zoomit

سامسونگ با برگزاری رویداد گلکسی آنپکد ۲، عظمت نام آنپکد را از بین برد

زمانی که سامسونگ برگزاری رویداد آنپکد دیگری را اعلام می‌کرد، همیشه دلیلی برای هیجان‌زده شدن وجود داشت. این رویدادها با معرفی محصولات جدید شناخته می‌شد که طرفداران هفته‌ها در انتظار آن بودند.

رویداد‌های آنپکد همیشه خاص بودند. قبل از همه‌گیری کووید-۱۹، سامسونگ، مدیران شرکت، رسانه‌ها، شرکا و طرفداران سراسر جهان را برای شرکت در رویدادهای مجلل آنپکد خود که در سانفرانسیسکو و نیویورک برگزار می‌شد، گرد هم می‌آورد؛ اما از سال ۲۰۲۰ تمامی رویدادهای آنپکد به‌صورت کاملا آنلاین برگزار شد.

هنگامی که سامسونگ برگزاری رویداد غیر منتظره‌ی گلکسی آنپکد ۲ را در تاریخ ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر ۱۴۰۰) تأیید کرد، بلافاصله طرفداران تصور کردند دستگاه جدیدی در راه خواهد بود. از طرفی شایعات قبل نشان می‌داد که گلکسی S21 FE‌ بالاخره در ماه اکتبر رونمایی می‌شود. گوشی مذکور تنها دستگاهی است که سامسونگ آن را در سال ۲۰۲۱ باقی گذاشته است.

سری گلکسی اس ۲۱ در ماه ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) معرفی شد. در سال جاری میلادی خبری از سری گلکسی نوت نبود و در نهایت، سری گلکسی اس ۲۲ در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

سال ۲۰۲۰، سامسونگ رویدادی با عنوان «Galaxy Unpacked for Every Fan» در تاریخ ۲۳ سپتامبر (۲ مهر ۱۳۹۹) برای گلکسی S20 FE برگزار کرد و به نظر می‌رسید سامسونگ برای جانشین این گوشی، رویدادی جداگانه با این نام تجاری ارائه بدهد.

سری گلکسی A دارای بهترین گوشی‌های سامسونگ در هر سال است و طرفداران زیادی دارد؛ اما این شرکت هرگز هیچ نسخه‌ای از آن را در رویدادی به‌ نام آنپکد معرفی نکرده است. رویداد‌های مذکور فقط برای دستگاه‌های رده‌بالا برگزار می‌شود؛ بنابراین نتیجه‌ی منطقی این بود که سرانجام سامسونگ از گلکسی S21 FE‌ رونمایی کند.

اگر به‌ خاطر داشته باشید، قبل از اعلام رویداد گلکسی آنپکد در تاریخ ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر ۱۴۰۰)، گزارشی منتشر شده بود که گلکسی S21 FE‌ در سال ۲۰۲۱ رونمایی نخواهد شد. با توجه به این گزارش می‌توان برداشت کرد که سامسونگ احتمالا در حال برنامه‌ریزی برای معرفی این گوشی در ژانویه سال ۲۰۲۲ (دی و بهمن ۱۴۰۰) است.

رویداد روز گذشته هیچ ربطی به دستگاه‌های جدید نداشت و سامسونگ از رویداد گلکسی آنپکد تنها برای معرفی نسخه‌ی Bespoke Edition گلکسی زد فلیپ ۳ استفاده کرد. گوشی مذکور «جدید» نیست و همه‌چیز آن دقیقا مشابه گلکسی زد فلیپ ۳ معمولی است.

نسخه‌ی Bespoke Edition گلکسی زد فلیپ ۳ فقط به مشتریان این امکان را می‌دهد که از بین پالت‌های متنوع، گزینه‌ی رنگی شخصی را انتخاب کنند. البته دستگاه‌هایی که رویدادهای آنپکد سامسونگ رونمایی می‌شوند، همیشه در سراسر جهان در دسترس نیستند. بخش تأسف‌آور این است که حتی اگر رویداد آنپکد برای مخاطبان جهانی پخش شود، گلکسی زد فلیپ ۳ Bespoke Edition فقط در نیمی از کشورها در دسترس خواهد بود.

ما قدم جسورانه‌ای که سامسونگ با رونمایی نسخه‌ی Bespoke Edition در رویداد آنپکد برداشته است، تشخیص می‌دهیم. چنین ابتکاری قبلاً توسط هیچ سازنده‌ی گوشی انجام نشده بود. سامسونگ در حال فراتر رفتن از اجازه‌ دادن به مشتریان برای انتخاب رنگ‌ سفارشی است و حتی به مشتریان اجازه می‌دهد هر وقت بخواهند رنگ دستگاه خود را تغییر بدهند.

این کار سامسونگ نشان‌دهنده‌ی سندی بر طراحی و قابلیت‌های زنجیره تأمین شرکت است. ارائه‌ی این نوع سفارشی‌سازی کار ساده‌ای نیست. ازآنجاکه مشتریان شخصی‌سازی بیشتر را ترجیح می‌دهند، سامسونگ برای برآوردن انتظارات آن‌ها دست به این اقدام زده است.

در رونمایی نسخه‌ی Bespoke Edition نمی‌توان به سامسونگ ایرادی گرفت و حتی برعکس، می‌توان یکی از بهترین‌ گام‌های مشتری‌مداری برشمرد که سامسونگ تاکنون برداشته است. امیدوار هستیم که این شرکت نسخه‌ی Bespoke Edition را برای پوشش دستگاه‌های بیشتر گسترش بدهد. تنها ایرادی که می‌توان گرفت این است که برای رونمایی نسخه‌ Bespoke Edition برگزاری چنین رویدادی ضروری نبود.

سامسونگ همچنین از همکاری با خانه مد فرانسوی Maison Kitsuné برای گلکسی واچ ۴ و گلکسی بادز ۲ خبر داد که بازهم یک تغییر سطحی است و جنبه‌‌ی زیبایی دارد. افزون‌ بر این، برای کسانی که قبلاً این دستگاه‌ها را خریداری کرده‌اند، اهمیت چندانی نخواهد داشت. پوشیدنی‌های مذکور نیز مانند نسخه‌ی Bespoke Edition گلکسی زد فلیپ ۳ در همه‌ی بازار‌ها در دسترس نخواهند بود.

سؤالی که مطرح می‌شود این است که چرا سامسونگ نیاز به برگزاری رویدادی ویژه با نام آنپکد احساس کرد؟ اپل و گوگل در این هفته رویدادهایی برای عرضه محصولات کاملاً جدید داشتند و با این‌ تفاسیر، به نظر می‌رسد سامسونگ فقط قصد برگزاری رویدادی داشت که به عبارتی، نادیده گرفته نشود.

شاید سامسونگ رویداد آنپکد ۲ را فقط به این خاطر برگزار کرد تا رقبای سامسونگ، توجه طرفدارانش را جلب نکنند؛ اما در نهایت عظمت و شکوه نام آنپکد را از بین برد.

انتظارات برای رویداد‌های آینده‌ی آنپکد، توسط خود سامسونگ از طریق این ترفند کاهش پیدا کرده است. فقط می‌توان امیدوار بود که این شرکت هر زمانی که قصد داشت تغییرات ظاهری جزئی در گوشی‌های پرچم‌دارش اعمال کند، دست به چنین اقدامی با برگزاری رویداد نزند. واقعا تأسف‌آور خواهد بود که رویداد آنپکد به هدف بازاریابی تبدیل شود.

دیدگاه شما کاربران نیوزلن درباره‌ی رویداد گلکسی آنپکد ۲ چیست؟ آیا به‌ نظر شما برگزاری چنین رویدادی با نام آنپکد و تغییرات ظاهری جزئی اهمیت زیادی داشت؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا