٫۴ میلیون پلی استیشن ۵ فروخته است

فروش پلی استیشن ۵ سونی با وجود کمبود گسترده زنجیره تأمین، با عرضه ۳٫۳ میلیون دستگاه در سه‌ماهه دوم مالی در مقایسه با ۲٫۲ میلیون دستگاه در سه‌ماهه گذشته، نسبتا ثابت و قوی باقی مانده است. سونی اعلام کرد که مجموع فروش را به ۱۳٫۴ میلیون دستگاه رسانده است. فروش بازی نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به ۷۶٫۴ میلیون نسخه در مقایسه با ۶۳٫۶ میلیون در سه‌ماهه قبل رسیده است؛ بخش عمده‌ای از این افزایش به دلیل فروش عناوین سوم شخص است.

به گزارش انگجت، در مجموع، این آمار فروش منجر به افزایش ۲۷ درصدی درآمد بازی و رسیدن به ۶۵۴ میلیارد ین (۵٫۶۸ میلیارد دلار) شد. بااین‌حال، درآمد عملیاتی ۸۲٫۷ میلیارد ینی (۷۲۸ میلیون دلار) نسبت به سه‌ماهه گذشته ۳٫۴ میلیارد ین (۲۹ میلیون دلار) کاهش یافته است. سال مالی سونی در ۳۱ مارس ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد.

پس چگونه زمانی که فروش و درآمد بالا می‌رود، سود کمتر می‌شود؟ درحالی‌که سونی در سه‌ماهه گذشته بازی‌های بیشتری فروخته، عناوین شخص اول به میزان قابل توجهی کاهش یافته و از ۱۰٫۵ میلیون در سه‌ماهه گذشته به ۷٫۶ میلیون در سه‌ماهه دوم رسیدند. این آمار در بخش بازی‌های سوم شخص جبران شده، اما سودآوری زیادی نداشته است. هم مایکروسافت و هم سونی استودیوهای بازی را خریداری کرده‌اند تا عناوین اول شخص Xbox/PS خود را تقویت کنند، اما مایکروسافت در این زمینه پرکارتر بوده است.

و درحالی‌که فروش پلی استیشن ۵ افزایش یافته بود، تعداد پلی استیشن ۴ به‌طور قابل توجهی کاهش یافت و از نیم میلیون در سه‌ماهه قبل به تنها ۲۰۰ هزار عدد رسید. همچنین سونی به «زیان ناشی از قیمت استراتژیک برای سخت افزار پلی استیشن ۵ که کمتر از هزینه‌های تولید تعیین شده است» به عنوان یکی از عوامل دیگر اشاره کرد. این بدان معنا است که ممکن است این شرکت پلی استیشن ۵ را با حداقل سود یا سود منفی در این سه‌ماهه فروخته باشد، زیرا سعی داشت مشکل کمبود تراشه را حل کند. بااین‌حال، در ماه آگوست، سونی اعلام کرد که دیگر پلی استیشن ۵ را با ضرر نمی‌فروشد.

باوجود کاهش درآمد سه‌ماهه مذکور، به نظر می‌رسد که بخش بازی سونی در وضعیت بسیار خوبی و باثباتی قرار دارد. هیروکی توتوکی، مدیر مالی سونی، در آگوست به سرمایه‌گذاران گفت که هدف تجاری پلی استیشن ۵ دستیابی به فروش بیشتری نسبت به ۱۴٫۸ میلیون دستگاهی است که پلی استیشن ۴ در سال اول فروخت. بر اساس آمار منتشر شده، سونی در حال نزدیک شدن به این ادعا است.

این شرکت همچنین گفت که قطعات کافی برای فروش ۲۲٫۶ میلیون دستگاه تا مارس ۲۰۲۲ را تأمین کرده است. این تعداد برای تولید میزان پیش‌بینی‌ شده برای فروش کافی است؛ اما اگر سونی در طول تعطیلات کریسمس با افزایش تقاضا روبه‌رو شود، ممکن است با مشکل مواجه شود و شاید کمبود قطعات تا سال آینده نیز ادامه یابد.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا