zoomit

سامسونگ، کوالکام و ورایزون در آزمایش آزمایشگاهی ۵G به سرعت آپلود ۷۱۱ مگابیت در ثانیه دست یافتند

کوالکام تکنولوژیز، سامسونگ الکترونیکز و ورایزون با استفاده از باندهای انباشه‌ی طیق موج‌های میلی‌متری، در یک تست آزمایشگاهی به سرعت آپلود ۵G معادل ۷۱۱ مگابیت بر ثانیه رسیدند. این رکورد، سریع‌ترین سرعت به‌دست آمده برای سه شرکت یاد شده محسوب می‌شود. این سه شرکت برای جابه‌جا کردن مرزهای ۵G، و دستیابی به این فناوری انقلابی، از نوآوری‌های خود بهره گرفته‌اند.

به گزارش گیزموچاینا، این سرعت با ترکیب فرکانس ۴۰۰ مگاهرتز موج میلی‌متری ۵G ورایزون، فرکانس ۲۰ مگاهرتز ۴G و بهره گرفتن از جدیدترین فناوری‌های ۵G از جمله تکنولوژی تجمع حامل میلی‌متری MIMO تک کاربره (SU-MIMO) به‌دست آمده است. سامسونگ در این آزمایش از یک ماکرو فشرده‌ی ۵G با فرکانس ۲۸ مگاهرتز استفاده کرده است، درحالی‌که دستگاه مورد استفاده در این تست، از سیستم مودم پرچم‌دار RF-5G اسنپدراگون X65 کوالکام بهره گرفته است.

ماکرو کامپکت سامسونگ، برای ارائه‌ی موج میلی‌متری ۵G، یک باند پایه، رادیو و آنتن را در یک فاکتور فیزیکی ترکیب کرده است. احتمال دارد به‌مظنور استقرار سریع ۵G، این راهکار کوچک و سبک‌وزن، به‌راحتی در کناره‌های ساختمان‌ها و همچنین روی قطب‌های تأسیسات نصب شود.

اسنپدراگون X65، نسل چهارم سیستم مودم RF موج میلی‌متری ۵G کوالکام برای گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها و … است. انتظار می‌رود اولین دستگاه‌های مجهز به این سیستم در اواخر سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار شوند. گوشی‌های هوشمند کنونی، از مودم ۵G اسنپدراگون X60 بهره می‌برند.

مودم اسنپدراگون X60 5G

دستیابی به سرعت آپلود ۷۱۱ مگابیت بر ثانیه، امکان آپلود یک‌پارچه و فوق‌العاده سریع ویدئو و عکس را در فضای ابری یا رسانه‌های اجتماعی به ارمغان خواهد آورد. چنین سرعتی همچنین به دانش‌آموزان و کارمندان اجازه می‌دهد تا فایل‌های حجیم را به‌راحتی آپلود و همگام‌سازی و علاوه‌براین به‌طور هم‌زمان اسناد مختلف را درفضای ابری ویرایش کنند.

دستیابی به این سرعت، موارد استفاده‌ی جدیدی برای شبکه‌های خصوصی شرکت‌ها ایجاد خواهد کرد. سرعت بالای ارتباط می‌تواند راه‌کارهای کنترل کیفیت را برای تولیدکنندگانی که از هوش مصنوعی به‌منظور شناسایی عیوب کوچک در محصولاتی که فقط از طریق فیدهای ویدئویی فوق HD قابل مشاهده است، فعال کند. از جمله کاربردهای دیگر این سرعت می‌توان به ایجاد راه‌کارهای بارگذاری فشرده، قابلیت‌های ویدئویی و ارائه‌ی تجربیات مبتنی بر واقعیت افزوده به مشتریان اشاره کرد.

علاوه‌بر این، شرکت‌های مختلف از مزایای سرعت آپلود بالا بهره خواهند برد. همان‌طور که اشاره شد، تولیدکنندگان نیز قادر خواهند بود از هوش مصنوعی برای شناسایی عیوب محصولات بهره ببرند. سایر فناوری‌های بارگذاری فشرده مثل مکان‌های چندگانه، قابلیت‌های ویدئویی و واقعیت افزود نیز از این سرعت بالا بهره خواهند برد.

نظر شما در مورد فناوری ۵G و دستیابی به سرعت آپلود بالا چیست؟ از دیدگاه شما این فناوری چه کاربردهای دیگری می‌تواند داشته باشد؟ لطفا نظر خود را در این مورد با نیوزلن و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا