zoomit

روی ترسناک مهندسی؛ این دستگاهِ سفارشی با دقت و سرعت بسیار زیاد چاقو به‌سمت هدف پرتاب می‌کند

روی ترسناک مهندسی؛ این دستگاهِ سفارشی با دقت و سرعت بسیار زیاد چاقو به‌سمت هدف پرتاب می‌کند

استیون سیگال در فیلم‌هایی مثل Under Siege پرتاب چاقو به‌سمت هدف را مثل آبِ خوردن انجام می‌دهد؛ اما در‌عمل این کار بسیار سخت‌تر از حد تصور است. اگر بازیگر باشید، جلوه‌های ویژه‌ی هالیوودی به‌کمک شما می‌آیند؛ در‌غیر‌این‌صورت، باید مثل کانال یوتیوب Quint BUILDs بر دانش مهندسی تکیه کنید تا دستگاهی بسازید که با دقت بسیار زیاد چاقو را به‌سمت اهداف پرتاب می‌کند.

مدیر کانال یوتیوب Quint BUILDs می‌گوید ماه‌ها مشغول طراحی و برنامه‌نویسی بوده تا بتواند چنین دستگاهی تولید کند. آنچه او ساخته، در نگاه اول شگفت‌انگیز است؛ اما هم‌زمان روی ترسناک مهندسی را نیز به ما نشان می‌دهد. این دستگاه با استفاده از لیزر با دقت فراوان به هدف می‌زند و حتی در شب نیز بدون مشکل هدف را نشانه‌گیری می‌کند.

وقتی یاد بگیرید که با تیر‌و‌کمان هدف را نشانه بگیرید، نشانه‌گرفتن هدف از زوایا و فواصل مختلف چندان سخت نخواهد بود؛ اما چنین گفته‌ای برای پرتاب چاقو صدق نمی‌کند. فردی که چاقو پرتاب می‌کند، کار سخت‌تری در پیش دارد و باید به شیوه‌ای خاص نحوه‌ی چرخش چاقو را تنظیم کند تا مستقیماً به هدف بخورد. اگر محاسبات فرد اشتباه باشد، چاقو با لبه‌ی تیز به هدف برخورد نمی‌کند و بر زمین می‌افتد. اگر قبلاً تبر پرتاب کرده باشید، به‌خوبی می‌دانید که داستان از چه قرار است.

یوتیوب فرصت کم‌نظیری دراختیار افراد قرار داده است تا خلاقیت‌ خود را به‌رخ بکشند. Quint BUILDs تنها کانالی نیست که با اتکا بر مهندسی، دستگاه‌های هیجان‌انگیز می‌سازد. مدیر این کانال می‌گوید به این نتیجه رسیده است که به‌جای تمرین سخت، می‌تواند از تخصصش استفاده کند تا دستگاهی برای پرتاب چاقو بسازد.

به‌گزارش گیزمودو، دستگاه پرتاب‌کننده‌ی چاقو به سرووموتورهای پرقدرت، سیم‌لوله، قطعات سفارشی ساخته‌شده با چاپگر سه‌بعدی و چند باتری پرظرفیت مجهز است. این دستگاه هربار نحوه‌ی چرخش چاقو را دقیق تنظیم می‌کند تا مستقیماً به هدف بخورد.

دستگاه به حسگر لایدار نیز مجهز است تا فاصله‌ی خود از هدف را اندازه بگیرد و محاسبات لازم برای پرتاب چاقو را انجام دهد. ویدئو منتشرشده نشان می‌دهد که دستگاه پرتاب‌کننده‌ی چاقو تقریباً بی‌نقص عمل می‌کند و با سرعت بسیار زیاد تمامی چاقوها را به هدف می‌زند.

تماشا در یوتیوب | تماشا در آپارات

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا