zoomit

زاکربرگ با شاکیان پرونده کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری توافق کرد و از خطر اخراج گریخت

زاکربرگ با شاکیان پرونده کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری توافق کرد و از خطر اخراج گریخت

ظاهراً متا موفق شده است با شاکیان پرونده‌ی کمبریج آنالیتیکا به توافق برسد؛ مؤسسه‌ای که به سوءاستفاده از اطلاعات میلیون‌ها کاربر فیسبوک در کمپین‌های تبلیغاتی انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ متهم شد. همان‌طور که رویترز قبلاً گزارش داده است، پرونده‌ی شاکیان نشان می‌دهد که طرفین این دعوی قضایی به توافقی اصولی دست یافته‌اند و برای کتبی کردن آن، درخواست ۶۰ روز توقف کرده‌اند. اگر این پرونده با توافق همراه نمی‌شد، زاکربرگ و سندبرگ قبل از ۲۰ سپتامبر برکنار می‌شدند.

ورج می‌نویسد، تاکنون جزئیات زیادی درمورد شرایط توافق زاکربرگ و سندبرگ با شاکیان آن‌ها دردسترس قرار نگرفته است. متا نیز از اظهارنظر دراین‌مورد خودداری کرد، درحالی‌که وکلای شاکیان نیز همچنان اطلاعاتی درمورد روند پرونده ارائه نداده‌اند. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد این مورد هرچقدر که برای متا هزینه‌بر باشد، سعی در جلوگیری از پیش‌رفتن آن خواهد کرد.

اکنون، زاکربرگ به‌جای ارائه‌ی جزئیات درمورد آنچه شرکت او در زمان انتخابات ۲۰۱۶ انجام داده است، فقط باید از جو روگان سؤال کرده و درمورد هدست‌های واقعیت‌ مجازی جدید صحبت کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • فیسبوک و کمبریج آنالیتیکا؛ کابوس حریم شخصی
  • فیسبوک در جریان رسوایی کمبریج آنالیتیکا ۵۰۰ هزار پوند جریمه شد

در شکایت فوق گفته شده است که فیسبوک داده‌های کاربران را به‌طور غیرقانونی با شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر به‌اشتراک گذاشته و درواقع آن‌طور که باید، جلوی سوءاستفاده‌ی دیگران را از این داده‌ها نگرفته است. زاکربرگ در سال ۲۰۱۸ با سؤالاتی ازطرف کنگره‌ی ایالات متحده مواجه شد و تلاش زیادی برای روشن‌تر کردن این موضوع انجام نداد و علاوه‌براین هیچ جزئیاتی درمورد اتفاق کمبریج آنالیتیکا ارائه نکرد؛ شرکتی که کمپین ریاست‌جمهوری ترامپ آن را استخدام کرده بود و رسوایی آن در سوءاستفاده از داده‌های کاربران فیسبوک، می‌توانست به حذف داده‌های میلیون‌ها پروفایل این پلتفرم اجتماعی منجر شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا