zoomit

سامسونگ One UI 4 را به لپ‌تاپ‌های ویندوزی خود می‌آورد

در هفته‌های گذشته، سامسونگ آزمایش نسخه چهارم رابط کاربری موسوم به One UI را آغاز کرده و نسخه‌های بتای عمومی آن را دردسترس کاربران برخی از کشورها نیز قرار داده است. تاکنون، سه نسخه بتا از One UI 4 برای گوشی‌های سری گلکسی S21 منتشر شده است و انتظار می‌رود نسخه نهایی آن تا چند هفته دیگر به‌صورت عمومی منتشر شود. با‌‌توجه‌‌‌به اینکه در آستانه انتشار نسخه نهایی جدیدترین رابط اختصاصی سامسونگ برای گوشی‌های سری گلکسی هستیم، انتشار ویدئوهایی با این مضمون از غول کره‌ای دور از انتظار نیست.

در اولین ویدئو، سامسونگ به سیر تکاملی One UI و مسیری که از نسخه اول تا سوم پیموده می‌پردازد و توضیح می‌دهد که One UI 4 حاصل بازخورد‌ها و مطالبات کاربران بوده و مطابق میل آنان طراحی شده است. سامسونگ در این ویدئو بر قابلیت‌های شخصی‌سازی و ویژگی‌های نسخه جدید One UI مانند ویجت‌های بازطراحی‌شده و حالت تاریک برای آیکون برنامه‌ها و امکان تنظیم رنگ پوسته براساس تصویر زمینه نیز تأکید کرده است.

سرانجام در ثانیه‌های پایانی این ویدئو، سامسونگ به‌طور کاملا غیرمنتظره نسخه‌ ویژه One UI مخصوص گلکسی‌های ویندوزی را با نام One UI Book 4 معرفی می‌کند. همان‌طورکه از اسم این نسخه پیدا است، با نسخه‌ای بهینه‌شده از رابط کاربری One UI برای لپ‌تاپ‌های ساخت این شرکت رو‌به‌رو هستیم. به‌نظر می‌رسد هدف سامسونگ از این کار، القای حس یکپارچگی و هماهنگی بیشتر در محصولات اکوسیستم خود و ارائه‌ تجربه بصری مشابه گوشی‌های اندرویدی‌اش باشد. این موضوع با معرفی رابط کاربری One UI مخصوص ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ‌ سامسونگ در رویداد آنپکد آگوست ۲۰۲۱ پررنگ تر می‌شود.

درحال‌حاضر، اطلاعات مشخصی درباره این موضوع وجود ندارد که رابط کاربری One UI در دستگاه‌های ویندوزی چگونه پیاده‌سازی خواهد شد و این امر سؤالات و ابهامات بسیاری در اذهان به‌وجود آورده است؛ ازجمله چه عناصری دستخوش تغییرات خواهد شد؟ با‌‌توجه‌‌به اینکه ویندوز همانند اندروید سیستم‌عامل منبع‌باز به‌حساب نمی‌آید، می‌توان تصور کرد پای تمامی امکانات One UI به ویندوز باز شود یا خیر؟ سؤال‌های بسیاری است که هنوز برای رسیدن به جواب آن‌ها کمی زود است؛ اما آنچه از نگاه اولیه می‌توان برداشت کرد، این است که به‌نظر نمی‌رسد One UI Book 4 چیزی بیشتر از به‌روزرسانی ظاهری اپلیکیشن‌های اختصاصی سامسونگ برای هماهنگی بیشتر آن‌ها با ظاهر و بهبودهای عمومی One UI 4.0 باشد.


سامسونگ اعلام کرده است که One UI Book 4 برای گلکسی بوک پرو ۳۶۰، گلکسی بوک پرو، گلکسی بوک فلکس ۲، گلکسی بوک و گلکسی بوک ادیسه منتشر خواهد شد. همچنین، انتظار می‌رود محصولات ویندوزی آینده این شرکت نیز به رابط کاربری One UI Book مجهز شوند.

از دیدگاه شما کاربران نیوزلن، ورود رابط کاربری One UI به ویندوز می‌تواند تجربه استفاده از آن را همانند گلکسی‌های اندرویدی ارتقا دهد؟ آیا این کار شما را به خرید گلکسی بوک‌های سامسونگ ترغیب می‌کند؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا